printlogo


کد خبر: 202897تاریخ: 1397/9/18 00:00
اخبار

حسین علیزاده:
عنوان شهروند شیراز  از نشان شوالیه بزرگ‌تر است
اختتامیه دهمین جشنواره گروه‌نوازی موسیقی فارس با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان موسیقی در تالار حافظ شیراز برگزار شد. در این مراسم، نشان شهروند افتخاری شیراز به حسین علیزاده، از سوی شهردار این شهر، اهدا شد. علیزاده هم در این مراسم گفت: من نخستین ‌فعالیتم را در ۲۱ سالگی در شیراز شروع کردم و این شهر پیوندی محکم با موسیقی دارد. وی با اشاره به اینکه فضای این شهر را موسیقی و ادبیات فرا گرفته است، افزود: «زمانی از من می‌پرسیدند که چرا نشان شوالیه را نپذیرفتم اما اگر کسی هم‌اکنون در این نشست باشد متوجه می‌شود که افتخار شهروند شدن در شیراز چقدر در مقابل آن نشان بزرگ‌تر است». این استاد موسیقی کشورمان چند سال پیش و در پی پیشنهاد سفارت فرانسه برای اعطای «نشان شوالیه» از سوی دولت این کشور، با انتشار نامه‌ای، خود را از دریافت هر نشانی بی‌نیاز اعلام کرد و گفت که به «حسین علیزاده» بودن قناعت می‌کند.


نظر ناطق‌نوری درباره مستند «راه طی شده»
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری پس از تماشای «راه طی‌شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور، پرهیز از افراط و تفریط در این مستند را ستود. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تماشای مستند «راه طی شده» با اشاره به اینکه «در ساخت این مستند افراط یا تفریطی مشاهده نشده و موضع‌گیری جناحی نیز به چشم نمی‌خورد»، گفت: در این مستند ضمن پرهیز از مبالغه یا جفا نسبت به نهضت آزادی بخوبی مواضع و رویکردهای آن تبیین شده است، هرچند بیان حقایق به طور طبیعی، مخالفان یا موافقانی نیز خواهد داشت. بنده شخص مرحوم آقای بازرگان را متدین، مسلمان و صادق می‌دانم اما به‌رغم داشتن ارتباط با ایشان، از ابتدا بعضی تفکرات و مواضع‌شان را قبول نداشته‌ام و نوع نگاه‌شان، موجب شده بود با ایشان زاویه فکری داشته باشم.


رابرت دنیرو درباره پرونده قتل خاشقجی چه گفت؟
رابرت دنیرو در جریان جشنواره فیلم مراکش به خبرنگاران گفت که خواستار اقدام عملی در پرونده قتل خاشقجی است. به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، رابرت دنیرو خواستار انجام حرکتی در قبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی شد. رابرت دنیرو در جریان جشنواره فیلم مراکش به خبرنگاران گفت: من از اتفاقی که برای جمال خاشقجی افتاد ناراحتم. این اتفاق خوبی نیست و غیرقابل قبول است، باید حرکتی درباره آن انجام شود. جمال خاشقجی ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست بود که روز ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در جریان مراجعه به کنسولگری عربستان در کشور ترکیه به قتل رسید.

روایت ستاره «بریکینگ بد» از تعصب و بیگانه‌هراسی ترامپ
برایان کرانستون، ستاره سریال «بریکینگ بد» در گفت‌وگو با ایندی‌وایر از ارتباط شخصیت اصلی نمایشنامه «شبکه» با رفتارهای ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت. به گزارش مهر به نقل از ایندی‌وایر، بازیگر نقش والتر وایت در سریال «بریکینگ بد» در پاسخ به این سوال که آیا شباهتی بین ترامپ و هاوارد بیل «شبکه» می‌بیند (شخصیت هاوارد بیل در «شبکه» نیز همچون ترامپ از بی‌اعتمادی به رسانه‌ها سخن می‌گوید) گفت: «به نحوی شباهتی به هم دارند، ترامپ یک پیام دارد، او همچنین می‌تواند طیف وسیعی از مردم را که این پیام برای‌شان مهم است قانع کند اما سپس چیزهایی می‌گوید که درست نیست و مملو از بیگانه‌هراسی و تعصب است. پیام ترامپ با هاوارد بیل که می‌گوید تلویزیون‌ها را خاموش کنید متفاوت است».


Page Generated in 0/0074 sec