printlogo


کد خبر: 202632تاریخ: 1397/9/13 00:00
اخبار

معرفی آیت‌الله کعبی به عنوان حقوقدان تراز انقلاب
آیین تجلیل از حقوقدانان برجسته کشور با حضور رئیس جامعه مدرسین برگزار شد. در این مراسم آیت‌الله کعبی به عنوان حقوقدان تراز انقلاب مورد تجلیل قرار گرفت. به گزارش رسا، دوره تکمیلی حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی و نخستین دوره توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوق صبح دیروز از سوی سازمان بسیج حقوقدانان با همکاری مرکز بسیج قوه‌قضائیه و معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد. در این همایش، آیات یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان، کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج اسلام ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم، همچنین افشار رئیس هیأت اندیشه‌ورز سپاه پاسداران و بهرامیان مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان و جمعی از قضات، وکلا و دانشجویان رشته حقوق حضور داشتند. آیت‌الله یزدی در این نشست اظهار داشت: اعتبار حکومت تا حد زیادی وابسته به دستگاه قضایی و اعتبار دستگاه قضایی وابسته به قضات و کارمندان آن است، بنابراین وکلا و قضات باید قدر نعمتی که خداوند نصیب‌شان کرده است را بدانند. در این نشست همچنین از برخی حقوقدانان تقدیر شد که آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین و استاد برجسته حقوق حوزه و دانشگاه به عنوان حقوقدان تراز انقلاب؛ قاضی صلواتی با عنوان قاضی برگزیده در عرصه فسادستیزی، قاضی اصانلو به عنوان قاضی جوان استکبارستیز و قاضی فیض‌الله صالحی مستشار عالی تجدید نظر در قوه‌قضائیه نشان استکبار و فسادستیزی را دریافت کردند.

توان دفاعی ایران متناسب با تهدیدها تعریف می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها همیشه از گزینه نظامی روی میز علیه ایران صحبت می‌کنند، این حق ملت ایران است برای تقویت بنیه دفاعی خود هر کاری را که بخواهد انجام دهد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اظهارات کشورهای اروپایی درباره تحریم بیشتر ایران بابت فعالیت‌های موشکی، اظهار داشت: توان دفاعی هر کشوری متناسب با تهدیدهای آن کشور تعریف می‌شود، ایران کشوری است که صراحتا از سوی کشورها تهدید می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها همیشه از گزینه نظامی روی میز علیه ایران صحبت می‌کنند، بیان کرد: این حق ملت ایران است که برای تقویت بنیه دفاعی خود هر کاری را که بخواهد انجام دهد. وی افزود: قبلا نیز اعلام کرده‌ایم استراتژی جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهاجمی نیست و ایران هیچ‌گاه به کشوری حمله نکرده و از این پس نیز حمله نمی‌کند. وی افزود: مطابق برجام باید کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران تاکنون خلاف مفاد برجام عمل نکرده است و نباید اروپایی‌ها به فعالیت‌هایی که در برجام تعریف نشده، بپردازند.

رایزنی رئیس دفتر سیاسی حماس با وزیرخارجه
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات فلسطین تبادل نظر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف درباره آخرین تحولات فلسطین تبادل نظر کرد. آقای هنیه با اشاره به تلاش آمریکا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی برای محکومیت مقاومت اسلامی فلسطین خواستار مخالفت جمهوری اسلامی ایران با این اقدام آمریکا شد. ظریف، وزیر امور خارجه هم در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم فلسطین، از اینکه به دلیل برخی سیاست‌های کشور‌های منطقه دولت آمریکا این جسارت را پیدا کرده که نه‌تنها در یک اقدام مغایر حقوق بین‌الملل سفارت خود را به قدس شریف منتقل، بلکه حتی در مجمع عمومی ملل متحد علیه مقاومت مردم فلسطین قطعنامه پیشنهاد کند، اطمینان داد ایران در مجمع عمومی تمام تلاش خود را در هماهنگی با سایر کشور‌های اسلامی و مترقی برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه مخالف منشور ملل متحد به‌کار خواهد گرفت.


Page Generated in 0/0070 sec