printlogo


کد خبر: 202779تاریخ: 1397/9/17 00:00
اخبار

دستگاه دیپلماسی نقش فعال‌تری برای یمن ایفا کند
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید نقش فعال‌تری را درباره یمن ایفا کند و با حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا و سعودی، حمایت‌های لازم را برای برون‌رفت مردم یمن از محاصره و شرایط کنونی پیگیری کند.
به گزارش مهر، آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: صدا و سیما و جامعه هنری باید ضمن حمایت بیشتر از مبارزان یمن و همدردی با آنها، اولویت بیشتری را برای این موضوع قائل شوند. باید شرایط یمن را به تصویر کشیده و جامعه بشری را با فاجعه انسانی در یمن آشنا کنند. تنها راه‌حل بحران یمن، توقف این جنگ نابرابر، توقف کشتار مردم یمن و به رسمیت شناختن حق مردم این کشور و مذاکرات یمنی- یمنی است. احزاب، گروه‌ها و آحاد مردم یمن هر طور که می‌توانند باید در این زمینه نقش ایفا کنند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، گفت: در تاریخ معاصر ایران کمتر ظلم و ستم و زورگویی علیه ملت ایران سراغ داریم که مربوط به دولت جنایتکار آمریکا نباشد. رژیم آمریکا بارزترین اقدامات ضدبشری را در گوانتانامو و ابوغریب انجام داد و در عین حال خود را مدافع حقوق بشر می‌داند!
موحدی‌کرمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را معطوف به این کرده که اقتصاد کشور را فلج کند، تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه دستگاه‌های نظام باید نسبت به کاهش هزینه‌های جاری از جمله ریخت و پاش‌ها، سفرها، ماموریت‌های خارج از کشور، سمینارها، اجلاس‌ها و پذیرایی‌ها که ضروری نیست، اقدام کنند. حتی در شرایط غیرتحریمی نیز اینگونه هزینه‌ها از بیت‌المال مسلمین محل تامل است.

انتقال تعدادی از داعشی‌ها به افغانستان از سوی آمریکا
رئیس مجلس گفت: آمریکا طی سال گذشته اقدام به انتقال تعداد زیادی از داعشی‌ها به افغانستان کرده که می‌تواند همان دردسری را که در عراق و سوریه به‌وجود آورد، در مناطق دیگری از آسیا نیز ایجاد کند.
به گزارش مهر، علی لاریجانی ۱۵ آذرماه با «چن زو» نایب‌رئیس مجلس ملی جمهوری خلق چین که برای حضور در دومین کنفرانس رؤسای مجالس ۶ کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم به ایران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.لاریجانی در این دیدار تصریح کرد: همکاری‌‌های ۶ کشور ایران، چین، پاکستان، ترکیه، روسیه و افغانستان در مقابله با تروریسم بسیار مهم است بویژه اینکه آمریکا طی سال گذشته اقدام به انتقال تعداد زیادی از داعشی‌ها به افغانستان کرده که می‌تواند مجددا همان دردسری را که در عراق و سوریه به‌وجود آورد، در مناطق دیگری از آسیا به‌وجود بیاورد.

برای تعیین بُرد موشک‌های‌مان از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برای دفاع از ملت خودمان به سمت ساخت موشک رفتیم و از هیچ‌کس نیز برای تعیین بُرد موشک‌های‌مان اجازه نمی‌گیریم.اسحاق جهانگیری در مصاحبه با خبرگزاری «کیودو»ی ژاپن در پاسخ به سوالی درباره اهداف ایران از ساخت موشک‌‌های دوربرد، گفت: ملت ایران تجربه تلخی از جنگ 8 ساله‌ با صدام دارد. در آن جنگ اکثر شهرها از جمله تهران پایتخت ما، مرتب با موشک‌‌‌هایی که از طرف رژیم عراق شلیک می‌شد مورد حمله قرار می‌گرفت و ما به هر جای دنیا مراجعه می‌کردیم که بتوانیم حتی یک موشک بگیریم تا مقابله یا حداقل تهدید به مقابله کنیم، هیچ کس به ما موشک نمی‌داد. وی افزود: بنابراین ما برای دفاع از ملت خودمان به سمت ساخت موشک رفتیم و این موشک‌ها صرفاً یک سلاح دفاعی و بازدارنده است و از هیچ‌کس نیز برای تعیین بُرد موشک‌های‌مان اجازه نمی‌گیریم. با هر چیزی که احساس می‌کنیم تهدید علیه ما است، مقابله خواهیم کرد و متناسب با نیاز دفاعی کشورمان موشک می‌سازیم.
به گفته جهانگیری، آمریکایی‌ها در این‌باره نیز مثل همیشه با خبرسازی و شانتاژ خبری درباره سلاح‌‌های دفاعی ایران اتهام‌زنی کردند که این ذات آمریکایی‌هاست.
 


Page Generated in 0/0118 sec