printlogo


کد خبر: 202990تاریخ: 1397/9/20 00:00
چهارگوشه

زخمی‌شدن 9 صهیونیست در تیراندازی رام‌الله
 حادثه تیراندازی یکشنبه در نزدیکی رام‌الله به زخمی شدن ۹ نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست منجر شد. پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد این تیراندازی در اطراف شهرک عوفرا در نزدیکی شهر رام‌الله واقع در مرکز کرانه باختری رخ داده است. منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی می‌گویند و وضعیت جسمانی برخی زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد. شبکه‌‌های عبری‌زبان خبر دادند افراد مسلح در حالی که سوار بر یک خودروی فلسطینی بودند، اقدام به تیراندازی به سوی خودروی حامل شهرک‌نشینان کردند و سپس متواری شدند.

مقر نظامی جدید آمریکا در عراق
عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد شماری از نظامیان آمریکایی در اقدامی از قبل اعلام نشده، شمال رود فرات، نزدیک الرمانه، در نزدیکی مرز سوریه و عراق مستقر شدند. فرحان محمد الدلیمی تصریح کرد با تاسیس پایگاه جدید، نظامیان آمریکایی بر منطقه صحرای غربی حد واسط استان الانبار و نینوا تسلط پیدا می‌کنند. نیروهای عراقی از چند ماه قبل برای ممانعت از نفوذ عناصر داعش به خاک عراق، از طریق نوار مرزی با سوریه در منطقه صحرای غربی مستقر شده‌اند. در همین حال عملیات تفتیش و حمله به مواضع بقایای به‌جامانده از داعش در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار، توسط نیروهای عراقی از ماه اکتبر گذشته آغاز شده است.

هواپیماهای اسرائیلی از عمان عبور می‌کنند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد سلطان قابوس بن‌سعید، پادشاه عمان موافقت خود را با عبور هواپیماهای تجاری ال‌عال، شرکت هواپیمایی حامل پرچم اسرائیل از حریم هوایی عمان به وی ابلاغ کرده است. بنیامین نتانیاهو گفت: برای اینکه ال عال بتواند پروازهای خود به هند و جنوب‌شرقی آسیا را کوتاه کند، همچنان نیاز به تایید عربستان داریم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی 26 اکتبر گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد مسقط، پایتخت عمان شد و با سلطان قابوس دیدار کرد. این نخستین سفر نتانیاهو به یک کشور عربی بود؛ سفری که با اعتراض گسترده جبهه مقاومت مواجه شد.

از جولان تا الجلیل  «نجبا» فوبیای مزمن صهیونیست‌ها
بررسی آرشیو 3 ماهه تولیدات ژورنالیست‌های صهیونیستی و رسانه‌های زنجیره‌ای نیابتی آنان، حکایت از رعب و وحشت از کابوس حملات قریب‌الوقوع جنبش‌های مقاومت به مواضع تحت اشغال‌شان دارد. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» چهارشنبه گذشته گزارشی را روی خروجی فرستاد که در کسری از ساعت در رسانه‌های مختلف منطقه انعکاسی وسیع پیدا کرد. نویسنده این گزارش مدعی شده است حزب‌الله لبنان در نظر دارد با استفاده از نیروهای ویژه خود به منطقه استراتژیک «الجلیل» واقع در اراضى اشغالى فلسطین حمله کند. آنچه محتوای این گزارش را نسبت به ادعاهای سابق رسانه‌های صهیونیستی درباره حمله حزب‌الله به الجلیل متمایز می‌کند، گزاره یاری جستن حزب‌الله لبنان از یک جنبش مقاومت عراقی برای انجام عملیات در الجلیل و گروگان‌گیری در این منطقه است. رسانه‌های مهم منطقه با توجه به اهمیت موضوع و بروز و ظهور بیشتر جنبش نُجَباء در سال‌های اخیر، این گزارش را بازتاب دادند. دستاوردهای میدانی نجبا در سوریه و عراق و هدف‌گذاری این جنبش برای مواجهه با رژیم صهیونیستی، این گروه عراقی را به یکی از دردسرهای تازه رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است. اگرچه پیش‌بینی آینده تحولات منطقه در پرتو پیچیدگی‌های کنونی برای هیچ‌یک از ناظران و تحلیلگران سیاسی ساده نیست اما وضعیت فعلی به آرامشی پیش از توفان شباهت دارد که ممکن است در نهایت به «مادر جنگ‌ها» ختم ‌شود.
 


Page Generated in 0/0065 sec