printlogo


کد خبر: 202768تاریخ: 1397/9/15 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز
مدارس را به نمازخوانی نوجوانان مزین کنید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی به بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ حق‌گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح دیروز (چهارشنبه) در استان سمنان برگزار شد و آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در سمنان، آن را قرائت کرد به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
اجلاس سالانه‌ نماز از سویی نشانه‌ حق‌گزاری در برابر فریضه‌ای است که می‌تواند بر همه‌ اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حق این هدیه‌ الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری می‌کنند.
نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می‌کشاند و اعتلا می‌بخشد. بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشداردهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید.
آموزش‌وپرورش می‌تواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها  باشد. مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
سیدعلی خامنه‌ای        
۱۳ آذر ۹۷

فاصله مسؤولان از مردم خلاف دستور اسلام است
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی فاصله گرفتن و بی‌اعتنایی به مردم را خلاف دستورات اسلام دانست و از مسؤولان خواست به جای پشت‌میزنشینی، در میان مردم باشند و مشکلات را حل کنند. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، روز گذشته در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه، به حقوق مسؤولان و مردم نسبت به یکدیگر اشاره کرد و گفت: به فرموده امیرمؤمنان(ع) حق والی و مردم نسبت به یکدیگر از اعظم حقوق است که اگر رعایت شود جامعه قوام پیدا می‌کند. وی افزود: بر اساس روایت، مردم به صلاح نمی‌رسند مگر اینکه والیان و مسؤولان جامعه صالح باشند، حق بزرگی بین مسؤولان و مردم وجود دارد و یکی از آنها این است که ارتباط مستمر بین آنها برقرار باشد و دیدار و صحبت داشته باشند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر لزوم ارتباط مسؤولان با مردم برای حل مشکلات اظهار داشت: اگر مسؤولان بخواهند تنها در جایی بنشینند و با مردم ارتباط نداشته باشند و به بهانه‌‌‌های مختلف اجازه ندهند مردم درد خود را بگویند و با درهای بسته روبه‌رو شوند، خلاف معارف و دستورات اسلامی است. وی بی‌اعتنایی مسؤولان به مردم را غیرقابل قبول دانست و ادامه داد: پشت‌میزنشینی و فقط سخنرانی کردن و فاصله گرفتن از مردم خلاف دستورات اسلامی است.

کمتر از ۵۰  قاضی بازنشسته  استثنا شدند
معاون منابع انسانی قوه‌قضائیه درباره تعداد قضات بازنشسته‌ای که استثنا هستند، گفت: در جایی که ما نیاز داریم به قاضی می‌توانیم از اذن استفاده کرده و قاضی را در آن پست نگه داریم، البته تعدادشان بسیار کم است و این فقط مربوط به کار قضایی است. حجت‌الاسلام علیرضا امینی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ما اگر احساس نیاز کنیم به رئیس قوه‌قضائیه مطرح می‌کنیم و طبق آن اجازه کلی که ایشان دارند، با آن قاضی دوباره قرارداد می‌بندیم. امینی ادامه داد: تعداد این افراد بسیار کم است و به ۵۰ نفر هم نمی‌رسند و شاید حدود ۳۰ نفر باشند. این افراد با اذنی که وجود دارد مجددا به کار بازمی‌گردند.


Page Generated in 0/0062 sec