printlogo


کد خبر: 202903تاریخ: 1397/9/18 00:00
اخبار

اشتباه عجیب AFC در اعلام میزبان مسابقات فوتسال
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به اشتباه میزبان مرحله نهایی فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا را کشور تایلند معرفی کرده است. هفته گذشته بود که سایت فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرد میزبانی فوتسال زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیا به ایران رسیده است و AFC شهر تبریز را برای این رقابت‌ها که خردادماه سال ۹۸ برگزار می‌شود، تایید کرده است. هر چند تیم ایران به صورت اتوماتیک و به خاطر همین میزبانی در مرحله نهایی حضور داشت اما این تیم با هدایت حمید شاندیزی در مرحله مقدماتی این مسابقات در منطقه آسیای مرکزی هم شرکت کرد و با پیروزی مقابل افغانستان و ترکمنستان باز هم جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آورد. با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز لابه‌لای خبرهایش برای اعلام نتایج مرحله مقدماتی در منطقه غرب آسیا، اشتباهی تایلند را به عنوان میزبان مسابقات مرحله نهایی معرفی کرده است!
این در شرایطی است که میزبانی ایران در مرحله نهایی قطعی شده است. لیلی یارمحمدی، مسؤول دپارتمان فوتسال در این باره به مهر گفت: تایلند قبلا درخواستش را برای میزبانی این مسابقات داده بود ولی در نهایت منصرف شد و بین ترکمنستان و ایران، این میزبانی به ایران رسید.
وی افزود: AFC هم هفته گذشته نامه جداگانه‌ای ارسال و به صورت قطعی اعلام کرد شهر تبریز میزبان مرحله نهایی مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیاست، بنابراین آنها در خبر خود مرتکب اشتباه شده‌اند.

مهدی تاج برای جانشینی علی کفاشیان نام‌نویسی کرد!
رئیس فعلی فدراسیون فوتبال برای پست نایب‌رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا و جانشینی علی کفاشیان در این سمت نامزد شده است.
انتخابات دوره بعدی کنفدراسیون فوتبال آسیا (2023-۲۰19) فروردین ماه سال ۹۸ در مالزی برگزار خواهد شد. AFC دیروز نامزدهای این انتخابات در بخش‌های مختلف را منتشر کرد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در 2 بخش کاندیدا شده است. نخستین‌ بخش، نایب‌رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آسیای مرکزی است. در آسیای مرکزی، علاوه بر مهدی تاج، سلطانف از قرقیزستان هم کاندیدا شده است. در حال حاضر علی کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران یکی از نایب‌رئیسان AFC است.
تاج همچنین در بخش اعضای شورای فیفا هم نام‌نویسی کرده است. در این قسمت ۹ نفر کاندیدا شده‌اند که در نهایت ۶ نفر انتخاب خواهند شد. این در شرایطی است که وضعیت فدراسیون فوتبال ایران و مهدی تاج به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان هنوز مشخص نیست و احتمالا رئیس فدراسیون فوتبال ایران بعد از جام ملت‌ها از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد. برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شیخ سلمان از بحرین، سعود المهندی از قطر و محمد الرمیثی از امارات کاندیدا شده‌اند.

سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان مشخص شد
با حکم مسعود سلطانی‌فر، عباس صانعی به عنوان سرپرست حراست وزارت ورزش منصوب شد. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مصوب مجلس شورای اسلامی، با حکم مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان عباس صانعی به عنوان سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. وی جانشین عباباف شد که به علت بازنشستگی نمی‌توانست به فعالیتش در وزارت ورزش ادامه دهد.

حاجی‌بیگی: استعفا داده‌ایم و منتظر تصمیم وزارت هستیم
عضو مستعفی باشگاه پرسپولیس می‌گوید در انتظار تصمیم وزارت ورزش و جوانان است.
محمدرضا حاجی‌بیگی که روز پنجشنبه نامه استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان داده بود، صبح دیروز در محل باشگاه پرسپولیس حضور یافت. وی در گفت‌وگو با ایسنا درباره استعفای خود و دیگر اعضای هیأت‌مدیره اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه به همراه 2 عضو دیگر هیات‌مدیره نامه استعفای خود را به وزیر ورزش دادیم و فعلا منتظر تصمیم وزیر هستیم. او درباره اینکه آیا گرشاسبی هم در محل باشگاه حاضر خواهد شد، گفت: قرار است بیایند تا ببینیم وزیر محترم ورزش و جوانان چه تصمیمی می‌گیرند.


Page Generated in 0/0060 sec