printlogo


کد خبر: 203053تاریخ: 1397/9/21 00:00
پیکرهای مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع‌مقدس وارد کشور شد

گروه سیاسی: پیکرهای مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع‌مقدس روز گذشته طی مراسمی با حضور فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان و بسیجیان اهل سنت وارد کشور شد.
به گزارش «وطن امروز»، پیکر‌های مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع‌مقدس در مناطق عملیاتی جنوب عراق و استان‌های میسان و بصره توسط اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح تفحص شده‌. این شهدا مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، کربلای ۵ و تک دشمن در شلمچه هستند که متعلق به لشکر ۱۴ امام حسین‌(ع)، لشکر ۸ نجف، لشکر ۱۹ فجر، لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص)، لشکر ۱۰ سیدالشهدا‌(ع)، یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی و مجاهدین عراقی در لشکر بدر هستند.
از جمله نکات قابل توجه در این مراسم حضور تعدادی از بسیجیان اهل‌سنت برای استقبال از این شهدای والامقام بود که از «گچین» بندرعباس به شلمچه آمده بودند.
پیکرهای 4 شهید عراقی در میان شهدای ایرانی
سردار سرتیپ پاسدار «سیدمحمد باقر‌زاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح، روز گذشته در حاشیه استقبال از ۷۲ شهید تازه تفحص شده در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیکرهای 4 شهید عراقی در میان شهدای ایرانی وجود دارد که در لشکر «بدر» بودند و در عملیات «کربلای 5» به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به محل تفحص پیکر شهدا گفت: پیکر‌های شهدا در جزیره «عجراویه» که نزدیک‌ترین نقطه به «بصره» است؛ تفحص شد. وی ادامه داد: پیکر‌های شهدای عراقی قرار است بعد از اعزام به مشهد مقدس به عراق منتقل و در «نجف» و «کربلا» تدفین شود.
سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: پیکر‌های مطهر ۴۶ شهید تازه تفحص شده نیز هفته آینده از مرز «مهران» وارد ایران شده و با استقبال مردم این خطه تشییع و تدفین می‌شود.
 


Page Generated in 0/0083 sec