printlogo


کد خبر: 202765تاریخ: 1397/9/15 00:00
اخبار

افزایش نقدی حقوق کارگران منتفی است
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: مباحثی مانند پایداری بنگاه‌های اقتصادی، حفظ اشتغال موجود، خلق فرصت‌های شغلی جدید، راهکارهای خروج و برون‌رفت واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی از مباحث مطرح در جلسه اخیر مزدی بود. اصغرآهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با تسنیم، درباره جلسه اخیر مزدی گفت: باتوجه به عدم توانمندی واحدهای کوچک تولیدی برای افزایش دستمزد و حقوق و فشار بیشتر به دلیل مشکلات عدیده که متأسفانه بخشی از آنها دچار تعطیلی زودرس شده‌اند،‌ منتظر هستیم تا دولت پیشنهاد خود را برای حل این موضوع اعلام کند. وی اظهار داشت: تقویت قدرت خرید کارگران را مطرح  کردیم که امیدواریم بزودی کالاهای اساسی را به کارگران بدهند و بخشی از مشکلات این عزیزان را حل کنند. امکان افزایش نقدی حقوق و دستمزد کارگران وجود ندارد. وی افزود: تلاش می‌کنیم قدرت خرید این قشر در قالب حمایت‌های غیرنقدی دولت تقویت شود. اما نماینده کارگری در شورای عالی کار بر این باور است که کارگران به حمایت نقدی و آبرومندانه بیشتری نیاز دارند.

سقوط سنگین بیش از ۳ درصدی وال‌استریت
گروه اقتصادی: در حالی که بازار اوراق قرضه آمریکا نشانه‌هایی از افت رشد اقتصادی از خود بروز داد و سرمایه‌گذاران درباره تجارت جهانی نگران ماندند، وال‌استریت بیش از ۳ درصد سقوط کرد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از رویترز، اظهارات رسمی فدرال‌رزرو درباره مسیر افزایش نرخ بهره و همچنین موانع سر راه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپایی، وضعیت بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران را تشدید کرد. آنچه بیشتر در مرکز توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت، نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا بود که تا پایین‌ترین سطح خود از اواسط سپتامبر تاکنون، سقوط کرد. زنگ خطر آنجا به صدا درمی‌آید که توجه کنیم تمام رکودهای اقتصادی ۵۰ سال اخیر زمانی رخ داده است که سود اوراق ۲ ساله بیش از اوراق ۱۰ ساله شده است. این اتفاق تا حدودی در حال رخ دادن است، چرا که این دومین روزی بود که در بازارها سود اوراق ۲ ساله و ۳ ساله بالاتر از سود اوراق ۵ ساله بود. میانگین صنعتی داو‌جونز 36/799 واحد یا 1/3 درصد سقوط کرد و به 07/25027 واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ هم 31/90 واحد یا 24/3 درصد سقوط کرد و در 06/2700 واحد بسته شد. همچنین شاخص کامپوزیت نزدک 09/283 واحد یا 8/3 درصد از ارزش خود را از دست داد و در 43/7158 واحد به کار خود پایان داد.

تأمین میوه شب عید  توسط وزارت صمت
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه امسال تولید مرکبات و کیوی به اندازه‌ای است که باغداران با کاهش قیمت محصولات خود مواجه شده‌اند، گفت: ذخیره‌سازی میوه عید را وزارت صمت بر عهده گرفته است. محمدعلی طهماسبی اظهار داشت: امسال تولید میوه بویژه مرکبات و کیوی به حدی زیاد است که باغداران با کاهش قیمت در باغات روبه‌رو شده‌اند و در حال حاضر نیز سازمان مرکزی تعاون روستایی برای جلوگیری از کاهش قیمت وارد میدان شده‌ است، ضمن اینکه تا زمانی که بازار به تعادل برسد خرید ادامه دارد. معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اختلاف قیمت میوه از باغ تا خرده‌فروشی‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه همیشه از این فاصله چند برابری قیمت‌ها 2 گروه تولیدکننده و مصرف‌کننده متضرر هستند که به نظر می‌رسد باغداران و تولیدکنندگان باید خود چاره‌ای برای این مساله بیندیشند.
 


Page Generated in 0/0061 sec