printlogo


کد خبر: 202636تاریخ: 1397/9/13 00:00
اخبار

جلسات اختصاصی  برای اتمام مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسات اختصاصی با دستور کار مسکن‌مهر در روزهای شنبه هر هفته خبر داد. به گزارش مهر، محمد اسلامی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: در راستای انجام ماموریت و پاسخ به عزیزانی که متقاضی مسکن مهر هستند و بویژه در صفحه اینستاگرام بنده مطالبی در این باره می‌نویسند باید عرض کنم از این پس هر شنبه از ساعت 7 تا 8:30 صبح جلسه اختصاصی درباره مسکن‌مهر خواهیم داشت. گفتنی است روز گذشته وزیر راه‌وشهرسازی به ملاقات خصوصی با مقام معظم رهبری رفت.


70 توصیه‌نامه برای هر واگذاری
متاسفانه در قبال هر یک از واگذاری‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌دهد ۷۰ توصیه‌نامه دریافت می‌کند. زهره عالی‌پور، معاون سازمان خصوصی‌سازی با بیان این مطلب در برنامه پایش و اشاره به محدودیت قانون برای شرکت وابستگان مقامات و سیاسیون گفت: قانون فقط برای کسانی که در جریان واگذاری هستند محدودیت گذاشته و آن این است که کسانی که در جریان واگذاری هستند خود و بستگان‌شان نمی‌توانند در مزایده‌ها شرکت کنند. عالی‌پور افزود: باید از موضوع بودجه و درآمد، نگاه خود را به بهره‌وری بیشتر معطوف کنیم ولی متاسفانه در قبال هر یک از واگذاری‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌دهد ۷۰ نامه از دستگاه‌های نظارتی، نمایندگان مجلس و برخی افراد دریافت می‌کنیم که پاسخ به این نامه‌ها خود زمانبر است. به‌گفته وی، نمایندگان در نامه‌های خود عنوان می‌کنند مثلا قیمت پایین بوده یا مزایده را طور دیگری برگزار کنید یا حتی بعضا می‌خواهند اصلا واگذاری صورت نگیرد و یک بنگاه را از فهرست واگذاری خارج کنیم که دقیقا خلاف رویه قانونی رسمی سازمان خصوصی‌سازی است و خواسته‌هایی دارند که قابلیت اجرایی شدن ندارند. حتی نمایندگان در بسیاری از موارد از ما می‌خواهند قراردادهایی که کاملا درست بوده را فسخ کنیم.


رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران:
مبادله بانکی ایران و چین
 همچنان قطع است
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید روابط بانکی شرکت‌های ایرانی و چینی قطع شده است و فعلاً راهکاری برای انجام این مبادلات ایجاد نشده است. به گزارش «وطن‌امروز»، با وجود آنکه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر آغاز قریب‌الوقوع مبادلات پولی میان ایران و چین‌ منتشر‌ شد، فریال مستوفی در این‌باره تصریح می‌کند: از 30 اکتبر که بانک کونلون چین، ارائه خدمات مالی به ایران را متوقف کرده، مبادلات رسمی شرکت‌های ایرانی و چینی به حالت تعلیق درآمده است. مستوفی به روابط عمومی اتاق تهران توضیح می‌دهد: به‌دلیل اعمال‌ تحریم‌ها، کشورهای شریک تجاری ایران نیز ناگزیر به حفظ منافع خویش در برابر تحریم‌های آمریکا شده‌ و تلاش ‌می‌کنند‌ تبادلات بانکی و تجاری خود را با ایران کاهش دهند. این مساله شامل کشور چین نیز ‌می‌شود. دولت چین البته منعی بر همکاری شرکت‌ها و‌ نهادهای مالی چینی با ایران قائل نشده اما‌ موسسات و نهادهای مالی در این کشور به دلیل بالا بودن حجم مبادلات با آمریکا، ادامه مراوده با این کشور را ترجیح ‌می‌دهند. وی با بیان اینکه هنوز هیچ بانک چینی برای مبادله بانکی با ایران مامور نشده است، ادامه می‌دهد: در زمانی که ایران در شرایط‌ تحریم قرار داشت و حتی در زمان اجرایی شدن برجام، هیچ بانک چینی جز کونلون، روابط بانکی با ایران برقرار نکرد. در واقع تنها بانک چینی‌ که با‌ ایران همکاری ‌می‌کرده است، کونلون بود که‌ عمده سهام آن متعلق به شرکت نفتی چین است. مستوفی اضافه می‌کند: گفته ‌می‌شود چین درصدد‌ ایجاد سازوکاری ویژه برای ادامه ارتباط با ایران است که البته این سازوکار نیز هنوز در قالب یک ایده مطرح است.


Page Generated in 0/0073 sec