printlogo


کد خبر: 202927تاریخ: 1397/9/19 00:00
اخبار

نماینده اسبق ایران در اوپک:
معافیت ایران از کاهش تولید فقط  90 هزار بشکه نفت بود
در ماه‌های اخیر سهم تولید نفت ایران خیلی بیشتر از آن‌ چیزی بود که اوپک برای همه کشورها کاهش داد و در عمل کاهش 90‌هزار بشکه‌ای چیزی نیست که بتوان بر اساس آن بگوییم این اقدام برای ایران مثبت بوده است. محمدعلی خطیبی، نماینده اسبق ایران در اوپک در گفت‌وگو با راه دانا، درباره نشست اوپک و کاهش تولید نفت در کنار معافیت ایران از این کاهش تولید اظهار داشت: در این اجلاس اوپک تنها ایران از کاهش سهم تولید معاف نشد و جز ایران 2 کشور دیگر که مشکلاتی بر سر تولید و فروش نفت خود داشتند معاف شدند؛ 2 کشور ونزوئلا و لیبی اگرچه در شرایط تحریمی قرار نداشتند اما به خاطر شرایط خاص از کاهش تولید معاف شدند. خطیبی بیان داشت: اگر از نظر میزان تولید و قیمت نفت سیر کاهشی برای ایران پیش بیاید مشکلات زیادی متوجه کشور خواهد شد. وی با اشاره به پیش‌بینی قیمت نفت در سال آتی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با این کاهش سهم تولید نفت اوپک، قیمت هر بشکه نفت برای سال آینده بین 60 تا 70 دلار متغیر باشد و این تا حدی می‌تواند برای ایران ثبات به همراه داشته باشد. خطیبی با بیان اینکه پیش از این سهمیه ایران 3 میلیون و 790 هزار بشکه تولید نفت بود، عنوان کرد: اگر این کاهش تولید نفت شامل حال ایران می‌شد فقط 90 هزار بشکه سهم به ایران می‌رسید و امسال ایران باید 3 میلیون و 700 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد و این 90 هزار بشکه در عمل رقمی نیست ضمن اینکه ما 3 میلیون و 790 هزار بشکه را هم نمی‌توانیم تولید کنیم.


آغاز  کاهش قیمت لبنیات گران شده
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد پس از بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تعیین نرخ‌های جدید، از امروز کاهش قیمت 7 تا ۱۱ درصدی لبنیات اعمال می‌شود. رضا باکری در این‌باره به ایسنا اعلام کرد: در پی بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، کاهش قیمت لبنیات با در نظر گرفتن حاشیه سود قانونی ۱۴ درصدی در دستور کار قرار گرفت که رضایت کارخانه‌ها را نیز در برداشت. وی درباره قیمت‌های جدید لبنیات نیز اینگونه توضیح داد که به‌عنوان نمونه هر بطری شیر کم‌چرب ۴۱۰۰ تومان، نیم‌چرب ۴۲۵۰ تومان، پرچرب ۴۴۵۰ تومان و هر بطری شیر کامل ۴۵۰۰ تومان تعیین شده است. باکری تاکید کرد: همه کارخانه‌های لبنی باید این قیمت‌ها را روی محصولات‌شان درج کنند و هر برندی از این نرخ‌ها تعدی کند، مرتکب تخلف شده و دستگاه‌های نظارتی با آن برخورد خواهند کرد.
قیمت‌های جدید لبنیات(تومان)
انواع لبنیات    قیمت
 شیر بطری کم‌چرب    4100
 شیر بطری نیم چرب (چربی 2 درصد)    4250
 شیر بطری پرچرب (چربی۳ درصد)    4500
 شیر نایلونی 900 گرم کم‌چرب    2600
 پنیر 400 گرمی یو اف    6900
 ماست دبه‌ای پرچرب    11700
 ماست 900 گرمی کم‌چرب    4350
 ماست 900 گرمی پرچرب    4750



درخواست کارگران از شریعتمداری
تغییرات هیأت‌مدیره شستا شفاف‌سازی شود
نماینده‌ کارگران در شورای عالی کار از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا همانطور که درباره اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تابعه این وزارتخانه شفاف‌سازی شد، تغییرات هیات مدیره‌های شستا را نیز با توجه به نگرانی‌های کارگران با شفافیت اعلام کند. علی خدایی، نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با فارس با ابراز نگرانی نسبت به تهدید منافع کارگران در شستا افزود: ما نسبت به اموال شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بویژه به دلیل اینکه شرکت‌های زیرمجموعه در شرف واگذاری هستند، نگرانی داریم که آیا درآمد اموالی که واگذار می‌شوند صرف سرمایه‌گذاری یا هزینه‌های جاری می‌شود؟ وی ادامه داد: شفاف‌سازی درباره این موارد برای ما مهم است و به عنوان نماینده کارگران می‌خواهیم در این زمینه گزارشی داشته باشیم. گفتنی است شنبه گذشته محمد رضوانی‌فر به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) جانشین مرتضی لطفی در این سمت شد.
 


Page Generated in 0/0073 sec