printlogo


کد خبر: 202898تاریخ: 1397/9/18 00:00
اخبار

اعلام اسامی برگزیدگان یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد
جایزه جلال به رضا امیرخانی رسید
برگزیدگان یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در بخش‌های چهارگانه، همچنین بخش «آتیه داستان ایرانی» معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، برگزیدگان و شایستگان تقدیر بخش‌های رمان و داستان بلند، داستان کوتاه، پژوهش و نقد ادبی و مستندنگاری، شنبه‌شب در تالار قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی معرفی شدند. بر اساس این گزارش، فهرست برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره به این شرح است: در بخش نقد ادبی کتاب «بلاغت ساختارهای نحوی در تاریخ بیهقی» به قلم «لیلا سیدقاسم» از نشر هرمس، اثر شایسته تقدیر شناخته شد و معادل ۱۰ سکه جایزه گرفت. همچنین در بخش داستان کوتاه نیز کتاب «زخم شیر» به قلم صمد طاهری از نشر نیماژ، شایسته تقدیر شناخته شد و معادل ۱۰ سکه جایزه گرفت. در بخش مستندنگاری 2 اثر به شکل مشترک برگزیده شدند. «الف لام خمینی» به قلم هدایت‌الله بهبودی از انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و «رکاب‌زنان در پی شمس» به قلم حسن کرمی قراملکی از انتشارات ستوده 2 برگزیده این بخش بودند و مجموعاً معادل ۳۰ سکه بهار آزادی جایزه گرفتند. همچنین در بخش جنبی «آتیه داستان ایرانی» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این دوره از جایزه ادبی جلال آل‌احمد برگزار شد، به محمدعلی رکنی، محمدرضا شرفی خبوشان، الهام فلاح و سیدمیثم موسویان که با رأی مردم به عنوان «آتیه‌داران داستان ایرانی» انتخاب شده بودند، جایزه اعطا شد. همچنین در این مراسم از احمد مدقق، نویسنده افغانستانی رمان «آوازهای روسی» و مصطفی جمشیدی به خاطر ۴ دهه فعالیت ادبی تقدیر شد. در نهایت در بخش رمان و داستان بلند نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد جایزه اثر برگزیده به «رهش» نوشته رضا امیرخانی رسید و او معادل ۳۰ سکه (۱۰۰ میلیون تومان) و لوح تقدیر جایزه ادبی جلال آل‌احمد را از آن خود کرد.


چابهار میزبان مراحل پایانی مستندمسابقه «فرمانده»
جدیدترین سری مستند مسابقه «فرمانده» که فیلمبرداری خود را در مناطق بکر و دیدنی سیستان‌وبلوچستان آغاز کرده است، مراحل نهایی‌اش را در چابهار فیلمبرداری می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، جدیدترین سری مستندمسابقه «فرمانده» که از ۲۴ آبان‌ماه ۹۷ فیلمبرداری خود را در مناطق بکر و دیدنی سیستان‌وبلوچستان آغاز کرده است، مراحل نهایی‌اش را در چابهار فیلمبرداری می‌کند. این مستند مسابقه که با ثبت‌نام بیش از ۴۴ هزار نفر تا پایان تابستان ۹۷ وارد مرحله انتخاب شرکت‌کنندگان شد، با پایش ابتدایی داوطلبان در نهایت با شرکت حدود ۸۰۰ نفر در پایگاه تیپ 20 رمضان نیروی زمینی سپاه در جاده تهران- قم، دومین مرحله غربالگری خود را طی 3 روز به پایان رساند. پس از آن با شروع مرحله نهایی مسابقه، از ۲۴ آبان‌ماه 11 شرکت‌کننده راهی منطقه کویری زاهدان برای شروع رقابت اصلی مستند مسابقه فرمانده شدند. در این رقابت سخت و نفسگیر که در استان سیستان‌وبلوچستان و مناطق دیدنی آن فیلمبرداری شد، در نهایت 2 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی برای مسابقه فینال انتخاب شدند. بخش پایانی مسابقه در منطقه «دَرَک» به عنوان حاشیه‌ای‌‌‌‌‌ترین منطقه استان سیستان‌وبلوچستان و در نقطه صفر مرزی فیلمبرداری شد. مستند مسابقه فرمانده ۵ با پایان مراحل ضبط و شروع مراحل تدوین و صداگذاری، نوروز 98 از شبکه‌‌های مختلف سیما به نمایش
گذاشته می‌شود.


آسیب‌شناسی مداحی  با حضور 2 مداح
به همت بنیاد دعبل خزاعی، دور جدید از سلسله نشست‌های آیین گفت‌وگو با موضوع «نقد آسیب‌شناسی مداحی» برگزار می‌شود. به گزارش فارس، دور جدید از سلسله نشست‌های آیین گفت‌وگو با موضوع «نقد آسیب‌شناسی مداحی» با سخنرانی عباس دلجو و محمود تاری در بنیاد دعبل برگزار خواهد شد. این نشست روز دوشنبه ۱۹ آذر از ساعت ۱۰ صبح در بنیاد دعبل خزاعی واقع در خیابان تهران، بلوار کشاورز، خیابان فلسطین، نرسیده به میدان فلسطین، بن‌بست سعیدی، پلاک ۲ برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0071 sec