printlogo


کد خبر: 202958تاریخ: 1397/9/19 00:00
لباس تمیز فان دایک
رکوردشکنی صلاح

گل اول محمد صلاح در استادیوم وایتالیتی بورنموث، به این معنا بود که او بعد از تنها 52 بازی با پیراهن لیورپول در لیگ برتر به مرز 40 گل رسیده است. این آمار، جادوگر مصری لیورپول را در جایگاهی بالاتر از ستاره‌های سابق آنفیلد، چون فرناندو تورس، رابی فاولر، لوئیس سوارز و مایکل اوون قرار می‌دهد. در واقع هیچ بازیکن لیورپول در تاریخ لیگ برتر موفق نشده با تعداد بازی کمتری نسبت به صلاح به مرز 40 گل برسد.
در کل تاریخ لیگ برتر هم فقط 2 بازیکن بوده‌اند که موفق شدند با تعداد بازی کمتری نسبت به 52 بازی صلاح به این مرز برسند: آلن شیرر و اندی کول (هر دو با 45 بازی). اما کار صلاح با بورنموث با همین یک گل تمام نشد. او در نیمه دوم روی 2 حرکت انفرادی فوق‌العاده که حتی خطای مدافعان میزبان هم نتوانست جلویش را بگیرد، هت‌تریک خودش را کامل کرد تا با 10 گل، کنار پیر امریک اوبامیانگ، در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر در این فصل قرار بگیرد. آخرین بازیکن لیورپول که موفق شده بود در یک بازی خارج از خانه لیگ هت‌تریک کند، سوارز در سال 2014 در زمین کاردیف بود.
بعد از انتقاداتی که از فرم صلاح در ابتدای فصل می‌شد، او حالا به همان روند گلزنی‌های فصل قبلش بازگشته است. در واقع از ابتدای فصل پیش تا امروز، تنها بازیکنی که در 5 لیگ اول اروپا بیشتر از صلاح گل زده، لیونل مسی (43) است. بعد از مسی و صلاح هم در این جدول هری کین (39) قرار دارد.
بعد از نمایش مقتدرانه شاگردان یورگن کلوپ مقابل تیم جوان و پرانرژی «ادی هاو» که همراه با شکست منچسترسیتی مقابل چلسی باعث صدرنشینی لیورپول در لیگ شد، جیمی ردنپ، ستاره سابق قرمزپوشان مرسی‌ساید، وضعیت کنونی لیورپول را چنین توصیف کرد: «آنها در حال حاضر از بازی خودشان بسیار لذت می‌برند و اگر موفق شوند با پیروزی مقابل ناپولی از گروه‌شان در چمپیونز لیگ هم صعود کنند و در لیگ هم به همین فرم ادامه دهند، رقیبی پا به پای سیتی تا پایان فصل خواهند بود».
بورنموث با وجود داشتن مهره‌های هجومی خطرناکی چون جاشوا کینگ و رایان فریزر و دیوید بروکس در ترکیب اصلی، موفق نشد دروازه آلیسون را چندان به خطر بیندازد. برای همین بود که ردنپ بعد از بازی گفت لباس ویرجیل فان دایک آنقدر تمیز ماند و دردسری متوجهش نشد که می‌تواند همین لباس را سه‌شنبه مقابل ناپولی هم بپوشد: «لیورپول خیلی راحت این بازی را برد و هرگز دچار مشکل نشد. وقتی بازیکنی چون صلاح دارید می‌تواند یک‌تنه کار هر تیمی را تمام کند».
ردنپ در ادامه حرف‌هایش درباره صلاح چنین توضیح داد: «سوالی که درباره صلاح مطرح شده بود این بود که بهترین پست برای او کجاست؟ مرکز خط حمله یا بال؟ من فکر می‌کنم ما امروز همه دیدیم که اگر صلاح به عنوان مهاجم مرکزی بازی کند چه تاثیر زیادی برای تیمش دارد. روی گل سوم مشاهده کردیم که صلاح با فرارهایش چه بلایی سر مدافعان حریف می‌آورد. در ضمن این بازی با توجه به تغییراتی که کلوپ در ترکیب اصلی‌اش داده بود نشان از عمق بالای تیم هم می‌داد».
لیورپول با پیروزی بر بورنموث به روند شکست‌ناپذیری خودش در این فصل از لیگ برتر ادامه داد، فصلی که تنها 6 امتیاز در آن از دست داده و حالا در صدر جدولش قرار گرفته است.
فرم و نتایج چشمگیر لیورپول در لیگ اما تفاوت زیادی با وضعیت آنها در چمپیونز لیگ دارد. شاگردان کلوپ این فصل از ماجراجویی‌های اروپایی‌شان را با پیروزی‌ای درخشان در آنفیلد مقابل پاری‌سن‌ژرمن شروع کردند اما در ادامه هر 3 بازی خارج از خانه خودشان مقابل پی‌اس‌جی، ناپولی و ستاره سرخ بلگراد را باختند تا سرنوشت صعودشان از گروه، به بازی مرگ و زندگی این هفته‌شان مقابل تیم کارلو آنچلوتی وابسته شود.
اگر صلاح برای سه‌شنبه شب هم در همین فرم غیرقابل مهارش باشد، امید لیورپول برای رسیدن به یک فینال اروپایی دیگر بیشتر خواهد شد.


Page Generated in 0/0065 sec