printlogo


کد خبر: 202878تاریخ: 1397/9/18 00:00
اخبار

رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد
معافیت از پرداخت شهریه در صورت ازدواج
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ازدواج می‌کنند به طور کامل از دادن شهریه ترمی که در آن قرار دارند معاف می‌شوند. به گزارش آنا، محمدمهدی طهرانچی درباره خبرهای خوش دانشگاه آزاد به جامعه دانشگاهی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: برای شروع، نخستین خبر خوب برای دانشجویانی است که در طول تحصیل ازدواج می‌کنند؛ ما باید یک هدیه گرانبها به آنان بدهیم.  اگر این دانشجویان در مقطع کارشناسی باشند به طور کامل از دادن شهریه ترمی که در آن قرار دارند، معاف می‌شوند. طهرانچی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد که ازدواج کنند اگر در مقطع تحصیلات تکمیلی باشند تا ۵۰ درصد به شهریه‌شان تخفیف خواهد خورد؛ همچنین نکته مهم دیگر آن است که بتوانیم ارتباط حداکثری با دانشجویان در بحث ارائه خدمات داشته ‌باشیم. وی درباره توسعه خوابگاه‌‌های متأهلی گفت: توسعه این خوابگاه‌ها یکی از برنامه‌های مهم ما است؛ سن ازدواج در کشور حدود 2 سال افزایش پیدا کرده است و ۵۰ درصد جوانان در دانشگاه‌ها حضور دارند، متاسفانه در یک سال گذشته به خوابگاه‌های مجردی توجه داشته‌ایم که این موضوع به خودی خود باعث افزایش سن ازدواج شده است. طهرانچی خاطرنشان کرد: براساس رویکرد جدیدی که در نظر گرفته‌ایم، به تمام  واحدها برای گسترش خوابگاه‌های متاهلی دستور داده‌ایم؛ اصل این است که فضا را برای درس خواندن همراه با خانواده برای دانشجویان فراهم کنیم.

معاون آموزش‌وپرورش خبر داد
الکترونیکی شدن  تصحیح برگه‌های امتحانی
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه از دی‌ماه امسال تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات به صورت الکترونیکی انجام و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، گفت: این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد. به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی با بیان اینکه آخرین تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ گرفته شد، لحاظ کردن تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بود، افزود: اگر سوابق تحصیلی در کنار نمرات آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور منجر به بهبود رتبه کل داوطلب شود، لحاظ خواهد شد و در غیر این صورت تأثیر داده نخواهد شد. معاون متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات هم به صورت الکترونیکی انجام و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد. عمادی با بیان اینکه کارکرد نهایی و اصلی برگزاری امتحانات نهایی، صدور دانش‌نامه دیپلم است، افزود: به عبارت دیگر سابقه تحصیلی کارکرد دوم امتحانات نهایی به حساب می‌آید.

حذف طرح خرید غیبت سربازی  در سال ۹۸
رئیس اداره نیروی انسانی مشمولان وظیفه عمومی ستاد کل نیرو‌های مسلح از حذف طرح خرید غیبت سربازی در سال آینده خبر داد و گفت: مشمولان در وقت قانونی اعزام به خدمت اقدام کنند. به گزارش میزان، سردار موسی کمالی در حاشیه بازدید از معاونت وظیفه عمومی پلیس اصفهان اظهار داشت: هم‌اکنون خدمت مقدس سربازی برای دستگاه‌های دولتی ۲۴ ماه، برای نیرو‌های مسلح مناطق عادی ۲۱ ماه، مناطق محروم ۱۹ ماه و مناطق امنیتی درگیر ۱۸ ماه است. سردار کمالی با اشاره به این موضوع که متوسط خدمت سربازی با توجه به قانون کسر خدمت در کشور ۱۶ ماه است، بیان داشت: با توجه به کاهش موالید، گسترش دانشگاه‌ها و افزایش کسر خدمت‌ها، تعداد سربازان جوابگوی نیاز‌های نیرو‌های مسلح نیست ولی با این وجود ستاد کل برنامه‌ای برای افزایش مدت خدمت سربازی ندارد. وی خاطرنشان کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح در نظر دارد حقوق سربازان را افزایش دهد. این مقام مسؤول درباره تعیین‌تکلیف مشمولان غایب و فروش سربازی یا جریمه مشمولان غایب، گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح اصرار بر حذف طرح خرید غیبت سربازی دارد و در سال ۹۸ این طرح اجرا نخواهد شد.


Page Generated in 0/0059 sec