printlogo


کد خبر: 202635تاریخ: 1397/9/13 00:00
بانک

رئیس کل بانک مرکزی به بازار ارز رفت
دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی
گروه اقتصادی: رئیس‌کل بانک مرکزی در یک اقدام کم‌سابقه دیروز به صورت سرزده به میدان فردوسی رفت تا از نزدیک وضعیت بازار ارز را رصد کند. این در حالی است که در این بازدید، وی پای صحبت صرافی‌ها و خریداران در بازار ارز نشست تا مشکلات و چالش‌های پیش‌روی بازار ارز را از نزدیک مشاهده کند. وی در مرکز تجارت جهانی فردوسی که این روزها یکی از بازارهای عمده خرید و فروش ارز در تهران است، حضور یافت. انتشار خبر حضور همتی، بازار ارز را که روزهای آرامی را سپری می‌کند آرام‌تر کرد به‌گونه‌ای که خبرگزاری تسنیم گزارش داد دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی رسید. قطعا نرخ ارز بسیار بیش از قیمت واقعی است و از مسؤولان انتظار می‌رود قیمت‌ها پایین‌تر رود. تسنیم در این‌باره نوشت: بعد از حضور رئیس‌کل بانک مرکزی در بازار ارز، قیمت‌ها در این بخش نزولی شد؛  به طوری که دلار نقدی در بازار آزاد تهران زیر قیمت دلار تزریقی از سوی صرافی‌‌های دولتی فروخته شد. دلار نقدی صبح دیروز در بازار آزاد از دلار تزریقی از سوی صرافی‌‌های دولتی پیشی گرفت و به 11 هزار و 700 تومان هم رسید اما بعد از حضور همتی در خیابان فردوسی، قیمت دلار نقدی ریزشی شد و تا 11‌هزار و 550 تومان هم رسید.

الزامات عملیات مانده‌گیری از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی
شاپرک در ابلاغی به شرکت‌های پرداخت الکترونیک اعلام کرد باید عملیات مانده‌گیری صرفا در صورت تطابق کارت بانکی و شماره تلفن همراه درخواست‌کننده تراکنش برای احراز هویت انجام شود. شاپرک در ابلاغی با موضوع مانده‌گیری به شرکت‌های پرداخت الکترونیک و در راستای حفظ امنیت دارندگان کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب تاکید کرد که اپلیکیشن‌های موبایلی  متعلق به شرکت‌های PSP صرفا در صورت تطابق کارت بانکی و شماره تلفن همراه درخواست‌کننده تراکنش، مجاز به مانده‌گیری هستند و در غیر این صورت نباید عملیات مانده‌گیری انجام شود و ضروری است تمام خدماتی که در حال‌حاضر بدون لحاظ الزام فوق روی برنامه‌های کاربردی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک یا شرکت‌های پرداخت‌یار طرف‌ قرارداد آنها ارائه می‌شود، متوقف شود. شاپرک در ابلاغیه جدید محدودیت فعالیت شرکت‌های پرداخت الکترونیک در زمینه خدمت مانده‌‌‌گیری را باطل اما تاکید کرده باید این خدمت بر اساس تطابق کارت بانکی و شماره تلفن همراه درخواست‌کننده تراکنش به منظور احراز هویت مشتری انجام شود. در همین راستا شاپرک خاطرنشان کرده که زیرساخت فنی لازم به منظور تحقق این الزام در شرکت شاپرک در حال پیاده‌سازی است و معماری فنی طرح به اطلاع نمایندگان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت رسیده است که نشان از عملیاتی شدن همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بانک مرکزی برای احراز هویت مشتریان در بستر جدید با شماره تلفن همراه دارد.

در همایش بانکداری شرکتی مطرح شد
دلار در لایحه بودجه؛ 5800 تومان
گروه اقتصادی: دیروز همایش بانکداری شرکتی برگزار شد و در آن معاون سازمان برنامه و بودجه نرخ دلار در لایحه بودجه را حدود 5800 تومان عنوان کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه در همایش بانکداری شرکتی گفت:  سازمان برنامه و بودجه نرخ ارز را حدود ۵۸۰۰ تومان در نظر گرفت تا از نوسانات بازار ارز بکاهد و آرامش را در بازار برقرار کند. همچنین رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در این همایش توسعه بانکداری شرکتی را برای رشد ارائه خدمات ضروری دانست و 4 استراتژی بانک‌ها را برای ادامه فعالیت کسب و کار خود برشمرد. علی دیواندری با اشاره به نقش کسب‌وکارها و شرکت‌ها در اقتصاد، افزود: سرشاخه‌های تحول اقتصادی در شرکت‌ها نهفته است و شرکت‌ها به اقتصاد کشور هویت می‌دهند، بنابراین وظیفه حاکمیت ‌این است که از شرکت‌ها حمایت کند و اگر نمی‌تواند حداقل مزاحم کسب و کارها نباشد. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: در حوزه بازار پول، صنعت بانکداری باید در خدمت کسب‌وکارها باشد و بانک‌ها برای ارائه خدمات منحصربه‌فرد مشخص شده و متناسب با نیاز شرکت‌ها تجهیز شوند.


Page Generated in 0/0049 sec