printlogo


کد خبر: 202933تاریخ: 1397/9/19 00:00
نبض جامعه

وزیر کشور مطرح کرد
انجام کار فوق‌العاده در حوزه آسیب‌های اجتماعی
وزیر کشور گفت: رهبر انقلاب بر انجام کارهای فوق‌العاده در کاهش آسیب‌های اجتماعی و عقب‌افتادگی‌های موجود در این حوزه و تسریع این راهکار در همه سازمان‌های مربوطه تأکید دارند. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع «ارائه گزارش و بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه گزارش به رهبر انقلاب» برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر موضوع آسیب‌های اجتماعی اجزای مورد نظر خود را پیدا کرده و اهداف آن مشخص است. راه‌ها شناسایی شده و سازمان‌های مربوطه نیز در این باره کارهای مهمی را به سرانجام رسانده‌اند. وی درباره گزارش کلی به رهبر انقلاب درباره موضوع طلاق نیز گفت: در این باره گزارشی به رهبری ارائه شد و قرار شده است از این به بعد سازمان‌های مربوطه هر سه ماه یکبار گزارشی از عملکرد خود را در این باره ارائه دهند. وزیر کشور همچنین درباره هم‌افزایی سازمان‌های ذی‌ربط درباره آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: هم‌افزایی سازمان‌ها در حال انجام است و تقسیمات کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز باید بین سازمان‌ها بخوبی انجام شود و انتظار است سازمان‌های مسؤول در حوزه‌های خود، هم‌افزایی و نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

احضار مهناز افشار  به دادسرای تهران
در پی مداخله مهناز افشار در امر پزشکی و معرفی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادان در فضای مجازی، دادستانی تهران به منظور ادای پاره‌ای از توضیحات وی را احضار کرده است. به گزارش فارس، دادستانی تهران مهناز افشار را به دلیل مداخله در امر پزشکی و معرفی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادان در فضای مجازی برای ادای پاره‌ای از توضیحات احضار کرده است.

نایب‌رئیس انجمن علمی آسیب‌شناسی مطرح کرد
تأخیر یک‌ساله بیمه‌ها در پرداخت مطالبات
نایب‌رئیس انجمن علمی آسیب‌شناسی ایران شرایط اقتصادی آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی را بحرانی خواند. فرید کرمی با اشاره به وجود یکهزار و 700 متخصص پاتولوژی در کشور به مهر گفت: اقتصاد آزمایشگاه‌ها گریبان همه رشته‌های حوزه آزمایشگاهی را گرفته و مشکلاتی را برای خدمات‌رسانی آنها به وجود آورده است. وی با اشاره به افزایش حداقل ۲ برابری هزینه‌های آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی در کشور افزود: این در حالی است که تعرفه آزمایشگاهی ثابت مانده است. کرمی تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌ها را مهم‌ترین چالش پیش روی اداره‌کنندگان آزمایشگاه‌ها دانست و گفت: متاسفانه این پرداخت‌ها با تاخیر یک‌ساله انجام می‌شود و همین موضوع کمر آزمایشگاه‌ها را شکسته است. وی تاکید کرد: بخش اعظم درآمدهای آزمایشگاه‌ها از طریق خدمات تحت پوشش بیمه‌ها حاصل می‌شود که این تاخیرها بحران‌ساز شده است.

تجرد 105 هزار نفر  از جمعیت دختران کشور
طراح مرکز رصد امور اجتماعی وزارت کشور گفت: جمعیت دختران و پسران مجرد قطعی در کشور به ترتیب 105 و 36 هزار نفر است که  بیشتر در شهرهای مرکزی ایران ساکن هستند. به گزارش ایرنا، اردشیر گراوند در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین افزود: در  20 سال گذشته نرخ خانوارهای تک‌نفره در کشور 2 برابر شده و دلیل اصلی این موضوع نبود برنامه‌های یکپارچه و متوالی در دولت‌هاست. وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مجردان قطعی در کشور در پایتخت و همچنین شهرهای مرکزی ساکن هستند. گراوند با اشاره به بالا بودن نسبت جمعیت دختران و پسران مجرد و عواقب منفی اجتماعی آن، اظهار داشت: بیشتر پدیده‌های فساد اخلاقی به دلیل نبود تعادل بین جمعیت مردان و زنان است که این به‌هم‌خوردگی تعادل بیشتر در مواقعی اتفاق می‌افتاد که مردان و پسران برای داشتن کار مناسب مهاجرت داخلی و خارجی دارند.


Page Generated in 0/0076 sec