printlogo


کد خبر: 202669تاریخ: 1397/9/14 00:00
اخبار

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد
 بیمه‌های داخلی جایگزین شرکت‌‌های خارجی
رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره اقدامات بیمه مرکزی بعد از اعمال تحریم‌ها گفت: در کمتر از یک ساعت تمام ریسک‌‌های شرکت‌‌های بیمه‌ای داخلی را از شرکت‌‌های بیمه‌ای بین‌المللی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تحت پوشش بیمه اتکایی بیمه مرکزی قرار دادیم و قراردادها را اصلاح کردیم. غلامرضا سلیمانی که در بیست‌وپنجمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می‌گفت با بیان اینکه شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 3/2 دهم درصد است که این رقم در مقابل کشور‌های پیشرفته رقم کمی است، افزود: رابطه صنعت بیمه با رشد و توسعه اقتصادی یک رابطه دو سویه است و رشد هر یک در گرو رشد دیگری است. وی با اشاره به اینکه بحث فناوریی و نوآوری و وجود استارت‌آپ‌ها در هر حرفه‌ای باعث رشد و توسعه آن حرفه شده است، گفت: 10 شرکت در زمینه استارت‌آپ وجود دارد و شرکت یازدهم هم در راه است و شرکت‌‌های بیمه‌ای باید از این فرصت برای رشد صنعت بیمه استفاده کنند زیرا شرکت‌‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به هر بخشی وارد شوند، سبب رشد آن قسمت می‌شوند. سلیمانی با اشاره به اینکه باید پوشش‌‌های بیمه‌ای در سطح کشور را تنوع بخشیم، گفت: بیمه زندگی نمادی از رشدیافتگی مردم است و ما باید به جای گسترش سرمایه‌‌گذاری در مسکن یا صندوق -‌بازنشستگی- بیمه زندگی را در کشور گسترش دهیم. وی درباره اقدامات بیمه مرکزی بعد از اعمال تحریم‌ها افزود: اولین صنعتی که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، صنعت بیمه بود و ما بلافاصله با اقدامات یاد شده شرایطی را فراهم کردیم که در حال حاضر هیچ شرکت بزرگی بدون پوشش بیمه‌ای نیست. در ادامه این مراسم معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بعید است سهم درآمد نفت در بودجه سال آینده بیش از ۲۵ درصد باشد. اسحاق جهانگیری افزود: صنعت بیمه باید به سمتی برود که بتواند خدمات بیشتر و با سرعت بالاتر و تسهیلات بهتر در اختیار مردم قرار دهد. وی گفت: یکی از انتظارات جدی از صنعت بیمه این است که از بزرگ‌ترین سرمایه‌‌‌‌اش که اعتماد مردم است حفاظت و حراست کند و با فرهنگسازی به مردم این اطمینان را بدهد که بیمه مهم‌ترین پشتوانه آنهاست. وی افزود: درباره بازار سرمایه نیز بیمه می‌تواند با پوشش ریسک بویژه برای کسانی که با سرمایه‌‌های خود وارد این بازار می‌شوند به بازار سرمایه کمک کند. وی گفت: درباره بحث‌‌های کشاورزی که با مشکلاتی مثل سیل، خشکسالی و آفت مواجهند، صندوق بیمه فعالیت‌‌های کشاورزی می‌تواند به آنها کمک کند.
بیمه البرز ۱۰۰ درصد خصوصی می‌شود
همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با تصویب دولت در بودجه سال آینده همه سهام دولتی بیمه البرز واگذار و این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود. فرهاد دژپسند در این همایش بر ضرورت انتشار بهادارسازی اوراق بیمه تأکید کرد و ادامه داد: در شرایط تحریم، اینگونه روش‌های بیمه‌ای برای مردم و صنعت بیمه بسیار راهگشا خواهد بود. وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه فقط با اجباری شدن برخی رشته‌ها توسعه پیدا نمی‌کند، بر ضرورت حضور فناوری‌های اطلاعاتی در صنعت بیمه تاکید کرد. دژپسند با تاکید بر اینکه دغدغه تحریم‌ها بویژه برای رکن اصلی اقتصاد یعنی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید برطرف شود، اظهار کرد: صنعت بیمه باید بررسی کند چگونه می‌تواند این نگرانی‌ها را برطرف کند. بخش تولید کشور علاوه بر مسائل ارزی با مخاطراتی مانند «عدم‌النفع» هم مواجه است. دژپسند با بیان اینکه صنعت بیمه می‌تواند موارد غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش‌بینی را پوشش دهد، اضافه کرد: اینکه فقط 2 سال رشد سرمایه‌گذاری در کشور مثبت باشد، علامت خوبی نیست و باید برای آن فکری اساسی کرد.


نماینده ایران در اوپک:
قیمت نفت به ۴۰ دلار سقوط می‌کند
نماینده ایران در اوپک با هشدار نسبت به عدم توافق در اوپک برای کاهش تولید نفت، گفت: اگر اوپک و متحدانش نتوانند تولید نفت را تا حد قابل توجهی کاهش دهند، قیمت نفت تا ۴۰ دلار در هر بشکه هم سقوط می‌کند. به گزارش بلومبرگ، حسین کاظم‌پور اردبیلی افزود: نیاز است تولید حداقل 4/1 میلیون بشکه در روز کم شود تا جلوی عرضه بیش از حد نفت گرفته شود. جمهوری اسلامی ایران خودش در کاهش تولید شرکت نمی‌کند و تحریم‌های آمریکا بر صادرات آن همچنان باقی است. به‌گفته کاظم‌پور، احتمالا این گروه در نشست وین در آخر این هفته نتواند به توافقی برای مهار عرضه نفت دست یابد. هم‌اکنون ایران روزانه 3/3 میلیون بشکه نفت‌خام تولید می‌کند.
 


Page Generated in 0/0065 sec