printlogo


کد خبر: 202692تاریخ: 1397/9/14 00:00
اخبار

تام هنکس:
هالیوود، روایت نادرست از جنگ عراق و افغانستان ارائه می‌دهد
«تام هنکس» ستاره سینما و دارنده جایزه اسکار به انتقاد از روایت نادرست هالیوود از جنگ‌های عراق و افغانستان پرداخت. به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، «تام هنکس» هنرپیشه اسکاری گفت: هالیوود اغلب آن جایی نیست که تولید‌کنندگان فیلم بخواهند داستان واقعی جنگ عراق و افغانستان را در آنجا بسازند. ستاره فیلم «نجات سرباز رایان» با موضوع جنگ دوم جهانی به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» اخیرا در رویداد «بنیاد الیزابت دال» به انتقاد از هالیوود در ارائه نادرست روایت‌ها به طیف گسترده مخاطبان پرداخت و در این باره گفت: «نمی‌دانم آیا هالیوود می‌تواند داستانی موثق درباره عراق و افغانستان که خیلی بهتر و درست‌تر توسط فیلم‌های مستند و اخبار رسانه‌ها منتشر شده، خلق کند یا خیر. این کار سختی است و همیشه در این باره بحث کرده‌ایم که بهترین جا برای ارائه و روایت این داستان‌ها کجاست؟ و بارها و بارها به این نتیجه رسیده‌ایم هرجا باشد، در فیلم‌های هالیوودی نیست».

اعلام فهرست ۲۰ نامزد بخش جلوه‌های بصری اسکار
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نام ۲۰ فیلم را برای رقابت در بخش جلوه‌های بصری نودویکمین دوره جوایز اسکار اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «آکوامن»، «پلنگ سیاه» و «انتقامجویان: جنگ ابدیت» از فیلم‌های شاخص حاضر در این لیست است. این فهرست اواخر این ماه تا قبل از اعلام نامزدها به ۱۰ فیلم کاهش خواهد یافت. نامزدهای نهایی نودویکمین دوره جوایز اسکار روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ (۲ بهمن) اعلام می‌شود. براین اساس «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، «آکوامن»، «انتقامجویان: جنگ ابدیت»، «پلنگ سیاه»، «بامبلبی»، «کریستوفر رابین»، «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد»، «نخستین انسان»، «شگفت‌انگیزان ۲»، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی»، «ماموریت: غیرممکن- فال‌اوت» و «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» برخی آثار حاضر در این فهرست است.


گردهمایی یکصد کتابفروش  در دهمین نشست خوشه
دهمین نشست کشوری کتابفروشان خوشه پنجشنبه و جمعه در تهران با حضور اعضای این انجمن برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، دهمین نشست سالانه انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «خوشه»، با حضور بیش از یکصد کتابفروش از سراسر کشور، پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ آذر در مجتمع سرچشمه تهران برگزار خواهد شد. حاضران در این نشست سراسری درباره موضوعاتی مانند انتقال تجربیات و ایده‌های نو در کتابفروشی، حضور تأثیرگذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بررسی مشکلات و مسائل روز کتابفروشان، کارگاه‌های آموزشی و... بحث و تبادل نظر خواهند کرد. در این گردهمایی حجت‌الاسلام پناهیان سخنرانی خواهد کرد. این مراسم در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار می‌شود.

رونمایی از مستند «لاتاری در بیروت» در حوزه هنری
مراسم رونمایی از مستند «لاتاری در بیروت» امروز در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مراسم رونمایی از مستند «لاتاری در بیروت» تازه‌ترین ساخته جواد موگویی، پژوهشگر و مستندساز کشورمان عصر امروز (۱۴ آذر) در حوزه هنری برگزار می‌شود. در این برنامه مسعود د‌ه‌نمکی و حسن عباسی به عنوان میهمان و کارشناس حضور خواهند داشت. مستند «لاتاری در بیروت» به یک دوره از مذاکرات دولت سازندگی با آمریکایی‌ها در زمان بوش پدر می‌پردازد، مذاکراتی که در سال ۶۹ انجام شده و سومین دور از مذاکرات دولت سازندگی در دهه 60 با آمریکایی‌هاست که مربوط به درخواست آمریکایی‌ها از ایران برای کمک به آزادی گروگان‌های آمریکایی در لبنان بود. موگویی پیش از این مستند‌هایی مانند نیمه شب۲۴ آوریل، پرونده ناتمام و نفوذی را در پرونده کاری خود دارد. این مستند امروز ساعت 15 در سالن سوره حوزه هنری رونمایی می‌شود.


Page Generated in 0/0073 sec