printlogo


کد خبر: 203032تاریخ: 1397/9/20 00:00
اخبار

معاونت آموزش‌وپرورش اعلام کرد
راه‌اندازی اتاق اسباب‌بازی در مدارس
معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش از راه‌اندازی اتاق اسباب‌بازی در مدارس۱۰ استان به صورت آزمایشی از اول بهمن‌ماه خبر داد. رضوان حکیم‌زاده به اعلام برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای راه‌اندازی اتاق اسباب‌بازی در مدارس پرداخت و در این‌باره به ایسنا گفت: از ابتدای بهمن‌ماه این برنامه را در برخی مدارس کشور به صورت پایلوت آغاز می‌کنیم. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی اتاق اسباب‌بازی، بازی و سرگرمی نیست، گفت: هدف این است که از اسباب‌بازی به عنوان یک بستر مناسب برای آموزش و تربیت در دوران کودکی استفاده شود. حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا از ساعات درسی دانش‌آموزان برای حضور در اتاق اسباب‌بازی حذف خواهد شد؟ اظهار داشت: ما قصد داریم همان مفاهیم درسی از طریق بازی آموزش داده ‌شود، برای مثال مفهومی در درس علوم از طریق بازی به بچه‌ها منتقل می‌شود که به معنای حذف ساعت یک درس نیست، بلکه آموزش به شیوه‌ای مبتنی بر بازی است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هنوز تعداد دقیق مدارس پایلوت مشخص نشده است اما پیش‌دبستانی‌ها و مدارس 3 پایه اول ابتدایی مشمول اجرای این طرح خواهند بود.

ثبت‌نام ۸۰۰ هزار دانش‌آموز برای حفظ جزء ۳۰ قرآن
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه همگام برای حفظ جزء ۳۰ ثبت‌نام کردند، گفت: این برنامه اختیاری است و یقین دارم بیش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.
به گزارش فارس، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش در حاشیه مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس کشور، اظهار داشت: در مدارس سراسر کشور هفته قرآن، عترت و نماز آغاز شد که مراسم نمادین آن در مدرسه دخترانه حجاب برگزار شد. وی با بیان اینکه امسال حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در دستور کار رسمی وزارت آموزش‌وپرورش است که توسط وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران حمایت می‌شود، افزود: مرحله اول رقابت‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس کشور آغاز شده است و دانش‌آموزان در رشته‌های گوناگون شامل قرائت قرآن، حفظ قرآن و تفسیر قرآن، احکام نماز، انشای نماز و اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه همگام برای حفظ جزء ۳۰ ثبت‌نام کردند، گفت: این برنامه اختیاری است و پیش‌بینی ما شرکت ۱۰ درصد دانش‌آموزان در این برنامه بود اما یقین دارم بیش از ۲۰درصد دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.


رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
امدادرسانی  به بیش از ۳ هزار سیل‌زده
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی نیرو‌های هلال‌احمر به بیش از ۳ هزار نفر در ۸ استان متأثر از سیل خبر داد. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره امدادرسانی هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده از 15 آذرماه تاکنون به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در این مدت استان‌های اردبیل، ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند و نیرو‌های امدادی به ۳ هزار و 240 نفر امداد‌رسانی کردند. وی با اشاره به امدادرسانی در ۵۹ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین گفت: در این مدت ۷۹۰ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و ۲۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند. سلیمی افزود: ۳۶۶ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۸۷ تیم به این مناطق اعزام شدند.


Page Generated in 0/0131 sec