printlogo


کد خبر: 202782تاریخ: 1397/9/17 00:00
اخبار

ایجاد وابستگی در کشور مخالف جریان ۱۶ آذر است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هر فکر و قلمی که بخواهد در این کشور وابستگی ایجاد کند، خلاف پیام ۱۶ آذر است.به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر دیروز در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی - دانشجویی امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: دانشجویان باید نسبت به کاستی‌ها عکس‌العمل نشان دهند، حساس باشند و نیاز جامعه را در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بفهمند، اهل اقدام و عمل باشند و وظیفه خود را انجام دهند.  وی افزود: روشنفکر کسی نیست که نگاهش به غرب باشد و در مقابل فرهنگ غربی سستی و وادادگی نشان دهد، بلکه روشنفکر واقعی شهدا هستند که هم نیاز جامعه را تشخیص داده و جان خود را کف دست گرفتند و هم ایفای نقش کردند.  عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دانشجویان جنبش دانشجویی ۱۶ آذر مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی ایستادند و نماد مبارزه با استبداد و استعمار شدند.
رئیسی تاکید کرد: هر فکر و قلمی که بخواهد در این کشور وابستگی ایجاد کند، خلاف پیام ۱۶ آذر است.

اروپایی‌ها فقط وقت‌کشی کرده‌اند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از دولت می‌خواهد خروجی مذاکرات با اروپا در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نمود داشته باشد.محسن کوهکن در گفت‌وگو با مهر با انتقاد از عدم اجرای تعهدات اروپا پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: اروپایی‌ها صرفا فرصت‌سوزی می‌کنند و ما باید این مسأله را مورد توجه قرار دهیم. وی ادامه داد: مقامات اروپایی صرفا در گفت‌وگوها و مصاحبه‌‌های خود تظاهر به اقدام می‌کنند، درحالی ‌که این مسأله برای ما کفایت نمی‌کند و نباید دل‌مان را به تظاهرهای آنان خوش کنیم. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها وقت‌کُشی‌ زیادی تاکنون کرده‌اند، تصریح کرد: باید خروجی وعده‌های اروپا را ببینیم اما متأسفانه با گذشت چندین ماه از وعده آنان، ما چنین مسأله‌ای را نمی‌بینیم.کوهکن متذکر شد: مسلم است که مجلس از دولت خروجی مذاکرات با اروپا را می‌خواهد و این خروجی باید به گونه‌ای باشد که در شرایط تحریم، وضعیت اقتصادی کشور نابسامان نشود و بتوانیم بحران‌های پیش‌ رو را بگذرانیم.

تأکید رئیس‌جمهور هند بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران
رئیس‌جمهور هند در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در این کشور بر گسترش روابط با ایران در همه زمینه‌ها بویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.
به گزارش فارس، «علی چگنی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در هند، صبح دیروز استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور این کشور کرد.«رام نات کوویند» رئیس‌جمهور هند در جریان مراسم رسمی تسلیم استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه و تاریخی هند و جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر لزوم گسترش این روابط به بیش از 13 میلیارد دلار فعلی، حمله تروریستی اخیر در چابهار را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان‌مان انجامید شدیدا محکوم و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد. کوویند در این دیدار سفر بهمن‌ماه سال گذشته حسن روحانی به دهلی‌نو را به عنوان فصل جدیدی در روابط 2 کشور خواند و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در قبال ایران، حفظ و توسعه روابط است و باید از فرصت‌ها برای این منظور استفاده کامل کنیم. وی همچنین همکاری در حوزه حمل‌ونقل بویژه مشارکت هند در توسعه بندر چابهار را نیز به عنوان نشانه‌ای از همکاری‌های خوب 2 کشور قلمداد و واگذاری مدیریت این بندر به شرکت هندی در پایان ماه جاری را خبری خوب ارزیابی کرد. علی چگنی، سفیر جدید ایران در هند نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان و اشاره به روابط بسیار دوستانه و تاریخی 2 کشور و وجود زمینه‌ها و مشترکات فراوان، اظهار داشت: نگاه ایران به روابط با هند محدود به دیروز و امروز نیست و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است این روابط به سطوح هرچه بالاتر و زمینه‌های جدید بویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توسعه و گسترش یابد.
 


Page Generated in 0/0096 sec