printlogo


کد خبر: 203043تاریخ: 1397/9/20 00:00
اخبار

تقدیر حشدالشعبی  از ایران و حزب‌الله
نایب‌رئیس تشکیلات حشد‌الشعبی به مناسبت نخستین سالروز پیروزی نظامی بر گروه تروریستی داعش در این کشور، از نقش جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در این جنگ تقدیر کرد. به گزارش ایرنا، «ابومهدی المهندس» با انتشار بیانیه‌ای گفته است پشتیبانی و حمایت بزرگی که جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان از ملت عراق در جنگ با داعش داشتند، قابل فراموش شدن نیست. وی تاکید کرده است تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در جنگ با داعش از سر قدرشناسی از آنها انجام شده است. المهندس گفته است پیروزی بر داعش روز پیروزی اراده ملت عراق بر این گروه تروریستی و همه حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن است. وی همچنین از آیت‌الله‌العظمی «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی دینی عراق تشکر کرد که به گفته او، فتوای جهاد کفایی را برای مقابله با داعش در سال 2014 صادر کرد و باعث آزادسازی توانمندی‌های بزرگ ملت عراق شد.

ایران نگذاشت نخست‌وزیر شوم!
نخست‌وزیر پیشین عراق با اشاره به حمایت ایران از عراق در جنگ با داعش مدعی شد: ایران در دور شدن من از نخست‌وزیری نقش داشت و دلیل آن پایبندی من به تحریم‌های آمریکا بود. حیدرالعبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق در گفت‌وگو با شبکه الشرقیه گفت ایران در نخست‌وزیر نشدن او در دور دوم نقش داشت. وی در رابطه با کمک‌های ایران به عراق در جنگ با داعش گفت: ایران در جنگ با گروهک داعش نقش داشت و نیروهای مرتبط با این مساله تشکیل داد، زیرا ایرانی‌ها در این زمینه خبره هستند. نخست‌وزیر پیشین عراق افزود: ایران سلاح نیز به ما داد اما ما این سلاح را از آنها می‌خریدیم همانگونه که از کشورهای دیگر می‌خریدیم. وی همچنین گفته است: به نظر من دخالت‌های ایران باعث عدم انتخاب دوباره من به عنوان نخست‌وزیر شد و دلیل آن اعلام پایبندی‌ام به تحریم‌های آمریکا علیه تهران در رابطه با دلار بود. ایرانی‌ها در این رابطه احساس خطر کردند به همین دلیل از عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر کنونی عراق حمایت کردند.

واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شورای همکاری خلیج‌فارس پوششی برای اعلام سیاست‌‌های چند عضو آن شده که به هزینه و نام همه اعضا، مواضعی را بیان کند که هیچ کمکی به حرکت در مسیر صلح منطقه‌ای نمی‌کند. به گزارش مهر، بهرام قاسمی در واکنش به بخش‌هایی از بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض که ادعاها و اتهاماتی را متوجه کشورمان کرده است، ضمن ابراز تاسف از ادامه رویکرد غیرسازنده این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: متاسفانه به نظر می‌رسد شورای همکاری خلیج فارس تحت تاثیر سیاست‌ها و رفتارهای اشتباه و مخرب برخی اعضای آن، تبدیل به پوششی برای بیان مواضعی شده است که در راستای محاسبات و سیاست‌گذاری‌‌های اشتباه گذشته قرار دارد.  وی افزود: شورای همکاری خلیج‌فارس می‌تواند با در پیش گرفتن رویکردی منطقی، مستقل از ظرفیت خود در مسیر رفع سوءتفاهمات و اختلافات درونی و بیرونی گام بردارد ولی مشاهده می‌شود که نه‌تنها این رویکرد را در پیش نگرفته است، بلکه از سیاست‌‌های تفرقه‌افکنانه برخی کشورهای فرامنطقه‌ای به صورت شرم‌آوری تمجید می‌کند.

برخورد بی‌سابقه پلیس فرودگاه تفلیس با یک زن ایرانی
پلیس فرودگاه تفلیس ضمن بازداشت 20 ساعته زن ایرانی، رفتاری خشونت‌آمیز و بی‌سابقه با وی داشت. به گزارش فارس، در پی تشدید روند دیپورت شهروندان ایرانی در مبادی ورودی تفلیس و به‌رغم تعهد مقامات گرجی برای پیگیری این روند بویژه اظهارات اخیر سفیر گرجستان در تهران که اعلام کرده بود این مشکلات را پیگیری می‌کند؛ این‌بار یکی از زنان ایرانی در فرودگاه پایتخت این کشور، بازداشت و با رفتار خشونت‌آمیز پلیس گرجستان مواجه شد.
«هدی.م» 35 ساله شهروند ایرانی سه‌شنبه 12 آذر از مقصد استانبول به تفلیس پرواز می‌کند و ساعت 2 بامداد چهارم دسامبر (13 آذر ماه) وارد فرودگاه تفلیس می‌شود که با ممانعت پلیس فرودگاه روبه‌رو شده و بعد از اعتراض به این روند، توسط پلیس گرجستان برای مدت بیش از 20 ساعت بازداشت می‌شود و مورد رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس‌ نیز قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0144 sec