printlogo


کد خبر: 202831تاریخ: 1397/9/17 00:00
اخبار

خبر برانکو به شاگردانش
 گرشاسبی رفتنی است!

حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تا زمانی که وضعیت نهایی‌اش در این باشگاه مشخص نشود، در محل کار خود حاضر نخواهد شد. گرشاسبی که مدیریت موفقی را در پرسپولیس داشته است، با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، از لحاظ قانونی نمی‌تواند به کار خود در باشگاه پرسپولیس ادامه دهد. او امیدوار بوده و هنوز هم امید دارد بتواند با حمایت وزیر ورزش و جوانان به مدیریت خود در پرسپولیس ادامه دهد.
گرشاسبی روز پنجشنبه به سلطانی‌فر اعلام کرد از روز شنبه در محل کار خود در باشگاه پرسپولیس حاضر نخواهد شد و منتظر مشخص شدن وضعیت خود می‌ماند.  او حتی ضمن خداحافظی با برانکو ایوانکوویچ، این موضوع را به او انتقال و سرمربی پرسپولیس نیز شاگردانش را در جریان این موضوع قرار داده است.  این در حالی است که مهدی تاج از روز پنجشنبه در محل کار خود در فدراسیون فوتبال حاضر نشده و او هم وضعیت نامشخصی در این فدراسیون دارد.

رکورد جذاب ستاره کره‌ای در فوتبال اروپا
سون هیونگ مین تعداد گل‌های خود را در فوتبال باشگاهی اروپا به عدد ۱۰۰ رساند. به نقل از یونهاپ، سون هیونگ مین، مهاجم کره‌ای تیم تاتنهام موفق شد در بازی برابر ساوتهمپتون در لیگ برتر ارسال هری کین را وارد دروازه حریف کند.  این صدمین گل این بازیکن در فوتبال اروپا بود تا سون تبدیل به دومین بازیکن کره‌ای شود که تعداد گل‌هایش را در فوتبال اروپا 3 رقمی می‌کند. پیش‌تر چا بوم کئون ستاره دهه ۸۰ کره‌ای‌ها که در تیم‌های آینتراخت فرانکفورت و بایر لورکوزن بازی می‌کرد، توانسته بود ۱۲۱ گل به ثمر برساند و گلزن‌ترین آسیایی در بین لیگ‌های معتبر اروپایی باشد. این بازیکن کره‌ای در فوتبال آلمان و تیم هامبورگ کار خود را شروع کرد و ۲۰ گل برای این تیم به ثمر رساند و در ادامه حضور در بایر لورکوزن را نیز تجربه کرد.  او در این تیم موفق شد ۲۹ گل به ثمر برساند.  درخشش سون باعث شد سران تاتنهام سراغ او بروند و این بازیکن را جذب کنند.  مهاجم کره‌ای در این تیم ۵۱ گل به ثمر رسانده است. بهترین لژیونر فوتبال آسیا در سال گذشته با انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید از چندی دیگر تیم‌ملی کشورش را در امارات و در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

پروژه سعودی- اماراتی برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا!
انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ برگزار می‌شود و طبق اعلام رسانه‌های کشورهای عربی، اسامی نامزدهای ریاست این کنفدراسیون مشخص شده است. بر این اساس علاوه بر شیخ سلمان رئیس فعلی AFC، سعود المهندی از قطر و محمد الرمیثی از امارات برای رسیدن به صندلی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد شده‌اند و اسامی آنها مورد تایید قرار گرفته است. نکته جالب توجه این است عادل عزت، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال عربستان با وجود تلاش زیاد برای گرفتن صندلی ریاست AFC، در میان نامزدهای انتخابات قرار ندارد. روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی از پروژه و هماهنگی سعودی - اماراتی برای ریاست AFC پرده برداشته و تاکید کرده است غیبت عزت در این انتخابات، در راستای همین پروژه است. الشرق الاوسط نوشت: «محمد الرمیثی اماراتی و سعود المهندی قطری برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا با شیخ سلمان بحرینی، رئیس فعلی رقابت خواهند کرد.  عادل عزت عربستانی در این لیست غایب است.  الرمیثی، رئیس هیات عمومی ورزش امارات و همچنین رئیس پلیس ابوظبی است». این روزنامه عربستانی در ادامه آورده است: «حضور الرمیثی برای انتخابات ریاست AFC کاملا غیرمنتظره بود بویژه اینکه عادل عزت، رئیس پیشین فدراسیون عربستان از این سمت خود برای انتخابات کنفدراسیون آسیا استعفا کرده بود.  با این حال نام عزت در میان گزینه‌های نهایی قرار ندارد.  یک منبع آگاه در این باره گفت غیبت عزت نتیجه هماهنگی سعودی- اماراتی برای ریاست AFC است». به گزارش الشرق الاوسط، افراد دیگری از عربستان برای گرفتن دیگر سمت‌ها در AFC اقدام کرده‌اند، از جمله قصی الفواز نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال عربستان که رقیب خالد الثبیتی هموطن خود برای پست نایب‌رئیسی AFC است.  طبق ادعای این روزنامه، پیروزی یا باخت فواز در انتخابات نایب رئیسی AFC برای عربستان یک بازی دو سر برد است، چرا که این پست در هر صورت در اختیار عربستانی‌ها باقی می‌ماند.


Page Generated in 0/0114 sec