printlogo


کد خبر: 202954تاریخ: 1397/9/19 00:00
اتحاد آلمانی - ایتالیایی علیه بچه‌‌های اتحاد
قرمزهای لیورپول در صدر

آرش جلال‌منش: با شکست 2 بر صفر منچسترسیتی مقابل شاگردان ساری و پیروزی 4 بر صفر لیورپول مقابل بورنموث در روز درخشش صلاح، سرخ‌های آنفیلد با یک امتیاز بیشتر از سیتی صدرنشین لیگ برتر شدند. هفته‌ شانزدهم لیگ برتر شاهد اولین باخت منچسترسیتی در فصل جدید به‌دست شاگردان مائوریسیو ساری ایتالیایی بود. سیتی در مقابل چلسی نتوانست از برتری خود در نیمه‌ اول استفاده‌ لازم را ببرد و از دست دادن این فرصت برایش به بهای گزافی تمام شد. شاگردان ساری با گل‌های انگولو کانته و داوید لوئیز موفق شدند نخستین شکست فصل را به شاگردان پپ گوآردیولا تحمیل کنند تا با توجه به پیروزی مقتدرانه‌ لیورپول، یورگن کلوپ و شاگردانش برای نخستین‌بار در فصل جاری ایستادن در صدر جدول لیگ برتر را تجربه کنند. مائوریسیو ساری که تیمش با این پیروزی در رتبه‌ چهارم جدول قرار گرفت بعد از بازی گفت از پیروزی مقابل سیتی بسیار خوشحال است، چرا که شکست دادن منچسترسیتی و پپ گوآردیولا برای هیچ تیمی ساده نیست.
این پیروزی بهترین هدیه‌ای بود که ساری می‌توانست به یورگن کلوپ بدهد. لیورپول پیش از آن در روز درخشش خارق‌العاده و هت‌تریک محمد صلاح موفق شده بود بورنموث را با نتیجه‌ 4 بر صفر در هم بشکند و همه‌ نگاهش به استمفوردبریج بود تا ببیند آیا ساری می‌تواند در جدال با گوآردیولا مچ او را بخواباند؟ اما کلوپ پیش از شروع بازی در استمفوردبریج احتمالاً امید کمی به پیروزی شاگردان ساری داشت، چون سیتی در هفته‌های اخیر شکست‌ناپذیر نشان داده بود. شاگردان گوآردیولا هر 7 بازی اخیر در لیگ برتر را با پیروزی پشت‌سر گذاشته بودند و در مقابل چلسی هم بازی را مقتدرانه آغاز کردند اما مصدومیت سرخیو آگوئرو در نیمه‌ اول برای منچسترسیتی گران تمام شد، چون در غیاب او، رحیم استرلینگ و لروی سانه که از سوی گوآردیولا وظیفه‌ گلزنی را به عهده گرفته بودند در انجام این وظیفه ناکام ماندند. برتری منچسترسیتی در نیمه‌ اول به حدی بود که بازیکنان چلسی تا قبل از دقیقه‌ 45 یعنی دقایقی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه‌ اول، به ندرت توانسته بودند وارد زمین سیتی شوند اما در این لحظات آخر نیمه‌ اول، ادن آزار پاس زیبایی به انگولو کانته داد تا او با شوتی سرکش توپ را به طاق دروازه‌ سیتی بدوزد. اما در نیمه‌ دوم چلسی میزبان بهتر نشان داد و 12 دقیقه مانده به پایان بازی، ضربه‌ کرنر ارسالی توسط ادن آزار با ضربه‌ سر تماشایی داوید لوئیز وارد دروازه شد تا شاگردان ساری یک پیروزی بزرگ به‌دست آورند. اتفاقی که کلوپ و شاگردانش امید کمی به آن داشتند یعنی متوقف شدن سیتی و حتی شکست این تیم، در کمال ناباوری آنها در استمفوردبریج رقم خورده بود. بچه‌های اتحاد که در نیمه‌ اول نتوانسته بودند از برتری قابل ملاحظه‌ خود استفاده کنند حالا با ناراحتی شاهد بودند شاگردان کلوپ براحتی از آنها سبقت گرفته و در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاده‌اند. اتحاد نانوشته‌ کلوپ آلمانی و ساری ایتالیایی علیه تیم مقتدر گوآردیولا سرانجام در هفته‌ شانزدهم به ثمر نشست تا بچه‌های اتحاد از تخت پادشاهی لیگ برتر به زیر کشیده شوند.
شاید کلوپ پیش از این به کاردانی مرد ایتالیایی چلسی و موفق شدن او در مقابل بچه‌های اتحاد باور داشت که چندی پیش با جست و خیزی سرخوشانه‌ به میانه‌ میدان رفت و مجازات را به جان خرید. کلوپ اما حالا وظیفه‌ دشوارتری پیش رو دارد و می‌داند حتی یک لغزش کوچک کافی است تا صدرنشینی بار دیگر در اختیار گوآردیولا قرار بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد، تاکتیسین اسپانیایی دیگر به این راحتی‌ها تاج و تخت لیگ برتر را به محور آلمانی-ایتالیایی واگذار نخواهد کرد. 


Page Generated in 0/0068 sec