printlogo


کد خبر: 202762تاریخ: 1397/9/15 00:00
نوبخت:
بنزین در بودجه 98 گران نمی‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال 98 را به طور متوسط ۵۴ دلار لحاظ کردیم و این رقم مبنای محاسبات است، نرخ هر لیتر بنزین هم ۱۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده
 است.
محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره قیمت ارز در بودجه 98 گفت: آنچه برای نرخ تسعیر ارز پیش‌بینی شده است 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی است که برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده‌های کشاورزی است. وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که در جلسات هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، فردا 15 آذر (امروز) بر اساس قانون، لایحه بودجه در 14 جلد به مجلس ارسال  و همچنین در سازمان برنامه و بودجه هم از آن رونمایی می‌شود. وی بیان کرد: رشد ریالی بودجه نسبت به سال گذشته 12 درصد است.
وی درباره حذف یارانه ثروتمندان گفت: امسال هم این موضوع در دستور کار است اما از آنجایی که این موضوع نیاز به اطلاعات بیشتری دارد در جهت اجرایی کردن این امر، توزیع یارانه‌ها را استانی کردیم و به هر استان به تعداد یارانه‌بگیرها پرداخت می‌کنیم و باقی هم صرف طرح‌های عمرانی آنها می‌شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در همه بخش‌ها تلاش کردیم واقع‌بینانه ببینیم و در هزینه‌ها تعدادی از ردیف‌ها را حذف و بر اساس واقعیت‌ها بودجه را تنظیم کردیم تا از این سال سخت، به آسانی عبور کنیم. وی درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت گفت: دوستان مجلس می‌گویند این افزایش قیمتی به‌صورت پلکانی باشد، یعنی حقوق کمتر، بیشترین افزایش و حقوق بیشتر کمترین افزایش را داشته باشد، این افزایش تا سقف 20 درصد است اما در برخی گروه‌های شغلی افزایش حقوق بیش از 20 درصد است.
 


Page Generated in 0/0560 sec