printlogo


کد خبر: 202838تاریخ: 1397/9/17 00:00
چهارگوشه

عمران خان: پاکستان سلاح اجیر آمریکا نیست!
نخست‌وزیر پاکستان خطاب به دونالد ترامپ اعلام کرد کشورش دیگر اسلحه اجیر آمریکایی‌ها نیست. به گزارش نیوز پاکستان، عمران‌خان جنگ لفظی خود با دونالد ترامپ را از توئیتر به رسانه‌های خبری کشاند و تاکید کرد به‌رغم تمایل کشورش به رابطه مناسب با آمریکا، دیگر این رابطه مثل گذشته یک‌طرفه نخواهد بود. او در یک نشست مطبوعاتی ابتدا مدعی شد جدال لفظی‌اش با ترامپ جنگ توئیتری نبوده و صرفا با هدف درست نشان دادن محاسبات خود درباره نحوه همکاری میان 2 کشور وارد این جدال شده است اما بعد ادبیاتی به کار برد که کاملا حاکی از تقابل اسلام‌آباد و واشنگتن بود. عمران گفت: «تبادل جملات در پاسخ به توئیت ترامپ به این دلیل بود که طبق سیاست‌های آمریکا درباره رویکرد نظامی در افغانستان، همواره ما متهم شناخته می‌شویم».
او سپس  با رد ادعاهای آمریکا مبنی بر وجود پناهگاه‌های طالبان در خاک پاکستان، گفت: «بارها از آمریکا خواسته‌ایم اگر دلایلی بر وجود این پناهگاه‌ها در پاکستان در اختیار دارد، آن را ارائه دهد. برقراری صلح و ثبات در افغانستان به نفع پاکستان است. حرف زدن درباره اعمال فشار بر طالبان بسیار آسان‌تر از انجام دادن آن است اما باید این موضوع را در ذهن داشته باشیم که در حال حاضر 40 درصد از خاک افغانستان خارج از کنترل دولت کابل است».

دعوت رسمی العامری به روسیه
رئیس ائتلاف الفتح عراق قرار است بر اساس دعوتنامه رسمی که از ماکسیم ماکسیومف، سفیر روسیه در بغداد دریافت کرده به مسکو برود. ائتلاف الفتح در صفحه فیسبوک خود گفت در جریان سفر احتمالی هادی العامری به مسکو، «روابط دوجانبه بغداد- مسکو و راه‌های تعمیق همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. سفیر روسیه در بغداد نیز از مواضع العامری در اوضاع سیاسی و نقش سازنده آن در مبارزه با تروریسم و اخراج داعش از عراق تمجید و بر حمایت مسکو از فرآیند دموکراسی در عراق، بازسازی آن و تقویت همکاری چهارجانبه روسیه، عراق، سوریه و ایران تاکید کرد.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی  در سازمان ملل
جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان از نماینده کشورش در سازمان ملل متحد خواست شکایتی را علیه اسرائیل به علت راه انداختن هجمه‌های دیپلماتیک و سیاسی جهت حمله به لبنان، به این سازمان ارائه کند. بر اساس این گزارش، اسرائیلی‌ها برای تجاوز به لبنان مقدمه‌چینی می‌کنند، زیرا این رژیم با نفوذ به شبکه مخابراتی لبنان، پیام‌هایی به ساکنان غیرنظامی «کفرکلا» در مرز جنوبی لبنان ارسال می‌کنند و آنها را از انفجارهایی می‌ترسانند که (به‌زعم اسرائیلی‌ها) سرزمین‌های لبنان بزودی شاهد آن خواهد بود. طبق گزارش خبرگزاری ملی لبنان، صهیونیست‌ها در این پیام‌های تهدیدآمیز، با این ادعا که روستای کفرکلا به دلیل وجود تونل‌های وابسته به حزب‌الله در معرض خطر قرار خواهد گرفت، از اهالی آن خواسته‌اند از حزب‌الله دوری کنند.

جنایت جدید آمریکا در دیرالزور
منابع محلی از جان باختن حداقل 8 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در شرق سوریه خبر می‌دهند. به گزارش تلویزیون الاخباریه سوریه، در حمله هوایی ظهر دیروز ائتلاف آمریکایی به شهر هجین در استان دیرالزور، 8 عضو یک خانواده کشته شدند. این تهاجم، فقط یک هفته پس از حمله دیگر ائتلاف آمریکایی به غیرنظامیان دیرالزور انجام شده که در آن بیش از 30 نفر جان خود را از دست داده بودند. ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا طی یک ماه گذشته در ریف شرقی استان دیرالزور را بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را کشته است.

کابینه بحرین با نخست‌وزیر مادام‌العمر تشکیل شد
پادشاه بحرین طی فرمانی، تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری خلیفه بن‌سلمان آل‌خلیفه را اعلام کرد. بر این اساس، دولت جدید شامل ۱۸ وزیر از جمله 3 وزیر جدید اما با همان نخست‌وزیر همیشگی بحرین است. خلیفه بن‌سلمان آل‌خلیفه از زمان استقلال بحرین در سال ۱۹۷۱ سمت نخست‌وزیری را بر عهده دارد. دور دوم انتخابات پارلمانی بحرین امروز برای تعیین سرنوشت ۳۱ کرسی از مجموع ۴۰ کرسی برگزار شد. دور نخست انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین شنبه گذشته در حالی برگزار شد که جریان اپوزیسیون این کشور آن را تحریم کرده و این انتخابات را «کُمدی» خوانده بود و تأکید کرد که نتایج آن از قبل مشخص است.


Page Generated in 0/0094 sec