printlogo


کد خبر: 202763تاریخ: 1397/9/15 00:00
اخبار

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی  در بافت‌های فرسوده
وزیر راه‌وشهرسازی گفت: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۷۰ محله در شهر‌های گوناگون با مدیریت استانداران در ستاد بازآفرینی استانی ابلاغ شد. محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: بازار مسکن متاثر از شرایط اقتصادی و تحولات ارزی است و افزایش قیمت مسکن مربوط به خود مسکن نیست. وی با اشاره به اینکه با هدف قرار دادن نیاز جامعه برنامه‌‌های متنوعی برای تولید مسکن پیش‌بینی شده است، افزود: احداث 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک در دستور کار بنیاد مسکن است که بزودی ابلاغ می‌شود و همچنین قرار است سالانه 50 هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود. وی درباره تکمیل واحدهای مسکن‌مهر تصریح کرد: 500 هزار واحد از مسکن‌مهر باقی مانده که با مدل‌هایی که برای هر پروژه در نظر گرفته شده است، تکمیل این واحدها شتاب بیشتری می‌گیرد.

زمان تقسیم سود نقدی سایر مشمولان سهام‌عدالت مشخص نیست
مقام مسؤول سازمان خصوصی‌‌سازی با برآورد حدود 115 هزار میلیارد تومانی ارزش روز سبد سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی سهام‌عدالت گفت: تاکنون سود نقدی مجامع دوره مالی 96 برای حدود 5 میلیون و 400 هزار نفر از مشمولان واریز شده است. محمدرضا جودکی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون آخرین اقدام‌ها برای توزیع سود نقدی مجامع منتهی به پایان دوره مالی 96 شرکت‌های سهام‌عدالت گفت: با توجه به فرصت 8 ماهه شرکت‌های بورسی برای توزیع سود تقسیمی مصوب در مجامع میان سهامداران، تاکنون حدود 835 میلیارد تومان سود نقدی این مجامع میان 5 میلیون و 400 هزار نفر از مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی توزیع شده است. وی درباره توزیع سود سهام‌عدالت میان سایر مشمولان این دارایی نیز گفت: به تناسب دریافت سود نقدی از شرکت‌هایی که مجامع خود را برگزار و در بازه زمانی قانونی میان سهامداران توزیع کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت تا پایان امسال سود نقدی سایر مشمولان سهام‌عدالت نیز بر اساس اولویت دهک‌های درآمدی- جمعیتی توزیع شود.

ابطال ۲ هزار کارت سوخت مهاجر
5/5 میلیون نفر برای ثبت‌ درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کردند. زیبا اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: حدود 5/5 میلیون نفر از طریق سامانه تلفن همراه، اپلیکیشن و کد دستوری #4* برای ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت المثنی به سامانه دولت همراه
 (www.mob.gov.ir) مراجعه کرده‌اند که از این میان، حدود یک میلیون مراجعه در نوبت تعیین‌شده (جدول زمان‌بندی‌شده بر پایه رقم سمت راست تلفن همراه) بوده است. وی آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان کارت سوخت المثنی را ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۱۵۰ هزار نفر نیز به صورت مراجعه حضوری نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت المثنی اقدام کرده‌اند. سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از ابطال ۲ هزار کارت سوخت مهاجر در هفته گذشته خبر داد و افزود: هفته گذشته و همزمان با آغاز فرآیند ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت المثنی، بیش از ۲ هزار کارت سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باطل شد که بیشتر این کارت‌ها از سایر استان‌ها به یکی از استان‌های مرزی منتقل شده بود.
 


Page Generated in 0/0070 sec