printlogo


کد خبر: 203095تاریخ: 1397/9/21 00:00
اخبار

کارگردان یهودی با تهدید اسرائیل به ایران پناه آورد
نادر طالب‌زاده در جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» میزبان دن کوهن، مستندساز جوان آمریکایی است. او تصاویر بکری را از بمباران رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در سرزمین‌های اشغالی ثبت کرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، «دن کوهن» کارگردان و مستندساز جوان آمریکایی است، کارگردانی که با وجود آیین یهودی‌اش یکی از مخالفان جدی سیاست‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی است. او بیشتر با مستند تاثیرگذارش به نام «کشتار غزه» شناخته می‌شود. این مستند روایتگر شرایط سخت زندگی اهالی غزه تحت محاصره شدید صهیونیست‌هاست و در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014 ساخته شده است. کوهن امکان حضور آزادانه در سرزمین‌های اشغالی و تصویربرداری از زندگی صهیونیست‌ها را داشته است. همین مساله باعث شده در مستند «کشتار غزه»، صحنه‌هایی ناب و دیده نشده از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین وجود داشته باشد. این مستندساز آمریکایی در آستانه سفرش به ایران از سوی سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا مورد اهانت و تهدید قرار گرفته بود. برنامه تلویزیونی عصر با اجرای نادر طالب‌زاده پنجشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه افق و جمعه‌ها بعد از خبر 14 از شبکه یک پخش می‌شود.


جشنواره شعر و داستان جوان سوره افتتاح شد
شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» ظهر روز گذشته در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان آغاز به کار کرد. به گزارش فارس، در این مراسم محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری با تبریک 15 سالگی این جشنواره با یادی از مرحوم زرویی‌نصرآباد اظهار داشت: 2 ویژگی زنده یاد زرویی‌نصرآباد را میان مردم محبوب کرده بود؛ اول آنکه او شخصیتی صمیمی بود و هرکسی مجذوب او می‌شد. ادب از کلام و برخورد اجتماعی او می‌جوشید. دومین ویژگی‌اش استادی در کار بود. استاد زرویی بر ادبیات کهن و معارف دینی تسلط ویژه داشت. ملانصرالدین و تذکره‌المقامات را در ۲۲ سالگی می‌نوشت اما تبحرش به قدری بر متون کهن و ارزش‌های زبان فارسی زیاد بود که از متن‌هایش برداشت می‌شد. همچنین زنده یادان امیرحسین فردی، حسین حداد و بسیاری دیگر که به عنوان داور و مدرس و استاد بر این جشنواره حق دارند، جای‌شان میان ما خالی است.


بالاخره کدام حرف را از آقای گیل‌آبادی بپذیریم؟
می‌پذیرم تئاتر امروز  کاستی‌هایی دارد!
شهرام گیل‌آبادی، مدیر خانه تئاتر مدتی پس از آنکه تذکر نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد را اقدامی احساسی و بدون پشتوانه پژوهشی خوانده بود، با انتقاد اهالی هنر و رسانه مواجه شد و طی روزهای گذشته در گفت‌وگویی بیان داشت که می‌پذیرم تئاتر کاستی‌هایی دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، او در این گفت‌وگو اظهار داشت: «می‌پذیرم در هر فرآیندی کاستی‌هایی وجود دارد و تئاتر هم از این امر خارج نیست اما جزئیاتش نیاز به گفت‌وگو و پژوهش و فراتحیلی دارد تا بعد به یک نتیجه معقول و منطقی برسیم. به همین دلیل هم می‌گویم ممکن است بخشی از این نظرسنجی‌ها و پژوهش‌ها در اختیار ما باشد و ممکن هم هست که نباشد، چنین چیزی هم باید بررسی شود». این کارگردان بدون اشاره به ماهیت نمایش‌های برجسته حاضر در صحنه که مورد تایید ایشان نیز قرار گرفته، هنر تئاتر را اینگونه تعریف کرد: «تئاتر محمل و ابزار عوام‌فریبی نیست بلکه روشنگر و معرفت‌اندیش است. تئاتر محل تفریح و نشاط عالم سرمایه‌داری و سیاست‌بازی نیست، چرا که مردمی است و ارتباط مستقیم با مردم دارد. به طور طبیعی هنرمند تئاتر یک هنرمند حق‌گراست و به سمت حق و نقد از زاویه دید خود می‌رود، اگر این نقد را از جامعه سلب کنیم و نسبت به آن احساس خطر کنیم، یکی از مشکلات جدی برای جامعه رخ می‌دهد».


Page Generated in 0/0063 sec