printlogo


کد خبر: 202928تاریخ: 1397/9/19 00:00
با دستور وزیر آموزش‌وپرورش با توجه به تأکید رهبر انقلاب انجام شد
ارتقای ستاد اقامه نماز به شورای عالی
ساعات آموزشی پایه دوازدهم کاهش می‌یابد

گروه اجتماعی:‌ ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش به شورای عالی نماز ارتقا یافت. به گزارش فارس، در پی ابلاغ پیام رهبر انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری  نماز که در سمنان برگزار شد و با توجه: اهمیت نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش در ترویج فرهنگ اقامه نماز و تأکید رهبر انقلاب بر نماز مدارس که فرمودند «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان»، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در  نامه‌ای به معاونت پرورشی و فرهنگی دستور ارتقای ستاد اقامه نماز به  شورای عالی نماز با مسؤولیت مستقیم وزیر و عضویت همه معاونت‌ها و واحدهای مربوطه را صادر کرد.
وزیر آموزش‌وپرورش در این نامه‌ بر رفع موانع و محدودیت‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز و همچنین شناسایی روش‌های خلاقانه مبتنی بر اصول تعلیم و تربیت اسلامی و آموزش، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به برپایی نماز در مدارس تأکید کرد.
کاهش ساعات آموزشی پایه دوازدهم
همچنین وزیر آموزش‌وپرورش از ارائه طرح جدیدی برای کاهش ساعات آموزشی پایه دوازدهم تا چند روز آینده خبر داد. سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در واکنش به پرسشی درباره «پویش درخواست کاهش ساعات آموزشی پایه دوازدهم» و اینکه در گذشته گفته بود ساعات آموزشی پایه دوازدهم به ۲۴ ساعت در هفته کاهش می‌یابد، اظهار داشت: صادقانه عرض کنم هنوز نتوانسته‌ام به قولم عمل کنم. وی خاطرنشان کرد: این موضوع مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش را می‌خواست که در این شورا به تصویب نرسید و سال تحصیلی شروع شد. بطحایی گفت: آن راهی که درنظر داشتم به نتیجه نرسید اما ناامید نشدم و شاید ظرف چند روز آینده بتوانیم کاری انجام دهیم و طرحی را مدنظر داریم که در صورت به نتیجه رسیدن، اعلام می‌کنیم.
شرط ورود مؤسسات خصوصی به مدارس
علاوه بر این مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش ‌و پرورش گفت: مؤسسات خصوصی باید از مسیر قانونی که امکان حضور در مدارس را فراهم می‌کند، گذشته باشند. علیرضا کمرئی درباره نظارت بر ورود مؤسسات خصوصی به مدارس اظهار داشت: تابستان امسال بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت برگزاری آزمون به دلیل مصوبه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش مورد تاکید قرار دادیم، همچنین بحث کتاب‌های کمک‌آموزشی که سیستم آموزشی را مختل می‌کند، مورد توجه است. کمرئی گفت: مؤسسات خصوصی باید از مسیر قانونی که امکان حضور در مدارس را فراهم می‌کند، گذشته باشند، یعنی باید تقاضای خود برای برگزاری آزمون در مدارس را به ادارات کل استان‌ها ارائه دهند و آنها تا 15 شهریورماه درخواست‌ها را به مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش منتقل می‌کنند که پس از بررسی عملکردها، منابع و صلاحیت فنی مؤسسات خصوصی به آنها مجوز داده می‌شود که بر اساس آن، مجاز به حضور در مدارس متوسطه هستند. وی گفت: مؤسسات خصوصی به هیچ‌وجه مجاز به حضور در دوره ابتدایی نیستند و برگزاری آزمون در مدارس دولتی و غیردولتی در دوره ابتدایی ممنوع است. با جدیت تمام، حوزه‌های نظارتی از جمله اداره کل ارزیابی عملکرد و واحدهای نظارتی استانی و منطقه‌ای، موضوع حذف آزمون‌های زائد در دوره ابتدایی را پیگیری و رصد می‌کنند و در صورت بی‌توجهی به مقررات با آن برخورد خواهد شد.
راه‌اندازی رادیو ویژه سرویس مدارس
از سوی دیگر قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی از اختصاص یک موج رادیو برای سرویس دانش‌آموزی خبر داد و گفت: پخش موسیقی‌‌های محلی و بومی را در رادیو پیش‌بینی کردیم.
محمد روشنی جزئیات تفاهمنامه جدید سازمان دانش‌آموزی با انجمن اولیا و مربیان را تشریح و گفت: این طرح که مربوط به سرویس مدارس است همه‌ساله انجام می‌شد اما امسال میان سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان تفاهمنامه‌ای منعقد شد و بر اساس آن بخش نظارت و امور فرهنگی بر سرویس‌ها به مدت یک سال به ما واگذار شد که اکنون در حال انجام است. وی افزود: در این زمینه کمیته‌‌های استانی را تشکیل می‌دهیم، همچنین چاپ بروشور و سایر محتوای آموزشی و تهیه بسته‌‌های فرهنگی در قالب این طرح انجام می‌شود.
پخش موسیقی‌های محلی و بومی
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی از تلاش برای اختصاص یک موج رادیو به زمان رفت و برگشت و حضور بچه‌ها در سرویس مدارس خبر داد و گفت: پخش موسیقی‌‌های محلی و بومی را در رادیو پیش‌بینی کردیم و محتوای کلی این شبکه رادیویی شاد و فرهنگی و آموزشی بر اساس سن دانش‌آموزان خواهد بود. روشنی خاطرنشان کرد: در این خصوص هر روز جلساتی برگزار می‌شود تا سریعا شیوه‌نامه آن را تصویب و به استان‌ها ارسال کنیم. وی درباره هزینه‌بر بودن این برنامه‌های فرهنگی برای اولیا اظهار کرد: این برنامه هیچ هزینه‌ای برای والدین ندارد و در قالب همان هزینه‌ای است که برای سرویس می‌پردازند. روشنی افزود: در مرحله بعدی قرار است اپلیکیشن کاربردی برای سرویس مدارس تولید کنیم.
 


Page Generated in 0/0324 sec