printlogo


کد خبر: 202664تاریخ: 1397/9/14 00:00
اخبار

اروپا مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توصیه ما به اروپا این است  که برجام را جدی بگیرد، گفت: اروپا باید در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کند. به گزارش مهر، محسن رضایی پیش از ظهر دیروز در دیدار «میکائیل کلور» سفیر آلمان در ایران با اشاره به روند آهسته و کم تاثیر همکاری اروپاییان با ایران گفت: از اروپایی‌ها گله‌مندیم. اکنون چند ماه است به دنبال ایجاد کانال مالی هستند اما برخی کشورها در اتحادیه اروپایی همکاری مناسبی ندارند. اروپایی‌ها در صحبت‌ حمایت می‌کنند اما در عمل همکاری نمی‌کنند. این یک اشتباه استراتژیک است که اروپایی‌ها مرتکب می‌شوند. انتظار داریم این پیام منتقل شود که از نجابت ایرانیان، سوءاستفاده نشود. اروپا نباید فرصت این همکاری را از دست بدهد. رضایی با قدردانی از دعوت آلمان از هیأت نمایندگی مجمع اظهار داشت: ما باید گفتمان نخبگان بین ایران و اروپا را فراتر از سیاستمداران آغاز کنیم. شکست‌خوردگانی که از ایران به اروپا رفته‌‌‌‌اند، نمایندگان ملت ایران نیستند. آنها اطلاعات دقیقی از ایران ندارند یا به شما نخواهند گفت. وی گفت: توصیه ما این است که برجام را جدی بگیرید. اروپا باید در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کند. مردم شما نگاه‌شان به آمریکا عوض شده است.  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در ایران صبر زیادی از خود نشان داده‌‌‌‌‌‌ایم. رهبری و مردم ما صبورانه و نجیبانه منتظر اقدام اروپا هستند. اگر همکاری نشود، اوضاع برمی‌گردد.

لزومی ندارد در رابطه با موشک‌ها پاسخگو باشیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر آزمایش موشک جدید توسط ایران گفت: لزومی نمی‌بینیم درباره توانمندی‌‌های موشکی به کسی پاسخگو باشیم. مگر آمریکایی‌ها هر سوالی از آنها پرسیده می‌شود پاسخ می‌دهند؟ سردار شکارچی در گفت‌وگو با ایرنا، تاکید کرد: ما اگر نیاز به آزمایش و توسعه توان موشکی داشته باشیم از کسی اجازه نمی‌گیریم و این کار را انجام می‌دهیم. وی افزود: آمریکایی‌ها موشک را برای تجاوز به دیگر کشورها، تسلط بر سرزمین‌ها و تامین منافع خود به قیمت له کردن مردم جهان می‌خواهند اما جمهوری اسلامی در بحث موشک به هیچ عنوان چنین اهدافی را دنبال نمی‌کند. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران برای حفظ منافع خود و جلوگیری از هرگونه تعرض نیازمند توسعه توان موشکی است. وی با تاکید بر اینکه داشتن موشک یکی از الزامات اساسی جمهوری اسلامی است، گفت: موشک را در حد نیاز دفاعی کشور به لحاظ کیفی و کمی تولید و آزمایش خواهیم کرد. سردار شکارچی همچنین در رابطه با ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر هدف قرارگرفتن مواضع ایران در سوریه عنوان کرد: ما مواضع مستقلی در سوریه نداریم که کسی بخواهد هدف قرار دهد. ممکن است مواضع و پایگاه‌‌های سوری‌ها را بمباران کنند و در این حملات به مستشاران جمهوری اسلامی نیز آسیب برسد.

سردار طهرانی‌مقدم:
شهید طهرانی‌مقدم ولایت‌پذیر و ولایتمدار بود
برادر شهید حسن طهرانی‌مقدم گفت: شهید طهرانی‌مقدم ولایت‌پذیر و ولایتمدار بود. به گزارش مهر، سردار محمد طهرانی‌مقدم برادر شهید حسن طهرانی‌مقدم عصر دیروز در یادواره شهدای گمنام دانشگاه مالک اشتر، اظهار داشت: کارآمدی انقلاب اسلامی با تکیه بر مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که مصداق این موضوع فعالیت‌‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم است، زیرا زمانی که شهید طهرانی‌مقدم فعالیت‌‌های تحقیقات موشکی خود را آغاز کرد، در اوج تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی قرار داشتیم اما به‌واسطه تکیه بر مدیریت جهادی به رتبه ششم موشکی در دنیا دست یافتیم. وی افزود: اما مصداق عکس این موضوع هم صنعت خودرو‌‌سازی کشورمان است، زیرا بر اساس آمارهایی که 2 سال پیش اعلام شد تعداد کشته‌‌های سوانح رانندگی کشورمان بیش از ۸۰۰ هزار نفر است، در حالی که اگر تعداد تمام شهدای قبل از انقلاب تاکنون را جمع کنیم، تعداد آنها به ۳۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد. سردار طهرانی‌مقدم همچنین تاکید کرد: شهید حسن طهرانی‌مقدم ولایت‌پذیر و ولایتمدار بود.
 


Page Generated in 0/0070 sec