printlogo


کد خبر: 202867تاریخ: 1397/9/18 00:00
اخبار

نقش سرویس‌های امنیتی منطقه  در حادثه تروریستی چابهار
وزیر اطلاعات گفت: جریان‌ها و سرویس‌های امنیتی منطقه و سیاست‌ها و راهبردهای رژیم صهیونیستی در حوادث تروریستی چابهار و اهواز نقش داشتند. به گزارش مهر، محمود علوی روز گذشته در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در خصوص مسببان اصلی حادثه‌های تروریستی چابهار و اهواز گفت: جریان‌ها و سرویس‌های امنیتی در منطقه و سیاست‌ها و راهبردهای رژیم صهیونیستی در این حوادث دست داشتند، آمریکا هم متاسفانه از این جریان تروریستی حمایت می‌کند. وی اظهار داشت: از نظر آنها تروریسمی که در جهت اهداف آنها باشد، تروریسم مطلوب است.

دستگیری ۴ متهم در رابطه  با حادثه تروریستی چابهار
دادستان مرکز سیستان‌وبلوچستان از دستگیری ۴ متهم در شهرستان‌های مختلف استان سیستان‌وبلوچستان در ارتباط با حادثه تروریستی چابهار خبر داد. حجت‌الاسلام موحدی‌راد در گفت‎وگو با میزان ادامه داد: این پرونده در مجتمع ویژه جرائم امنیتی در مرکز استان سیستان‌وبلوچستان رسیدگی خواهد شد. دادستان زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره نقش متهمان در عملیات تروریستی و شناسایی سایر متهمان ادامه خواهد داشت.

برخورد قاطعانه با عاملان  حمله تروریستی چابهار
فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به حادثه تروریستی چابهار گفت: دشمنان بدانند با چنین تحرکات کور و مذبوحانه‌ای نمی‌توانند در عزم و اراده نیروهای مسلح و مردم خللی وارد کنند. به گزارش مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین در واکنش به حادثه تروریستی چابهار بیان کرد: 3 روز قبل، عامل یک گروه تروریستی به دنبال نفوذ به یکی از مقرهای انتظامی شهرستان چابهار بود که با لطف الهی، هوشیاری و واکنش سریع نیروهای پلیس، این عامل انتحاری ناکام ماند. وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ناامن کردن کشور هستند اما باید بدانند با چنین تحرکات کور و مذبوحانه‌ای نمی‌توانند در عزم و اراده نیروهای مسلح و مردم خللی وارد کنند. سردار اشتری تأکید کرد: نیروهای پلیس با اقتدار روزافزون مأموریت‌ها را دنبال و اجرایی می‌کنند و قطعا با عاملان اصلی این تحرک تروریستی نیز قاطعانه برخورد می‌کنیم و برای خانواده شهدای این حادثه تروریستی نیز از خداوند منان طلب اجر و پاداش داریم. وی در پاسخ به این سوال که خودروی عامل انتحاری حامل چه میزان مواد منفجره بود؟ گفت: موضوع در حال بررسی است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

بررسی حادثه تروریستی چابهار  در کمیسیون امنیت ملی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روز سه‌شنبه  به همراه هیاتی از کمیسیون امنیت عازم چابهار هستیم، البته قصد داشتیم زودتر از این به این شهر سفر کنیم اما به دلیل وجود کنفرانس روسای مجالس و همچنین بازدید از آب سنگین در روز یکشنبه، این بازدید به سه‌شنبه موکول شد. به گزارش فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره پیگیری حادثه تروریستی چابهار گفت: کلیت موضوع برای ما مهم است و دولت باید در بودجه تجدیدنظر کند. دولت یک‌پنجم از کل نیاز مرزی را برای مرز در بودجه گذاشته، در صورتی که از نظر کارشناسی ۵ برابر آنچه دولت برای مرز گذاشته نیاز است. وی در ادامه تاکید کرد: سفر به چابهار در برنامه ما بود اما با وقوع این حادثه تروریستی به جلو افتاد. فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: تحولاتی از نوع چابهار نشان داد اگر در این زمینه کوتاهی کنیم کشور دچار آسیب می‌شود.

کشاورززاده سفیر ایران در چین شد
محمد کشاورززاده، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در چین منصوب شد. به گزارش فارس،  به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس‌جمهور «محمد کشاورززاده» دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین منصوب شد. وی قرار است بزودی راهی محل ماموریت خود شود. کشاورززاده پیش از این سفیر ایران در ونزوئلا و ازبکستان بوده است.


Page Generated in 0/0068 sec