printlogo


کد خبر: 203055تاریخ: 1397/9/21 00:00
اخبار

در نشست هماهنگی سران قوا
نکات مورد نظر رهبر انقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد
رئیس‌جمهور دیروز پس از نشست هماهنگی سران قوا گفت:‌ در جلسه امروز نکات مورد نظر رهبر انقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد. به گزارش تسنیم، حسن روحانی بعد از نشست مشترک سران قوا که صبح دیروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه اقتصاد در هفته‌های گذشته چارچوبی را تعیین کردیم به‌نحوی که بودجه سال آینده را دربرمی‌گرفت.
وی افزود: مقام معظم رهبری رهنمودی در این زمینه داشتند که بر مبنای این رهنمود امروز جلسه داشتیم که چگونه این سیاست را عملیاتی و اجرایی کنیم و جلسات دیگری هم خواهیم داشت تا نکات مدنظر مقام معظم رهبری را نهایی کنیم. ممکن است اصلاحاتی بر مبنای این نظر در بودجه انجام شود.
روحانی خاطرنشان کرد: با چارچوبی که تهیه شده، ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور بازمی‌گردد و راه‌حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی به‌ وجود آمده است. بخشی از جلسه ما درباره شرایط فروش نفت بود.
وی ادامه داد: آمریکا می‌خواست جلوی صادرات نفت ما را بگیرد ولی صادرات نفت ما بعد از 13 آبان بهتر از قبل این تاریخ شده است. گزارش وزارت نفت امیدوارکننده بود. آمریکایی‌ها در زمینه نفت ناموفق بودند. همچنین آنها در اجلاس اوپک نیز ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران موفقیت به‌دست آورد. در روند فروش نفت به ‌میزان قبل پیش خواهیم رفت.

اعتراض ایران به سفیر گرجستان در تهران
به دنبال برخورد نامناسب ماموران مرزی با برخی ایرانیان در گرجستان، مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه مراتب اعتراض ایران را به سفیر گرجستان در تهران اعلام کرد.
به گزارش مهر، «یوسب چاخواشویلی» سفیر گرجستان در تهران روز گذشته با باقری‌مقدم، دستیار وزیر و مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه دیدار و توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی متقاضیان سفر به آن کشور ارائه کرد.
در این دیدار، مراتب گلایه‌مندی ایران و اعتراض هموطنان از رفتارهای ناشایست برخی ماموران مرزی گرجستان با اتباع ایرانی به سفیر این کشور اعلام شد.
باقری مقدم با اشاره به پیشینه و سوابق دوستانه روابط 2 کشور، اینگونه برخوردهای نامتعارف بعضی ماموران مرزی گرجستان و افزایش میزان بازگرداندن اتباع ایرانی را مغایر با روابط دوستانه فیمابین اعلام کرده و تداوم این روند را آسیب‌زننده به روابط و ارتباطات خوب مردم 2 کشور دانست.
وی ضمن درخواست اصلاح روند کنونی، رسیدگی و برخورد قضایی با ماموران مرزی خاطی گرجستان را الزامی دانست. سفیر گرجستان در تهران نیز ضمن اظهار تاسف از برخی برخوردهای انجام شده، گزارشی از وقایع پیش‌آمده ارائه و قول داد شخصا به تفلیس سفر و موارد را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

دختر خیابان انقلاب  از پارلمان کانادا سر درآورد
«شاپرک شجری‌زاده»، یکی از دخترانی که در پروژه «چهارشنبه‌های سفید» برای مقابله با حجاب شرکت کرده بود، بعد از مدتی به خارج از کشور رفته و حالا سر از پارلمان کانادا درآورده است.
به گزارش مشرق، وی در کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان کانادا شرکت کرده و به بهانه حقوق‌بشر خواستار تحریم مردم ایران شده است.
شاپرک شجری‌زاده حدود یک سال پیش با پروژه دختران خیابان انقلاب مسیح علی‌نژاد، سوژه رسانه‌های معاند و ضد انقلاب شد. او که اسفند 96 به علت کشف حجاب در خیابان انقلاب بازداشت شده بود، بعد از یک هفته به قید وثیقه آزاد شد و تیرماه سال جاری ایران را ترک کرد.


Page Generated in 0/0065 sec