printlogo


کد خبر: 203059تاریخ: 1397/9/21 00:00
اخبار

 آغاز به کار کانال‌های مالی ایران با چند کشور
چهارمین نشست رئیس‌کل بانک مرکزی با صاحبان دیدگاه‌های مختلف اقتصادی به ‌منظور همفکری درباره مسائل مرتبط با بانک مرکزی و اقتصاد کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در این نشست آغاز به کار کانال‌های مالی ایران با چندین کشور و حذف دلار از تبادلات تجاری ایران با آن کشورها را اقدام مهمی در حوزه تحریم مالی ایران توصیف کرد و افزود: در عمل بین ایران و برخی کشورها پیمان پولی دوجانبه ایجاد شده است و در آینده این موضوع تقویت می‌شود. وی در ادامه به موضوع مداخله هدفمند و هوشمندانه در بازار ارز و همچنین تأمین نیازهای ارزی تولیدکنندگان و تأمین کامل نیاز کالاهای اساسی و دارو اشاره کرد. در ادامه این نشست، اقتصاددانان ضمن کارآمد خواندن اقدامات اخیر بانک مرکزی در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی که منجر به ایجاد شفافیت و کاهش قیمت ارز شده است، بر ادامه و توسعه این سیاست‌ها و اقدامات تکمیلی دیگر تأکید کردند.

ریزش دوباره قیمت ارز  با دخالت بانک مرکزی
گروه اقتصادی: دیروز  سه‌شنبه ۲۰ آذرماه نرخ ارز دوباره کاهش یافت و دلار با ریزش ۱۹۰ تومانی، برای خرید ۱۰ هزار و ۷۳۰ تومان و برای فروش ۱۰ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت خورد. در این باره خبرگزاری مهر گزارش داده در جریان معاملات دیروز  بازار ارز تهران با دخالت بانک مرکزی قیمت هر دلار در صرافی‌های بانکی با ریزش ۱۹۰ تومانی برای خرید ۱۰ هزار و ۷۳۰ تومان و برای فروش ۱۰ هزار و ۷۵۰ تومان بود. همچنین هر یورو برای خرید ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان و برای فروش ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان بود. به گزارش فارس، دیروز سکه طرح جدید بهار آزادی 90 هزار تومان، طرح قدیم 150 هزار تومان، نیم‌سکه و ربع سکه 40 هزار تومان، سکه گرمی 20 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 10500 تومان افت قیمت داشتند. در بازار ارز، دلار 400 تومان کاهش یافت و در سطح 10500 تومان معامله می‌شد و یورو با کاهش 550 تومانی 12200 تومان قیمت خورد. قیمت اونس طلا در بازار جهانی با 2 دلار و 92 سنت کاهش به 1246 دلار و 92 سنت رسید. از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه 350 هزار تومان، بهای دلار 1050 تومان و یورو 1000 تومان کاهش یافته است.


هر کیلوگرم مرغ؛ ۱۲۶۰۰ تومان
قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۱۲۶۰۰ تومان رسید که ۴۴۲۰ تومان بالاتر از سقف قیمتی کارگروه تنظیم بازار است. به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استعلامی کشتارگاه‌های تهران  در روز سه‌شنبه 11400 تومان، پخش 11600 تومان و خرده‌فروشی 12600 تومان بود. قیمت سینه مرغ  با کتف 19500 تومان، سینه بدون کتف 20500 تومان و فیله 22500 تومان بود. این اتحادیه در اطلاعیه‌ای گفت: نرخ اعلامی مرغ زنده از طرف تولیدکنندگان بیش از نرخ اعلامی سازمان حمایت است، بنابراین اتحادیه برای حمایت از مصرف‌کنندگان و عدم رسمیت بخشیدن به قیمت‌های غیرمتعارف تا زمان تمکین تولیدکنندگان نسبت به حدود نرخ مصوب سازمان حمایت از اقدام به استعلام نرخ مرغ زنده خودداری می‌‌کند. در همین حال 3 تشکل‌ اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران گوشتی ایران، انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه و انجمن‌های شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ، صنعت طیور در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار تجدیدنظر در قیمت ابلاغی ۹۸۰۰ تومان برای گوشت مرغ و همچنین رفع مشکلات به وجود آمده در حوزه تامین و عرضه نهاده‌های تولید شدند. ایشان اعلام کردند‌ قیمت نهاده‌ها و همه اقلام، خدمات و عوامل تولید گوشت مرغ شامل ذرت، کنجاله، سویا، کرایه حمل مواد اولیه، انواع ریزمغذی‌ها (مواد معدنی و ویتامین‌ها) داروها، واکسن‌ها، کارتن و نایلون بسته‌بندی بتدریج تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته و به‌رغم تلاش دولت در ماه‌های اخیر، قیمت نهاده‌ها و خدمات مورد نیاز تولید گوشت مرغ به طور لجام‌گسیخته افزایش یافته است. بدیهی است تولید‌کنندگان طیور متأثر از وضعیت موجود از جمله کمبود و افزایش قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه تولید، ابلاغ قیمت‌های غیرکارشناسی و دستوری گوشت مرغ بویژه در غیاب تشکل‌های ذی‌ربط در جلسه کارگروه تنظیم بازار 23 آبان، به‌رغم میل باطنی و به اجبار راهی غیر از خروج تدریجی از چرخه تولید که سبب کاهش عرضه و افزایش بیش از حد قیمت گوشت مرغ می‌شود، پیش رو ندارند.


Page Generated in 0/0077 sec