printlogo


کد خبر: 203084تاریخ: 1397/9/21 00:00
چهارگوشه

نمایش وحشیگری پلیس نیویورک علیه طفل و مادرش
برخورد وحشیانه پلیس نیویورک با طفلی شیرخوار و مادرش که برای دریافت جیره غذایی به یک مرکز خدمات اجتماعی مراجعه کرده بودند، تصویری تمام‌نما از شکاف اجتماعی در آمریکای پساترامپ را به جهان نشان داد. یک فعال مجازی که فیلم این وحشیگری‌های پلیس فدرال آمریکا را با اسم مستعار «مونا سینکلر» در فیسبوک منتشر کرده است در گفت‌وگو با نیویورک تایمز از وحشت مردم از دیدن شقاوت پلیس سخن گفته است به طوری که آنها نه به ضجه‌های دلخراش طفل شیرخوار توجهی می‌کنند و نه فریادهای التماس مادرش. این ویدئو زنی را نشان می‌دهد که مقابل یکی از دفاتر خیریه ارائه غذای کوپنی برای نیازمندان در محله بروکلین روی زمین افتاده و مأموران پلیس که قصد دستگیری‌اش را دارند، کودک یک ساله‌ او را با زور از آغوشش بیرون می‌کشند و مادر در همان حال فریاد می‌زند: «دارید به بچه‌ام صدمه می‌زنید!» لحظاتی بعد وقتی مردم به این وحشیگری پلیس واکنش لفظی نشان می‌دهند، یکی از افسران تپانچه برقی را از جیبش بیرون کشیده و با آن جمعیت ناظر را تهدید می‌کند.  در نهایت پلیس‌های آمریکایی  مادر 23 ساله را که «جازمین هدلی» نام دارد دستبند زده از محل می‌برند.

تشدید سرکوب‌های آل‌خلیفه  در آستانه روز شهید
با نزدیک شدن «روز شهید»، رژیم آل‌خلیفه حملات کور خود علیه شهروندان را در جای جای بحرین تشدید کرده است.  نیروهای انقلابی جزیره خود را برای برگزاری مراسم یادبود شهدا با یک سلسله فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی، مردمی و میدانی در روز دوشنبه 26 آذر (17 دسامبر) که به عنوان روز شهید  شناخته شده، آماده می‌کنند. در همین حال خودروهای نظامی رژیم آل‌خلیفه از دیروز در حال یورش به محله‌هایی در مناطق الدراز، بنی‌حمزه، الجنبیه و کرزان و دیگر مناطق مشاهده شدند و بالگردهای رژیم هم بر فراز مناطق «مثلث ایستادگی و مقاومت» و اطراف میدان عبدالکریم به‌پرواز درآمدند.  همزمان پیاده‌نظام مزدور رژیم منامه  اقدام به پاک کردن و از بین بردن نوشته‌ها و شعارهای انقلابی با مضامین «روز شهید» می‌کنند که شهروندان ‌روی دیوارهای خانه‌های‌شان نوشته‌اند. موج جدید شعارنویسی‌های خیابانی در منطقه الدراز با نوشتن نام «حمد عیسی» دیکتاتور بحرین در کف خیابان‌ها به‌منظور لگدمال کردن نامش از سوی افراد و خودروها آغاز شده است.  همچنین جریان وفاداری (حامیان مردمی انقلاب بحرین)  کارزار تحریم مراسم «عیدالجلوس» یا تاج‌گذاری دیکتاتور جزیره را که همزمان با عیدالشهدا اجرا می‌شود برپا کرده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی
در حالی‌ که آمریکا مدعی تلاش برای خلع سلاح کره‌شمالی، از طریق گفت‌وگو و ارائه مشوق‌های اقتصادی است، وزارت خزانه‌داری این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ‌یانگ اعمال کرد. بر این اساس، این وزارتخانه دوشنبه‌شب اعلام کرد 3 مسؤول بلندپایه کره‌شمالی را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده تحت تحریم‌های خود قرار داد. وزیر امنیت عمومی کره‌شمالی یکی از 3 مسؤول بلندپایه دولت پیونگ‌یانگ است که به ادعای واشنگتن به موجب «نقض آشکار و مداوم حقوق بشر» تحت تحریم قرار گرفته‌اند. این نخستین بار پس از ملاقات تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در تابستان سال جاری است که مقامات دولتی پیونگ‌یانگ به صورت مستقیم تحت مجازات و تحریم‌های واشنگتن قرار می‌گیرند.

خاشقجی  شخصیت سال مجله تایم شد
مجله «تایم» جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سلاخی‌شده سعودی را به‌عنوان شخصیت برگزیده سال این مجله انتخاب کرد.به گزارش فارس، مجله «تایم» «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد و کشته شده سعودی را به‌عنوان شخصیت برگزیده سال این مجله انتخاب کرد. مجله تایم به صورت جمعی جمال خاشقجی و سایر روزنامه‌نگاران کشته و زندانی‌شده را به‌عنوان «شخصیت سال 2018» انتخاب کرده است. خاشقجی 12 اکتبر سال جاری در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید و جسد او تکه‌تکه شد. این نخستین‌بار است که مجله تایم فردی را که فوت کرده به‌عنوان شخصیت سال خود انتخاب می‌کند.


Page Generated in 0/0064 sec