printlogo


کد خبر: 202616تاریخ: 1397/9/13 00:00
اخبار

«شرح یک عکس» به شبکه مستند آمد
مستند «شرح یک عکس» به کارگردانی ساتیار امامی در فصل جدید برنامه «به‌اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت و پخش خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، سومین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «شرح یک عکس» ساخته ساتیار امامی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و ساتیار امامی کارگردان مستند شرح یک عکس میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع حمله تروریستی داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۹۶ صحبت خواهند کرد و ناگفته‌هایی از این ماجرا را برای مخاطبان بیان می‌کنند. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این مستند که به کارگردانی ساتیار امامی تولید شده است، موفق شد به فهرست نامزدهای بهترین فیلم مستند بلند یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» راه پیدا کند و در گروه «هنر و تجربه» نیز اکران شود. اکنون این مستند، برای نخستین‌بار در تلویزیون و برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «راه طی شده» منتشر شد
مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی از تازه‌ترین تولیدات مرکز مستند سوره و مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج به صورت اختصاصی در سینمامارکت منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، مستند «راه طی شده» روایتی از افکار و اندیشه‌های مهندس مهدی بازرگان به عنوان روشنفکر دینی، سیاستمدار و نخست‌وزیر دولت موقت ایران در سال ۵۷ است. در این مستند شخصیت مهندس بازرگان در گفت‌وگو با افرادی همچون محمد توسلی، هاشم صباغیان، ابوالفضل حکیمی، اکبر بدیع‌زادگان، مجتبی مطهری، محمدمهدی جعفری، فریدون سحابی، محمدنوید بازرگان و ... مورد واکاوی قرار گرفته است. نام این مستند که با عنوان «راه طی شده» تولید شده، برگرفته از عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های بازرگان به همین نام است. علاقه‌مندان می‌توانند مستند «راه طی شده» را با مراجعه به سایت سینمامارکت دانلود و تماشا کنند.


«الف لام خمینی» نامزد بخش مستندنگاری جایزه جلال شد
هیأت داوران بخش «مستندنگاری» یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، اسامی 5 نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کرد. به گزارش فارس، هیات داوران بخش «مستندنگاری» یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، اسامی 5 نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کردند. «الف لام خمینی»  به قلم هدایت‌الله بهبودی از انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، «برسد به دست خانم ف» به قلم «راحله صبوری» از انتشارات سوره مهر، «پیراهن‌های همیشه» به قلم حمیدرضا صدر از نشر چشمه، «رکاب‌زنان در پی شمس» به قلم حسن کرمی قراملکی از انتشارات ستوده و «ماموستا» به قلم علی رستمی از انتشارات سوره مهر 5 نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش هستند. این 5 اثر به داوری مصطفی رحیمی، گلستان جعفریان و مریم برادران به مرحله نهایی یازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد راه پیدا کردند.


فیلم‌های جدید در راه اکران
سخنگوی شورای صنفی نمایش از شروع اکران فیلم سینمایی «بمب» از چهارشنبه این هفته خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره تازه‌ترین تصمیمات این شورا گفت: فیلم‌های سینمایی «کلمبوس» به سرگروهی کورش، «میلیونر میامی» در گروه زندگی و «اسکی‌باز» از چهارشنبه (۱۴ آذر) اکران خواهند شد. فیلم سینمایی «بمب» هم از همین چهارشنبه و «مارموز» با توجه به فیکس بودن تایم 3 هفته‌ای فیلم «آستیگمات» از هفته آینده 21 آذر اکران می‌شوند. قرارداد فیلم «درساژ» در گروه زندگی بعد از «میلیونر میامی» ثبت شد.
 


Page Generated in 0/0068 sec