printlogo


کد خبر: 202922تاریخ: 1397/9/19 00:00
اخبار

ثبت «SPV» در هاله‌ای از ابهام است
عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است ایجاد کانال مالی با اروپایی‌ها در هاله‌ای از ابهام است. سیدحسین‌ نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، با بیان اینکه به‌رغم پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود اتحادیه اروپایی به قول‌ و قرارهایی که برای باقی‌ ماندن کشورمان در این توافق داده عمل نمی‌کند، گفت: در صحنه عمل، اروپایی‌ها بشدت کند عمل می‌کنند و به قول‌هایی که دادند، عمل نکردند. وی با تاکید بر اینکه خانم موگرینی، مسؤول سیاست ‌خارجی اتحادیه اروپایی، بارها اعلام کرده این اتحادیه به تعهدات برجامی خود پایبند است اما در مقام عمل حرکت مثبتی از آنها دیده نمی‌شود، ادامه داد: اروپایی‌ها در برخی مواقع موضع‌گیری‌های شفاهی دارند اما سیاست عملی ندارند. نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا همچنان در هاله‌ای از ابهام است، افزود: یکی از مشکلات بر سر راه SPV این است که هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی نمی‌پذیرد سازوکار این کانال مالی در آن کشور مستقر شود. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها مصمم نیستند کانال مالی با ایران ایجاد شود، اظهار داشت: امروز توپ در زمین اروپایی‌هاست. آنها بهانه‌ای برای عدم اجرای تعهدات خود ندارند. در فضای فعلی، جمهوری اسلامی باید دست به اقدام دیگری بزند تا اروپایی‌ها تحت فشار قرار گیرند.

جلسات مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح قانون بازنشستگی
رئیس مرکز پژوهش‌‌های مجلس گفت: جلساتی در هفته جاری با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار خواهد شد. کاظم جلالی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ابتدا باید نظرات دستگاه‌‌های نظارتی و مجری این قانون را استماع کنیم تا بعد از آن بتوانیم برای اصلاح این قانون تصمیم‌‌‌گیری کنیم. رئیس مرکز پژوهش‌‌های مجلس گفت: مسؤولان سازمان اداری و استخدامی کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در این جلسه حضور خواهند یافت.

اروپایی‌ها برای حفظ برجام اقدامی نکردند
دبیرکل حزب موتلفه گفت: اروپایی‌ها اقدام مثبتی جهت نشان دادن صحت ادعاهای‌شان برای حفظ برجام انجام ندادند. محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر عراقچی مبنی بر ناامیدی از اروپایی‌ها و صفر شدن دستاورد‌های برجام گفت: در ابتدا عده‌ای برجام را یک فتح‌الفتوح تلقی کردند، ولی به نظر من این تلقی اشتباه بود. وی با بیان اینکه برجام خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کرد و امتیازاتی را به ایران نمی‌داد، خاطرنشان کرد: قرار شد برجام با همین نقش و نکات منفی ادامه پیدا کند، ولی سرنوشتش به دست آمریکایی‌ها افتاد و آمریکا در دوره ترامپ اعلام کرد هیچ تعهدی در برجام ندارد. حبیبی درباره عملکرد اروپایی‌ها نسبت به برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها به دنبال بازی با برجام هستند و قصد بازی دادن برخی مسؤولان کشور را دارند. آنها در چند ماه گذشته اقدام مثبتی برای نشان دادن صحت ادعاهای‌شان مبنی بر حفظ برجام انجام ندادند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره حفظ برجام اظهار کرد: معتقدیم باید درباره برجام از حالت انفعالی خارج شویم و اگر اروپایی‌ها تعهدات‌شان را انجام ندادند، دولتمردان کشورمان باید امیدشان را از اروپا قطع کنند و منافع ملت ایران را بر منافع دیگران ترجیح دهند.

زیردریایی فاتح به دریای عمان می‌رود
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد زیردریایی فاتح پس از پیوستن به نیروی دریایی در دریای عمان به اجرای ماموریت خواهد پرداخت. امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این زیردریایی در حال طی مراحل نهایی برای الحاق به ناوگان نیروی دریایی است. وی اظهار امیدواری کرد این زیردریایی تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه شود.


Page Generated in 0/0071 sec