printlogo


کد خبر: 202781تاریخ: 1397/9/17 00:00
دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات خواست دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند
نفوذی ها در اقتصاد

گروه سیاسی: دادستان کل کشور یک هفته پس از آنکه جزئیاتی از نفوذ عوامل دشمن در حوزه محیط‌زیست را بیان کرده بود، این‌بار از نفوذ در بخش‌های اقتصادی خبر داد و تاکید کرد خطر جاسوسی یک خطر بسیار جدی است که نظام را هدف گرفته  است.
به گزارش «وطن امروز»، در هفته‌های اخیر شاهد هشدارهای متعدد مسؤولان قضایی و همین‌طور رسانه‌ها نسبت به مقوله نفوذ بوده‌ایم. چنانکه به دنبال انتشار اخبار مربوط به دستگیری برخی فعالان به اصطلاح محیط زیستی، چند روز پیش نیز خبری پیرامون بازداشت یک نفوذی در حوزه جمعیت منتشر شد. همچنین اخیرا دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفته بود نفوذی‌های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده‌اند. در ادامه هشدارها پیرامون این مساله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور از نفوذ دشمن در بخش‌های اقتصادی برای ضربه زدن به کشور خبر داد.
وی که در نشست بررسی مشکلات و چالش‌ها در رسیدگی به پرونده‌های جرائم اقتصادی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه میلیاردها دلار به میدان آورده‌اند تا هزینه کنند و در این جنگ ما را به شکست بکشانند، گفت: دشمنان همه مکر و حیله، نیرنگ و توطئه‌های خودشان را به میدان آوردند و عقل و منطق و وظیفه شرعی و ملی ما اقتضا می‌کند همه دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف اجرایی، تقنینی، قضایی و اطلاعاتی و امنیتی با همه توان به میدان بیایند و همان‌گونه که در 8 سال دفاع‌مقدس برای دفاع از ایران اسلامی سر از پا نمی‌شناختند، به همین ترتیب وارد میدان جنگ اقتصادی شوند.
مسؤول عالی قضایی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی مراکز و دستگاه‌ها انسان می‌بیند مسؤولان این احساس جدی را در مبارزه با توطئه‌های دشمن ندارند، گفت: جاسوسانی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنها قطعا در بخش‌های مختلف کشور و دستگاه‌های گوناگون جاسازی کرده‌اند، 2 کار را انجام می‌دهند؛ اول اینکه عواملی هستند که جاسوسِ انتقال خبر هستند و تخلیه اطلاعاتی می‌کنند و دیگر اینکه بستر مورد نظر دشمن را فراهم می‌کنند؛ به گونه‌ای که جاسوس در یک دستگاهی راه پیدا می‌کند و به نحوی عمل می‌کند که دشمن بتواند به اهداف خود برسد.
خطر جاسوسی بسیار جدی است
حجت‌الاسلام منتظری در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده دشمنان در زمینه نفوذ، از دستگاه‌های مختلف خواست جاسوسی را جدی بگیرند. وی در این راستا خطاب به دادستان‌ها تصریح کرد: دادستان‌ها باید در این زمینه فعال باشند و با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی همکاری‌های لازم را بکنند، چرا که امروز خطر جاسوسی یک خطر بسیار جدی است که نظام ما را هدف قرار داده است.
دادستان کل کشور در رابطه با نحوه برخورد با افرادی که مجرم اقتصادی هستند یا مجرمانی که بستر نیل به اهداف دشمن را فراهم می‌کنند یا کسانی که به دنبال منافع و رسیدن به آلاف و الوف، این خیانت‌ها را می‌کنند، به بیان توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: ابزار اطلاعاتی در اختیار واجاست و انتظار ما این است در این زمینه با جدیت و برنامه‌ریزی کار کنند. مجموعه اطلاعاتی که ما داریم این است که دشمن در این زمینه با سرعت، شدت و برنامه‌ریزی کار می‌کند؛ لذا جزو وظایف جدی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی است که رصد کنند؛ اینها را زمین‌گیر کرده و نگذارند این خائنان به کشور، نظام و ملت بخواهند دانسته یا ندانسته اهداف دشمن را پیاده کنند.
به گزارش مهر، این مسؤول عالی قضایی افزود: ابزار اطلاعاتی در اختیار قوه‌قضائیه نیست. قوه‌قضائیه وظایفی تعریف شده براساس قانون اساسی و قوانین عادی دارد؛ منتها حتما باید از نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات این حمایت و پشتیبانی را بکنند تا آنها بتوانند با اتکا به دستگاه قضایی کارهای خودشان را انجام دهند.
وی از وزارت اطلاعات خواست دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند و گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند و نباید بگذاریم اینها بتوانند اهداف خودشان را محقق کنند.
نفوذ در مکان‌های حیاتی کشور
دادستان کل کشور هفته گذشته نیز درباره نفوذ عوامل دشمن در محیط‌زیست و حوزه‌‌های علمیه هشدار داده بود. حجت‌الاسلام‌ منتظری در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این‌باره با بیان اینکه یکی از تلاش‌های فوق‌العاده دشمن، نفوذ در کشور است و متأسفانه نفوذ هم کرده، گفته بود: نفوذ در محیط‌زیست، یکی از مباحث مدنظر در مسأله نفوذ بوده و چند سال است آمریکا و اسرائیل از طریق عوامل خود در محیط‌زیست در مکان‌های حساس و حیاتی کشور نفوذ کرده و دوربین‌های خود را کار گذاشته‌اند تا به‌عنوان ‌مثال از فلان حیوان مراقبت داشته باشند.منتظری همچنین بیان کرد: عوامل نفوذ در محیط‌زیست دستگیر شدند اما متأسفانه حمایت‌هایی از نفوذی‌ها شد، البته مدارک نفوذ آنان به‌صورت کامل موجود است.
به گفته دادستان کل کشور، امروز دشمن در حوزه علمیه هم نفوذ دارد، برخی از جریاناتی را که در حوزه علمیه قم و جاهای دیگر وجود دارد آسان نگیرید، دشمن تلاش می‌کند در مراکز مهم علمی و حوزوی نفوذ کند.
نفوذی‌ها چرخ اقتصاد را معطل کرده‌اند
هشدار درباره نفوذی‌های حوزه اقتصاد البته در روزهای گذشته نیز مطرح شده و علاوه بر دادستان کل کشور، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نیز در این باره سخن گفته بود. محسن رضایی 28 آبان در مراسم گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت طی سخنانی تصریح کرده بود: امروز نفوذی‌های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده‌اند و در وزارتخانه‌ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی‌دهند کار انقلابی پیش برود. بدنه لیبرال‌ها و نفوذی‌ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد راه بیفتد.2 روز پس از آن نیز اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نامه دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی دولت که خواستار ارائه مدارک از سوی رضایی درباره وجود نفوذی‌های آمریکا در بدنه دولت بود، اعلام کرد: دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصداق‌ها و موارد نفوذ در کشور در ابعاد فکری، اعتقادی و در بعد هواداری و نیز در شکل وابستگی تشکیلاتی به آمریکا را به مراجع مربوط ارائه کرده و خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec