printlogo


کد خبر: 202934تاریخ: 1397/9/19 00:00
کوتاه و گویا

 دهمین ویژه‌برنامه‌ هفته‌ پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «مسیر زندگی، پژوهش- مقصد، یافتن» برگزار می‌شود. سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران میزبان این ویژه‌برنامه در روز چهارشنبه 21 آذر خواهد بود. بر این اساس، معرفی آثار برتر و قدردانی از صاحبان آثار سال 1397 بخشی از این ویژه‌برنامه است که با حضور معاون فرهنگی، مدیران ستادی و استانی و کارشناسان آموزش و پژوهش سراسر کشور در کانون برگزار می‌شود.
 همزمان با یازدهمین دوره مسابقات آسیایی طراحان جوان آسیا، مراسم اعلام نتایج و اهدای جوایز «دومین دوره مسابقه دانشجویی طراح جوان آسیا در ایران» در مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران برگزار شد. همزمان با یازدهمین دوره مسابقات آسیایی طراحان جوان آسیا، مراسم انتخاب طراح برتر ایرانی در حوزه معماری با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان حوزه معماری، هیأت داوران و شرکت‌کنندگان در دومین دوره از این مسابقات در این مجموعه برگزار شد و از 10 طراح برتر تقدیر و به نفرات اول تا سوم این مسابقه جوایزی اهدا شد.
 محمدرضا قوام‌نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی در آستانه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی  و سیزدهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران که همزمان با کنگره کارشناسان رادیوتراپی ۲۸ تا ۳۰ آذر در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، درباره تأثیر استعمال دخانیات بر بروز سرطان اظهار داشت: سموم این مواد می‌تواند در بروز سرطان‌ها تأثیرگذار باشد به طوری که مواد سمی موجود در تنباکوی قلیان یا توتون سیگار در سلول‌های طبیعی دستگاه تنفس بویژه ریه اثر گذاشته و سبب ادامه‌ ایجاد تغییرات غیرطبیعی در سلول‌ها می‌شود.
 معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 17 هزار  حکمت‌کارت تا پایان آذرماه در بین ایثارگران 3 استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل توزیع می‌شود. محمود پاکدل با اشاره به توافق بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پس از طی روند اداری تفاهمنامه منعقد شده، حکمت‌کارت ایثارگران توسط وزارت دفاع چاپ شد و مقرر شده است در مرحله نخست به بیش از 450 هزار نفر از ایثارگرانی که از بنیاد حقوق دریافت می‌کنند، حکمت‌کارت تعلق گیرد.
 84 سال پس از تیرباران و دفن علیمردان خان‌بختیاری در زندان قصر، مراسم بزرگداشتی با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار فرخی یزدی باغ‌موزه قصر برگزار شد. در این مراسم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، سیدابراهیم امینی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، غفار پوربختیار، محمود نقدی‌پور و محسن حیدری از اساتید دانشگاه و پژوهشگران فرهنگ و تاریخ به سخنرانی پرداختند.
 جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور حجت‌الاسلام علی سرلک، حاج امیر نعیمی، صابر خراسانی، پویا بیاتی و محمد بابایی برگزار شد.
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید از منطقه 9 شهری که با حضور مدیران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و شهردار منطقه 9 و مدیران شهری منطقه انجام شد از اقدامات ترافیکی انجام شده در ورودی غربی پایتخت ابراز رضایت کرد. پورسیدآقایی،  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در بازدید از پروژه‌‌های ترافیکی منطقه 9 شاهد بودیم اقدامات خوبی انجام شده و کارهای دیگری هم باید انجام شود.
 استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران گفت: آسیب اجتماعی اعتیاد، به تمام محیط‌های خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نفوذ یافته و در حال نابودی سلامت جسم و روان انسان‌ها است. محمد نیک‌اقبال افزود: مصرف موادمخدر در جامعه ما یکی از معضلات اجتماعی است که همواره محل نگرانی مردم و مدیران بوده و برای حل آن بحث‌های مختلفی انجام شده و راهکارهای متفاوتی اندیشیده شده است اما یکی از موضوعات پیرامون موادمخدر که چندین ‌سال است، حاشیه‌ساز شده کاهش سن اعتیاد در نوجوانان و جوانان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 امین مطلبی، کارشناس اداره کل دارویی سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که  بیشترین تبلیغات دارویی در فضای مجازی مربوط به شبکه‌های ماهواره‌ای است، اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات در ماهواره‌ها تحت کنترل ما قرار ندارد. وی با اعلام اینکه سازمان غذا و دارو برای تبلیغ دارو آیین‌نامه دارد، افزود: تبلیغ دارو فقط توسط پزشک و داروساز مجاز است.
 


Page Generated in 0/0161 sec