printlogo


کد خبر: 203051تاریخ: 1397/9/21 00:00
رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای استان خراسان‌جنوبی:
دشمن در تهاجم به معنویات شکست می‌خورد

گروه سیاسی: بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ شهدای استان خراسان‌جنوبی که ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح دیروز (سه‌شنبه 20/9/97) در محل برگزاری این همایش در حسینیه‌ جماران بیرجند منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن بیانات معظم‌له به شرح ذیل است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یکی از بهترین کارها و شریف‌ترین کارها به‌خصوص در روزگار ما، بزرگداشت شهدا است؛ به‌خصوص در بعضی از مناطق- که گرایش عمومی مردم به سمت مسائل دینی و انقلابی است- این کار، رونق و شکوه بیشتر و بهتری می‌گیرد؛ استان شما از این قبیل است بحمدالله. بنده البته با بیرجند و آن استان مؤمن‌خیز و عالم‌خیز از قدیم آشنا هستم؛ استان خراسان‌جنوبی این‌جور بوده؛ هم مردم مؤمنی در آن استان بوده‌اند- چه در خود بیرجند، چه در قائن و چه در بقیه‌ شهرهای استان- هم علمای برجسته‌ و بزرگی در این استان بوده‌اند که حالا در زمان ما و آنچه خود ما از نزدیک دیده‌ایم، مرحوم آقای تهامی، مرحوم آقای آیتی، مرحوم آقای عارفی، این سه نفر ملای بزرگ که 2 نفر از اینها تحصیلکرده‌های نجف بودند. مرحوم آقای آیتی شاگرد مرحوم آقاضیاء بود؛ مرحوم آقای تهامی شاگرد آقای نائینی بود؛ آقای عارفی هم شاگرد مرحوم حاج شیخ [عبدالکریم حائری] در قم بود، از فضلای قم بود.
دین‌داری مردم را هم آنجا دیده بودیم. سال ۴۲ که هیچ خبری در آنجا از مسائل نهضت وجود نداشت، بنده آمدم آنجا و مسائل نهضت را روی منبر مطرح کردم، یک استقبال و جوشش درونی‌ای از مردم مشاهده شد که واقعاً تعجب‌آور بود! نشان‌دهنده‌ علاقه‌مندی اینها بود. خب! بحمدالله در دوران دفاع‌مقدس هم خیلی تلاش کردند، کار کردند و 2 هزار و اندی شهید؛ غیر از جانبازها و آزادگان و مفقودالاثرها و مانند اینها، بیش از 2 هزار نفر، این استان شهید داده؛ آن شهدایی که مشخّصند؛ و امیدواریم ان‌شاءالله برکات این شهدا شامل حال مردم استان و آینده‌ استان و روحیه‌ استان بشود. امروز کشور ما به بزرگداشت اینها احتیاج دارد. تهاجم دشمنان در سطح مسائل معنوی، بسیار خطیرتر و مشکل‌سازتر است از سطح مسائل عادی و حملات سخت و مانند اینها؛ و تلاش دشمن، امروز این است. البته همچنان‌که در زمینه‌ فشار سخت و جنگ سخت، دشمن ناکام مانده، در اینجا هم ناکام مانده، در اینجا هم بحمدالله، رویش انقلابی در کشور به‌طور محسوسی مشاهده می‌شود، لکن این به تلاش احتیاج دارد؛ این با تلاش، این‌جور شده و اگر تلاش بود، این رویش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و پیش خواهد رفت؛ و ان‌شاءالله پیش خواهد رفت، در این تردیدی نیست. لذا تشکیل این جلسات و بزرگداشت شهیدان خیلی باارزش و خیلی بااهمیت است و شما این کار را دنبال کنید؛ این کنگره‌ بزرگداشت شهیدان را هرچه می‌توانید، باکیفیت برگزار کنید؛ شرح حال این شهدا را بنویسید. ما می‌بینیم که یک شهید گمنام، یک شهیدی که نه سردار بوده، نه فرمانده بوده، نه شخصیت معروفی بوده، وقتی شرح حالش نوشته می‌شود و می‌آید در اختیار افکار عمومی، دل‌ها را در موارد زیادی منقلب می‌کند؛ [البته] وقتی‌  درست و با رعایت جوانب گوناگون، این شرح حال‌ها نوشته بشود؛ این کار را بکنید.
خب!30 سال از پایان جنگ گذشته لکن قضایای مهم دفاع‌مقدس تمام‌شدنی نیست، روزبه‌روز اینها رو به پیشرفت است. شهدای عزیز ما در زمانی که زنده بودند، دفاع کردند؛ با جان خودشان رفتند میدان؛ امروز با هویت خودشان، با معنویت خودشان دارند از هویت کشور دفاع می‌کنند، از اسلام دارند دفاع می‌کنند؛ این خیلی چیز مهمی است. سراغ پدرها و مادرها بروید. حالا متأسفانه بسیاری از پدران و مادران شهیدان از دنیا رفته‌اند لکن سراغ آنهایی که هستند- پدران‌شان، مادران‌شان، آنهایی که همسر داشتند، همسران‌شان- بروید، بپرسید، بخواهید شرح حال این شهدای عزیز را و آنها را ثبت کنید؛ و سعی کنید باکیفیت از آب [درآورید]؛ حالا کمیات قابل توجه است لکن مهم‌تر از کمیات، کیفیات است که آنها را بایستی ان‌شاءالله ملاحظه کنید.
 به‌هر‌حال ما سلام صمیمانه و درود حقیقی خودمان را به شهیدان عزیز و خانواده‌های شهدا عرض می‌کنیم- شهدای استان خراسان‌جنوبی، بیرجند و بقیه‌ شهرها- و به مردم آن منطقه هم سلام می‌رسانیم. جناب آقای عبادی سلام ما را به مردم بیرجند و مردم خراسان‌جنوبی برسانند و امیدواریم ان‌شاءالله همیشه مشمول الطاف الهی باشند و آقای استاندار هم همان‌طور که گفتند، ان‌شاءالله به مشکلات مردم برسند و کارهای لازمی را که در آنجا باید انجام بگیرد، ان‌شاءالله انجام بدهند.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
 


Page Generated in 0/0073 sec