printlogo


کد خبر: 202866تاریخ: 1397/9/18 00:00
اخبار

ورود پیکر ۷۲ شهید دفاع‌مقدس به کشور تا ۲۰ آذر
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای طیبه ۷۲ شهید دوران دفاع‌مقدس صبح روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ۹۷ از مرز شلمچه وارد کشور خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدمحمد باقرزاده روز گذشته با اشاره به ورود پیکر‌های مطهر شهدا به کشور گفت: پیکر‌های طیبه ۷۲ شهید دوران دفاع‌مقدس که در دوره اخیر در مناطق عملیاتی جنوب عراق و استان‌های میسان و بصره توسط اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کاوش شده و آماده انتقال به کشورمان شده‌، صبح روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ۹۷ از مرز شلمچه وارد کشور خواهد شد. فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه تصریح کرد: مراسم استقبال از این شهدا را برادران بسیج اهل سنت گچین بندرعباس به نمایندگی از ملت ایران در مرز انجام خواهند داد. وی افزود: این شهدا مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، کربلای ۵ و تک دشمن در شلمچه هستند که متعلق به لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، لشکر ۸ نجف، لشکر ۱۹ فجر، لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص)، لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)، یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی و مجاهدین عراقی در لشکر بدر هستند.

رونمایی از جدیدترین طرح‌های تجهیزاتی نداجا
جدیدترین طرح‌ها و ماکت‌های تجهیزاتی در حال ساخت نیروی دریایی ارتش صبح دیروز(شنبه) در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای فنی و تخصصی نداجا رونمایی شد. به گزارش مهر، صبح دیروز در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای فنی و تخصصی نیروی دریایی ارتش ماکت جدیدترین ناو موشک‌انداز کلاس سینا (سینای۷) که هم‌اکنون در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آخرین مراحل ساخت خود را می‌گذراند و با عنوان «زره» نامگذاری شده است به نمایش درآمد. این سومین شناور از این کلاس است که در آب‌های جنوب عملیاتی خواهد شد. شناور اطلاعاتی و تجسسی نیروی دریایی نیز با عنوان «طلائیه» نامگذاری و بیش از نیمی از مراحل ساخت آن طی شده است. این شناور وظیفه جمع‌آوری اطلاعات نظامی از شناورهای هدف با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات شنود، راداری، مخابراتی و اطلاعاتی را برعهده دارد. در این نمایشگاه طرح جدیدترین شناور ایرانی با نام پروژه «سفینه» نیز رونمایی شد. این شناور که تریماران (سه بدنه) است، قابلیت عملیات در شرایط مختلف دریا جهت مقابله با جنگ‌های نامنظم ساحلی و عکس‌العمل سریع را داراست. مدل اولیه این شناور جهت ارزیابی استحکام و عملکرد هیدرودینامیکی سازه عرضی، ساخته شده و سرعت این شناور بالای ۴۰ نات است.

تصمیم اتحادیه اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران!
دیپلمات‌های غربی به یک روزنامه انگلیسی گفته‌اند اتحادیه اروپایی قصد دارد اعمال تحریم‌های محدود علیه ایران را بررسی کند. به گزارش فارس، منابع خبری گفته‌اند نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در نشستی روز دوشنبه در بروکسل درباره اعمال تحریم‌های محدود علیه ایران بحث و رایزنی خواهند کرد. دیپلمات‌های غربی جمعه به روزنامه فایننشال‌تایمز گفته‌اند وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپایی در نشست بعدی خود در بروکسل درباره تحریم ایران به بهانه ادعاهای مطرح‌شده درباره اقدامات ایران در دانمارک رایزنی خواهند کرد. پلیس دانمارک ماه گذشته بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. وزارت خارجه دانمارک در همین ارتباط ماه گذشته سفیر کشورش را از تهران فراخواند. «آندره ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند. دیپلمات‌‌ها گفته‌اند وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپایی درباره افزایش یا عدم افزایش فشارهای این اتحادیه علیه ایران به بهانه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای نیز گفت‌وگو خواهند کرد. این اقدامات در حالی است که اتحادیه اروپایی ادعا می‌کند در تلاش است آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران، خنثی کرده و این توافق را حفظ کند!


Page Generated in 0/0112 sec