printlogo


کد خبر: 203061تاریخ: 1397/9/21 00:00
معاونت آموزش‌وپرورش شیوه برخورد با اجرا نشدن طرح ممنوعیت کتاب‌های کمک درسی را تشریح کرد
تنبیه‌های پیش‌بینی شده برای مدیران متخلف
حکیم‌زاده: تذکر و درج در پرونده و جابه‌جایی مدیران از تنبیه‌های درنظر گرفته شده است

محسن پورعرب: نزدیک به 3 ماه از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته است و یکی از وعده‌های وزیر آموزش‌وپرورش درباره ممنوعیت ارائه کتاب‌های کمک درسی در مدارس در حال محقق شدن است.
در آغاز سال تحصیلی بود که پس از حرف و حدیث‌های فراوان درباره استفاده از کتب کمک درسی و برگزاری آزمون‌ها در مدارس، سیدمحمد بطحایی با ابلاغ‌ آیین‌نامه‌ای استفاده از کتب و آزمون‌های کمکی را در مدارس ابتدایی ممنوع اعلام کرد و قرار بر این بود چگونگی برخورد با مدیران متخلفی که ابلاغ‌ آیین‌نامه  رسمی آموزش‌وپرورش را با روش‌های گوناگون در اصطلاح دور می‌زنند و تبعیت نمی‌کنند، اعلام شود. بتازگی رضوان حکیم‌زاده،  معاون ابتدایی‌ وزیر آموزش و پرورش که این روزها از سوی بطحایی مسؤولیت مستقیم نظارت بر اجرای این‌ آیین‌نامه را دارد، در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» جزئیات بیشتری از نحوه اجرای این‌ آیین‌نامه و نوع نظارت‌ها را تشریح کرده است.
معاونت ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره نتیجه گزارش‌های میدانی گفته است: گروه‌هایی را برای بازدید از مدارس تمام مناطق تهران اعزام کردیم و به صورت انتخابی از برخی مدارس اعم از دولتی و غیردولتی و هیات امنایی بازدید داشتیم که گزارش این بازدیدها را خدمت وزیر آموزش‌وپرورش ارائه کردیم. وزیر پس از مطالعه گزارش دستور تشکیل یک جلسه فوری با حضور مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت و همچنین 2 نفر از مشاوران‌ خود را دادند. در این جلسه ابعاد گوناگون موضوع بررسی و جمع‌بندی شد. بنا بر اظهارات وی، در بازدیدهایی که داشتیم بسیاری از مدارس ممنوعیت برگزاری آزمون‌ها و ورود کتب کمک درسی به مدرسه را رعایت می‌کنند اما تخلف‌هایی نیز مشاهده شد که در برخی مناطق حجم تخلفات بیشتر بود، در همین باره برای مدارسی که ابلاغیه را اجرا می‌کنند اقدام‌های تشویقی در نظر گرفتیم که در آینده‌ای نزدیک موارد را اعلام خواهیم کرد.
پاسخ به تخلف با تنبیه
حکیم‌زاده افزود: وزیر آموزش‌وپرورش مسؤولیت مستقیم نظارت بر مدارس در جهت اجرای این ابلاغیه را به معاونت ابتدایی سپردند. به همین دلیل جلسات توجیهی را با معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور، روسای مناطق و مدیران مرتبط با مقطع ابتدایی در آموزش‌وپرورش استان‌ها داشتیم.
در  این جلسات از آنها خواستیم به عنوان بازوهای اجرایی در اجرای دستورات جناب وزیر فعالیت کنند، ضمن اینکه اگر لازم باشد آموزش‌هایی را برای معاونان آموزش ابتدایی خواهیم داشت.  وی خاطرنشان کرد: هر تخلفی که از سوی مدیران مربوط گزارش شود با تنبیه‌های پیش‌بینی شده پاسخ داده خواهد شد. معاون وزیر آموزش‌وپرورش در تشریح تنبیه‌های پیش‌بینی شده برای متخلفان تصریح کرد: نوع تنبیه‌ها بستگی به نوع تخلف دارد اما برخی تنبیه‌های در نظر گرفته شده شامل تذکر و درج در پرونده و حتی جابه‌جایی مدیران متخلف می‌شود.
 


Page Generated in 0/0069 sec