printlogo


کد خبر: 203054تاریخ: 1397/9/21 00:00
اخبار

FATF هنوز ابهام دارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لوایح مرتبط با FATF گفت: این موضوع باید بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به اتمام برسد و زمانی که به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد، مجمع نظر خود را اعلام خواهد کرد. البته درباره بخش‌هایی از این پرونده هیات نظارت نظر خود را به مجلس اعلام کرده است. آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با مهر افزود: درباره مساله پولشویی و کمک به جبهه‌های رهایی‌بخش ابهام وجود دارد، همچنین پیرامون کلمه «تروریسم»  ابهام وجود دارد؛ منظور از تروریسم چیست و آیا از نظر آنها سپاه شامل تروریست‌ها می‌شود؟ یا اینکه حزب‌الله هم جزو گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود یا خیر؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: بخش پالرمو و مبارزه با پولشویی و اصل ملحق شدن به کنوانسیون FATF محل بحث و مناقشه است که ان‌شاءالله بعد از ارجاع کامل آن به مجمع تشخیص مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی مجمع اعلام خواهد شد.

آمریکا رو به افول است
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه قدرت آمریکا رو به زوال و افول است، عنوان کرد: دستاوردهای بزرگ امروز فقط از زبان مسؤولان جمهوری اسلامی بیان نمی‌شود، بلکه خود دشمنان به این دستاوردها اذعان دارند و از فشار، مبارزه و تهدید ناامید شده‌اند. سردار محمدعلی جعفری روز گذشته در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان در روزنامه‌های مختلف خود می‌نویسند آرزوهای ترامپ دست‌نیافتنی است و حتی ممکن است ایران انتقام بگیرد، اظهار داشت: خواسته‌های ترامپ آرزوهایی است که مطلقا قابل تحقق نیست. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه با شکست‌های آمریکا مواجه بودیم، بیان کرد: مقاومت حزب‌الله لبنان، مردم غزه، سوریه، عراق و یمن در برابر جنایت‌ها و جنگ‌طلبی‌های استکبار جهانی مدیون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ و خون شهیدان ایران است. وی ادامه داد: دشمنان ناامنی‌هایی که در ایران ایجاد کردند برای ضربه زدن به نظام بوده اما با یک ملت مومن، آگاه، بصیر، زیرک و دین‌دار مواجه شده و شکست خورده‌اند.

جنگ‌های آینده  شبکه‌محور خواهد بود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در جاسک، خطاب به فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت: جنگ‌های احتمالی آینده در سطح راهبردی، هیبریدی (ترکیبی) خواهد بود، یعنی تمام مؤلفه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی، سایبری، اقتصادی، اجتماعی، توانمندی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه کشور مقابل به کار گرفته خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر سیدیحیی صفوی در تحلیل سطح عملیاتی جنگ‌های احتمالی آینده افزود: در سطح عملیاتی، ماهیت جنگ‌های آینده دریاپایه و هواپایه، پرشدت و کوتاه‌مدت خواهد بود و از سلاح، تجهیزات و تکنولوژی بسیار پیشرفته استفاده خواهد شد. فرمانده عالی دوران دفاع‌مقدس ادامه داد: در سطح تاکتیکی جنگ‌های آینده شبکه‌محور خواهد بود و تمام نیرو‌های چندگانه از بالاترین سطح تا سطح رزمنده به صورت شبکه با هم در ارتباط هستند و این ارتباط با استفاده از ماهواره‌ها برقرار می‌شود.

خواست ایران، وجود عراقی آزاد باثبات و قدرتمند است
سفیر ایران در عراق، در پیامی فرا رسیدن نخستین ‌سالروز پیروزی دولت و ملت عراق بر گروه تروریستی داعش را تبریک گفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی طی پیامی سالگرد پیروزی دولت و ملت عراق بر گروه  تکفیری- تروریستی داعش را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است:  فرا رسیدن سالروز پیروزی دولت و ملت برادر و دوست جمهوری اسلامی بر شجره خبیثه داعش و آزادی سرزمین مقدس عراق از لوث وجود این گروه تکفیری را به ملت، دولت، نیروهای مسلح، اعم از ارتش، پلیس اتحادیه، حشدالشعبی قهرمان و عشایر غیور عراق تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. در این پیام همچنین تاکید شده است: وجود عراقی آزاد، باثبات و قدرتمند خواست مسؤولان و مردم جمهوری اسلامی ایران و مایه مباهات جهان اسلام است. همراه با ابراز بهترین شادباش‌ها، افتخار دارم آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همراهی و همکاری با دولت و مردم شریف عراق در دوران بازسازی را اعلام کنم.
 


Page Generated in 0/0075 sec