printlogo


کد خبر: 202615تاریخ: 1397/9/13 00:00
اخبار

نوید یک اتفاق تازه  در جلوه‌های ویژه سینمای ایران
«منطقه پرواز ممنوع» به ساخت جلوه‌های ویژه رسید
ساخت جلوه‌‌های ویژه رایانه‌ای فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» توسط سیدهادی اسلامی در حال انجام است. به ‌گزارش «وطن‌امروز»، سیدهادی اسلامی که پیش از این ساخت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم‌هایی چون «ملک سلیمان»، «بادیگارد»، «چ» و «به وقت شام» را در کارنامه کاری خود دارد، از پیش تولید در کنار تیم تولید قرار داشته و این روزها مشغول انجام اقدامات نهایی روی سکانس‌هایی از فیلم «منطقه پرواز ممنوع» است. بنا بر این گزارش جلوه‌‌های ویژه به کار رفته در این فیلم جزو اتفاقات تازه و رو به جلو برای سینمای ایران است. این فیلم با اتمام تدوین توسط ابوذر حیدری در حال تکمیل مراحل پس از تولید است. «منطقه پرواز ممنوع» به نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

آغاز دور جدید سینماتک تهران  با مستند طنز «18 تعقیبی»
دور جدید سینماتک تهران با همکاری مرکز مطبوعات و انتشارات حوزه هنری و پایگاه الامه (پایگاه مطالعات بین‌الملل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این دور جدید که با عنوان «سینمای قریب» آغاز به کار می‌کند، محوریت با سینمای مستند و داستانی جهان عرب است و در آن آثار تحسین شده و دیده نشده سینمای مصر، سوریه و فلسطین عرضه می‌شود. نخستین برنامه از دور جدید سینماتک اثری مستند با عنوان «18 تعقیبی» است که «عامر الشوملی» کارگردان فلسطینی در آن به شیوه‌ای مضحک از تلاش‌های صهیونیست‌ها برای مقابله با مردم فلسطین در جریان انتفاضه اول سخن می‌گوید. فیلم 75 دقیقه‌ای این کارگردان جوان فلسطینی که روایتی طنزگونه نیز دارد داستان اهالی یک روستا در آن ایام است که به سادگی توانستند خود را در برابر تولیدات رژیم صهیونیستی خودکفا کنند. این مستند جذاب سه‌شنبه این هفته 13 آذرماه پس از نماز مغرب و عشا در سالن سوره حوزه هنری پخش می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

«گروگان» به پیش‌تولید رسید
فیلم سینمایی «گروگان» این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بزودی مقابل دوربین می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «گروگان» به کارگردانی محمود دینی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شرف‌الدین که به تازگی پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده وارد مرحله پیش‌تولید شد. فیلمبرداری «گروگان» در ایران و ترکیه انجام می‌شود و داستان آن در رابطه با عده‌اى از قاچاقچیان بین‌المللى است که با پشتیبانی گروهک‌‌های طالبان و داعش پس از کشتار دیپلمات‌هاى ایرانى در  افغانستان  از نوار مرزى شرق کشور براى انتقام از جمهورى اسلامى به اهالی یک روستا که در حال برگزارى مراسم عروسى هستند، حمله کرده و مراسم آنان را به جهنمى از آتش و خون تبدیل می‌کنند و به دنبال آن، تعدادى از مردم را نیز با خود به گروگان می‌برند و اعلام می‌کنند شرط آزادی آنان، رها کردن  چند تن از قاچاقچیانى است که در یکی از زندان‌‌های ایران بازداشت هستند. آنان به دولت جمهوری اسلامی فشار می‌آورند که در صورت آزاد نکردن آنها، تمام گروگان‌ها را خواهند کشت. گروه این روزها در حال مذاکره با هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای برای همکاری با این اثر سینمایی هستند. طی روزهای آتی و پس از قطعی شدن حضور هر یک از افراد اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد، برخی لوکیشن‌‌های فیلم نیز تاکنون در تهران و شهرهای شرقی و غربی کشور انتخاب شده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec