printlogo


کد خبر: 203042تاریخ: 1397/9/20 00:00
اخبار

آمریکا نمی‌تواند سیاست‌های خود را بر دیگران تحمیل کند
مشاور مقام معظم رهبری گفت: گذر زمان نشان داد در 40 سال گذشته آمریکا نتوانسته است سیاست‌‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.
به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل‌بیت(ع) گفت: پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌‌ای اسلامی- انسانی است. وی به سیاست‌‌های آمریکا در دوران ترامپ هم پرداخت و تاکید کرد: در آمریکا فردی به عنوان رئیس‌جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه‌آمیز این دولت را از همیشه آشکارتر کرده است. ولایتی ادامه داد: مجموعه اقدامات ترامپ نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و ناآشنا با سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر درآورده است، هر چند باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌‌‌های این فرد، عیان و آشکار شده است و گذر زمان نشان داد در 40 سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاست‌‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.

رهبر انقلاب اوضاع فعلی اقتصاد را پیش‌بینی می‌کردند
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال است مسائل اقتصادی را در صدر اولویت‌های کشور قرار داده‌‌اند و چنین روزهایی را در اقتصاد کشور پیش‌بینی می‌کردند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، روز گذشته در دیدار سردار محمدرضا نقدی و اعضای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هرچه موفقیت در کشور داریم، از برکت نظام اسلامی است و هر چه ضعف وجود دارد ناشی از مدیریت‌های ضعیف است.
وی در ادامه عنوان داشت: شبکه‌‌های بیگانه خباثت می‌کنند و مقام معظم رهبری را «رهبر جمهوری اسلامی» می‌خوانند اما در حقیقت ایشان، رهبر انقلاب اسلامی و رهبر و مرجعی فرامرزی هستند.
تولیت مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز در جمهوری اسلامی مشکلات فرهنگی و اقتصادی زیادی داریم که بشدت ذهن مقام معظم رهبری را مشغول کرده است اما ایشان ۱۰ سال است مسائل اقتصادی را در صدر اولویت‌های کشور قرار داده‌اند و امروز را می‌دیدند و برای امروز برنامه‌‌ریزی می‌کردند.
وی تصریح کرد: هرچه امام و رهبر معظم انقلاب گفته‌‌‌‌اند، نه پیشگو هستند، نه غیبگو و فقط از روی قرآن سخن می‌گویند. آمریکا خدای لایزال روی زمین نیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آمریکا کف روی آب است.

سؤال از ظریف و درخواست  برای ارائه اسناد
نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سوالی از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه خواستار ارائه اسناد از سوی وی درباره اتهامات مربوط به پولشویی شد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در سوالی از ظریف خواستار این شد که وزیر پاسخ دهد «سند ادعایش مبنی بر پولشویی گسترده و اتهام غیرمستقیم به مخالفان لایحه استعماری پولشویی مبنی بر دریافت ده‌ها و صدها میلیارد پول، رشوه و تأثیرپذیری از فضاسازی ادعایی چیست؟»
نماینده مجلس در شرح سوال خود خطاب به ظریف آورده است: جنابعالی با ادعای واهی فوق اشخاص حقیقی و حقوقی درون نظام و جامعه، اعم از نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را غیرمستقیم به دریافت ده‌ها و صدها میلیارد پول از ناحیه افراد ذی‌نفع در پولشویی موهوم ادعایی متهم کرده‌اید و چون مسیر تصویب یا عدم تصویب لایحه استعماری پولشویی مسیر مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، آنها را متهم به تأثیرپذیری از فضاسازی مورد ادعای ذی‌نفعان پولشویی کرده‌اید که این اتهام توهین به شخصیت حقیقی و حقوقی آنان و زیر سوال بردن شعور آنهاست. سند یا اسناد چنین ادعای موهنی از ناحیه جنابعالی که خدشه به ارکان و اشخاص نظام و کشور است، چیست؟
 


Page Generated in 0/0050 sec