printlogo


کد خبر: 202921تاریخ: 1397/9/19 00:00
اخبار

جزئیات جلسه هیأت‌رئیسه خبرگان
سخنگوی هیأت‌رئیسه خبرگان از تدوین آیین‌نامه جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری و بررسی و اصلاح ‌آیین‌نامه فعلی در اجلاس آتی خبرگان ملت خبر داد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با رسا، جزئیات جلسه دیروز هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد. وی دستور کار اصلی این جلسه را مربوط به برنامه‌‌های اجلاس آینده مجلس خبرگان در اسفندماه دانست و افزود: به یاری خداوند ان‌شاءالله ششمین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری طی روزهای 21، 22 و 23 اسفندماه برگزار می‌شود. عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهم‌‌‌‌‌ترین دستور اجلاس آتی خبرگان موضوع اصلاح آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، اظهار داشت: به عنوان نمونه مجلس شورای اسلامی شرط کرده است که کاندیدای نمایندگی باید فوق‌لیسانس داشته باشد اما چنین چیزی در خبرگان وجود ندارد. کسانی به دلیل عدم دارا بودن مدرک فوق‌لیسانس موفق به نام‌نویسی در انتخابات مجلس نشده بودند اما برای نمایندگی خبرگان نام‌نویسی کرده بودند، چون لازم نبود برای نام‌نویسی در خبرگان چیزی عرضه شود. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید نوشته شده که داوطلبان باید سطح 4 حوزه را برای نام‌نویسی عرضه کنند، ابراز داشت: البته امتحان سر جای خود قرار دارد اما باید برای نام‌نویسی سطح 4 حوزه ارائه شود.

محمدباقر قالیباف در دانشگاه تهران:
سرمایه‌ مردم  را یک شبه به نصف تقلیل دادند
محمدباقر قالیباف روز گذشته در مراسم روز دانشجو که به همت انجمن‌اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد، ضمن انتقاد از دولت، با بیان اینکه به جای اینکه به سفره خالی مردم فکر کنید و به آن بپردازید، ورود به استادیوم و برگزاری کنسرت و... موضوع اول حرف‌های شماست، گفت: البته ما هم با آزادی‌های اجتماعی موافقیم. در همین حوزه برگزاری مراسم جشن و کنسرت، مگر در تهران و در پارک‌ها هر شب بیش از 300 برنامه برگزار نمی‌شد؟ چرا تعطیلش کردید؟ ما مخالف شادی مردم هستیم یا شما؟ شادی را که گرفته‌اید هیچ، سرمایه‌شان را هم یک شبه به نصف تقلیل دادید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در حوزه مالیات، افرادی که بیشترین درآمد را دارند، کمترین مالیات را پرداخت ‌می‌کنند و شاید بعضا اصلا مالیات پرداخت نمی‌کنند، بیان کرد: این در حالی است که از یک مغازه‌دار خرد، از یک دانشجویی که ناگزیر از فلافل‌فروشی است، مالیات می‌گیرید. وی افزود: نزدیک به 50 درصد مأموران مالیات متمرکز بر این قشر محروم که درآمد حداقلی دارند، هستند تا از این درآمد ناچیز آنها مالیات بگیرند و البته این در نهایت می‌شود 5 درصد درآمد مالیاتی! دلالان و قاچاقچی‌ها و 4‌درصدی‌ها که درآمد هنگفتی دارند، فرار مالیاتی می‌کنند که اگر فقط از چند 10 نفر آنها به‌درستی مالیات گرفته شود،‌ به اندازه چند صد هزار نفر از این طبقه محروم درآمد مالیاتی ایجاد می‌کند. این یکی از نمادهای مشخص اشباع ناکارآمدی، استفاده نکردن از مدیریت نسل چهارم و ابزار روز و سیطره 4‌درصدی‌ها بر مجموعه مدیریتی کشور است.

دستگیری ۱۰ نفر در رابطه با حادثه تروریستی چابهار
فرمانده ناجا از دستگیری ۱۰ نفر در رابطه با حادثه تروریستی چابهار خبر داد و گفت: افراد مرتبط دیگری با این حادثه شناسایی شده‌اند و سرنخ‌های خوبی را به‌ دست‌ آورده‌ایم که همگی آنها دستگیر خواهند شد. به گزارش فارس، سردار حسین اشتری در حاشیه حضور در ساختمان 197 پلیس کرج، در جمع خبرنگاران در رابطه با حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت: با هوشیاری و شجاعت بسیار خوب ماموران انتظامی شهرستان چابهار این توطئه خنثی شد و ماشین حاوی مواد منفجره بیرون از مقر منفجر شد و دشمنان به هدف خود نرسیدند. فرمانده ناجا همچنین از دستگیری 10  نفر در رابطه با حادثه تروریستی چابهار خبر داد و گفت: افراد مرتبط دیگری با این حادثه نیز شناسایی شده‌اند و سرنخ‌های خوبی در این زمینه به‌دست ‌آورده‌ایم که همگی آنها دستگیر خواهند شد. وی با تاکید بر اهمیت همکاری مردم با پلیس، اضافه کرد: تعامل خوب قوه‌قضائیه و پلیس منجر به این خواهد شد که این افراد به مجازات خود برسند. فرمانده ناجا بیان کرد: این عملیات تروریستی ناموفق هیچ تأثیری در روحیه مردم و پلیس نداشته است و ما با عزم راسخ و محکم‌تر از گذشته به کار خود ادامه خواهیم داد.


Page Generated in 0/0159 sec