printlogo


کد خبر: 202631تاریخ: 1397/9/13 00:00
اخبار

دستور رهبر انقلاب به نیروی دریایی ارتش برای دریانوردی اقیانوسی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: صبح دیروز از دفتر فرمانده معظم کل قوا با من تماس گرفتند و گفتند رهبری فرمودند نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی داشت، این اقدام را انجام دهد. به گزارش مهر، امیر دریادار حسین خانزادی در همایش تشریح دستاوردهای نداجا که صبح دیروز (دوشنبه) در دانشگاه ستاد و فرماندهی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰ درصد مردم دنیا در کنار دریا زندگی می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد تجارت جهان از طریق دریا صورت می‌گیرد، اینها اهمیت بالای دریا و توان و دانش دریایی را نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه دریا فرصتی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند نفس حضور در دریا قدرت است پس اگر می‌خواهیم در دریا حضور داشته باشیم نیازمند دانش، فناوری، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای هستیم و داشتن اینها یعنی قدرت. دریادار خانزادی سواحل اقیانوسی ایران در مکران را به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا بسیار مناسب و ویژه دانست و گفت: اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم. وی افزود: امروز با تدابیر مقام معظم رهبری شرایط به سرعت در حال تغییر است و اقدامات بسیار خوبی در حوزه دریا صورت گرفته است. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه‌های این نیرو برای حضور در اقیانوس اطلس گفت: صبح دیروز از دفتر فرمانده معظم کل قوا با من تماس گرفتند و گفتند حضرت آقا فرمودند نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت این اقدام را انجام دهد.

شورای نگهبان بر اساس  معیارهای حقوقی حرکت می‌کند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یک باشگاه سیاسی نیست و حقوقی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی در برنامه حالا خورشید اظهار کرد: شورای نگهبان در حوزه اجرایی کمتر حضور دارد و کار ما کار شورایی است و نتیجه نهایی حاصل رأیی است که از مجموع شورا جمع می‌شود. کدخدایی افزود: همیشه به عنوان حقوقدان حق داریم
بر اساس معیارهای حقوقی حرکت کنیم نه بر اساس معیارهای سیاسی، شورای نگهبان باشگاه سیاسی نیست و حقوقی است. وی با اشاره به ایرادات وارده به CFT افزود: عده‌ای می‌گویند CFT موافق منافع ملی و عده‌ای می‌گویند مخالف منافع ملی است. CFT مانند همه مصوبات است و هیچ نگاه سیاسی به آن وجود ندارد. وظیفه ما اعلام مغایرت مصوبات با قانون اساسی و شرع است. اگر هر مصوبه‌ای مغایرتی داشته باشد و اعلام نکنیم، شما از ما می‌پرسید چرا مغایرت آن را اعلام نکردید. کدخدایی ادامه داد: مهم این است همه نهادهای ما وظایف قانونی خود را انجام دهند، اگر شورای نگهبان در چارچوب وظایف خود یک قانون را مغایر دانست، مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر مصلحت تصمیم خواهد گرفت. تاکنون 150 مورد مصوبه داشتیم که شورای نگهبان ایراد گرفته اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر مصلحت درباره آن تصمیم گرفته است. سخنگوی شورای نگهبان گفت: در سال‌های گذشته خود مجمع تشخیص مصلحت نظام و فکر می‌کنم مرحوم آیت‌الله ‌رفسنجانی پیشنهاد دادند از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هیات عالی نظارت تشکیل شود که رهبر انقلاب هم پذیرفتند. هنگام رای‌گیری‌ها اگر نظرات 12 عضو شورای نگهبان برابر شود، رای به نفع آن فردی که صلاحیتش بررسی می‌شود، صادر می‌شود.

اعتراض دانشجویان به حضور آخوندی در دانشگاه تهران
عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی که دیروز برای افتتاح تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به این دانشگاه رفته بود، با اعتراض دانشجویان مواجه شد. به گزارش فارس، دانشجویان به حضور آخوندی در دانشگاه تهران و همچنین نسبت به عملکرد وی در دوران تصدی وزارت راه‌وشهرسازی معترض بودند. دانشجویان معترض در زمان حضور آخوندی از وی درباره عملکردش پرسیدند و از او خواستند درباره به نتیجه نرسیدن مسکن اجتماعی توضیح دهد که با سکوت وزیر سابق راه روبه‌رو شدند. در زمان حضور آخوندی، نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران هم حضور داشت و البته شنیده می‌شود آخوندی به دعوت مصلی‌نژاد، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این مراسم حضور پیدا کرده بود.

 


Page Generated in 0/0069 sec