printlogo


کد خبر: 202673تاریخ: 1397/9/14 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس راهور تهران:
پولی کردن زوج و فرد  آثار مخربی دارد
رئیس پلیس راهور تهران‌ گفت: نه پلیس و نه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌توانند محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد را تغییر دهند بلکه این موضوع باید در شورای ترافیک تهران مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.  به گزارش فارس،‌ سردار محمدرضا مهماندار اظهار داشت: موضوع کاهش یا افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است و با توجه به درخواست‌های سازمان‌های ذی‌ربط، موضوع افزایش محدوده‌های ترافیکی در دستور کار شورای ترافیک قرار می‌گیرد و در این شورا تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود. وی گفت: نه پلیس و نه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌تواند محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد را تغییر دهد.
سردار مهماندار گفت: به نظر می‌‌رسد گسترش طرح ترافیک و حذف زوج و فرد و پولی کردن آن آثار مخربی داشته باشد و باعث به هم ریختن بزرگراه‌های شمالی شهر می‌شود، در هر صورت هر تصمیمی که شورای ترافیک در این باره بگیرد اجرایی می‌کنیم.

رئیس پلیس پایتخت  عنوان کرد
بازداشت 93 دلال با حساب‌ نجومی
رئیس پلیس پایتخت از پایان کار دلالان سکه و ارز در خیابان‌‌های منوچهری، فردوسی و چهارراه استانبول خبر داد.  به ‌گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی گفت: دلالان خیابانی ارز و سکه به پایان کارشان رسیده‌‌‌‌اند، چراکه با اقدامات پلیس پس از ۳۰ سال دلالان از چهارراه استانبول، خیابان منوچهری و فردوسی جمع‌آوری شدند. وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح برخورد با دلالان سکه و ارز بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد توسط پلیس دستگیر شدند، گفت: از این تعداد ۹۳ نفر از دلالان که حساب‌های نجومی هم داشتند به زندان افتاده‌‌اند و البته اقدامات پلیس در این باره ادامه دارد. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به نظارت پلیس بر صرافی‌ها نیز گفت: در چند روز گذشته ۶۰ صرافی غیرمجاز و فاقد مجوز از سوی بانک مرکزی به پلیس معرفی شده است، ما چند روز به این صرافی‌ها مهلت دادیم تا نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند، در غیر این‌صورت با این صرافی‌ها برخورد خواهیم کرد. البته بیش از ۱۵۰ صرافی نیز مجاز هستند که پلیس از فعالیت‌‌های آنها حمایت می‌کند. به گفته رحیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در روزهای گذشته 4 باند جعل ارزهای خارجی نیز شناسایی و از سوی پلیس منهدم شده‌اند.

هوای پایتخت  در شرایط آلوده
روز گذشته شاخص آلودگی هوا در پایتخت به عدد 126 رسید تا تعداد روزهای آلوده آذرماه به 5 برسد. به گزارش «وطن‌امروز»، روز گذشته براساس گزارش‌‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاخص هوای کلانشهر تهران به عدد 126 رسید و کیفیت هوا در شرایط «ناسالم برای گروه‌‌های حساس جامعه» قرار گرفت. بر اساس گزارش‌ها، کاهش میزان بارندگی در آذرماه، کاهش دما و افزایش غلظت ذرات معلق  باعث شده تا روزهای آلوده پایتخت آذرماه تا روز گذشته به عدد 5 برسد.
رعایت محدوده طرح زوج و فرد از در منازل
بر اساس اعلام کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا با توجه به شدت آلودگی هوای تهران چهارشنبه محدوده طرح زوج و فرد از در منزل توسط شهروندان رعایت می‌شود و فعالیت بدنی در زنگ ورزش مدارس ممنوع اعلام شد. به گزارش تسنیم، در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا که در محل استانداری تهران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور تمام اعضای کارگروه تشکیل شد، با توجه به گزارش اداره‌ کل هواشناسی و تأکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر پایداری جو و گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، مقرر شد تمام محدودیت‌های شرایط هشدار موضوع دستورالعمل شرایط اضطرار آلودگی هوا برای روز چهارشنبه مورخ 14 آذرماه اعمال شود و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی و اقشار مردم همکاری لازم را داشته باشند.


Page Generated in 0/0182 sec