printlogo


کد خبر: 203085تاریخ: 1397/9/21 00:00
3 تیم در جدال برای صدرنشینی نیم‌فصل
بررسی وضعیت قهرمان

3 تیم شانس صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را دارند. تا پایان نیم‌فصل اول لیگ هجدهم 6 بازی باقی مانده است. از این 6 بازی 5 بازی از هفته‌ پایانی نیم‌فصل اول رقابت‌هاست و یک بازی عقب‌افتاده هم از هفته‌ دوازدهم رقابت‌ها بین 2 تیم استقلال و پدیده باقی مانده که روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. 3 تیم سپاهان، پدیده و پرسپولیس این شانس را دارند که نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان برسانند. سپاهان در بازی آخر نیم‌فصل خود میهمان استقلال خوزستان است و پرسپولیسی‌ها هم از پارس‌جنوبی جم پذیرایی می‌کنند. با وجود اینکه صدرنشینی در نیم فصل نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ قهرمانی یک تیم در پایان فصل باشد، در 3 فصل گذشته در لیگ برتر هر تیمی که در پایان نیم‌فصل اول صدرنشین بوده، در نهایت توانسته در پایان لیگ برتر به مقام قهرمانی برسد. با توجه به اینکه 3 تیم شانس صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را دارند، در این گزارش شرایط صدرنشین شدن هر یک از این تیم‌ها را در صورتی که نتایج عجیب و غریب در دیدارهای‌شان رقم نخورد و هر 3 تیم هم بازی پایانی را با شکست پشت سر نگذارند، بررسی کرده‌ایم.
ببر و قهرمان شو
صدرنشین لیگ برتر تا اینجای کار سپاهان اصفهان است. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در بازی آخر خود در لیگ مقابل پرسپولیس متوقف شدند، با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده در صدر جدول رده‌‌‌بندی قرار دارند. سپاهانی‌ها اگر در بازی پایانی نیم‌فصل خود مقابل قعرنشین جدول رده‌‌‌بندی استقلال خوزستان نتیجه‌ای ضعیف‌تر از نتیجه‌ دو بازی تیم‌های پدیده و پرسپولیس نگیرند، به طور قطع نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان می‌رسانند. تفاضل گل سپاهان 16+ و تفاضل گل پدیده 11+ است. فقط در یک صورت است که سپاهان با وجود پیروزی در بازی پایانی خود نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان نمی‌رساند، آن هم این است که شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی آخر خود نسبت به بردی که سپاهان مقابل استقلال خوزستان به‌دست آورده با تفاضل بیش از 5 گل به برتری برسند. در صورتی هم که پرسپولیس در بازی آخر خود برنده نشود و پدیده هم مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی متوقف شود، سپاهان با یک تساوی مقابل استقلال خوزستان نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان می‌رساند.
در انتظار بازی سپاهان
شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پدیده اگر می‌خواهند نیم‌فصل اول لیگ هجدهم را با صدرنشینی به پایان برسانند یکی از راه‌های آن این است که استقلال تهران را در ورزشگاه آزادی شکست دهند و امیدوار باشند سپاهان در بازی خود در اهواز مقابل استقلال خوزستان در کسب پیروزی ناکام باشد. اگر سپاهان صدرنشین در اهواز مقابل قعرنشین جدول رده‌‌‌بندی تن به شکست دهد، پدیده‌ای‌ها در صورتی که پرسپولیس‌ها در بازی آخر خود مقابل پارس‌جنوبی جم در ورزشگاه آزادی ببازند، مساوی کنند یا با اختلاف کمتر از 3 گل به پیروزی برسند، با یک تساوی مقابل استقلال تهران هم می‌توانند نیم‌فصل اول لیگ برتر را با صدرنشینی به پایان برسانند.
سپاهان اگر بتواند از سد استقلال خوزستان بگذرد در صورتی که پدیده بردی به‌دست آورد که تفاضل گل آن بیش از 5 گل با برد سپاهان اختلاف داشته باشد، شاگردان گل‌محمدی می‌توانند نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برسانند.
کسب پیروزی و انتظار
پرسپولیس که همراه با برانکو در 2 فصل گذشته قهرمان فوتبال ایران شده و این روزها در رده‌ سوم جدول رده‌‌‌بندی قرار دارد، برای صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر باید حتما از سد پارس‌جنوبی جم بگذرد و با توجه به نتایج 2 تیم مدعی دیگر وضعیت صدرنشینی‌اش مشخص می‌شود. در صورت برتری پرسپولیس مقابل پارس، اگر 2 تیم سپاهان و پدیده بازی خود را ببازند پرسپولیسی‌ها نیم‌فصل اول لیگ را با صدرنشینی به پایان می‌رسانند. در صورتی که پدیده و سپاهان هر دو بازی آخر خود را با تساوی به پایان برسانند، پرسپولیس برای قهرمانی باید با اختلاف بیش از 7 گل از سد پارس‌جنوبی جم بگذرد که منطقی به نظر نمی‌رسد.
در صورتی هم که سپاهان در بازی خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان تن به شکست دهد و پدیده هم بتواند استقلال تهران را متوقف کند، پرسپولیسی‌ها با پیروزی با تفاضل بیش از 2 گل مقابل پارس نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان می‌رسانند.


Page Generated in 0/0165 sec