printlogo


کد خبر: 203096تاریخ: 1397/9/21 00:00
اخبار

احمدرضا دالوند راهی خانه ابدی شد
مراسم تشییع پیکر «احمدرضا دالوند» گرافیست و منتقد هنری، پیش از ظهر روز گذشته از مقابل خانه هنرمندان به سوی خانه ابدی در بهشت زهرا(س) برگزار شد. به گزارش فارس، در این مراسم، سیروس علی‌نژاد، همکار دالوند در مجله «آدینه» در سخنانی گفت: یادم نیست دالوند از کجا آمد به ما ملحق شد اما در تصویرسازی، خلاقیت داشت و هر صفحه مرده‌ای را می‌توانست زنده کند. وی افزود: او نجابت داشت و اگر پولی هم به او برای طرح جلد نمی‌دادیم، حرفی نمی‌زد. او از معدود کسانی بود که سواد بصری داشت. او همین اواخر که همه چیزش سقوط کرده بود آدمیتش سقوط نکرد. همکار سابق دالوند خاطرنشان کرد: او این اواخر حتی امکان پرداخت اجاره‌ خانه‌اش را نداشت و زندگی‌اش با تلخی پایان یافت. دالوند مردی آزاده بود و از دنیا چیزی نداشت و چیزی هم از دنیا نمی‌خواست. از دیگر حاضران در این مراسم می‌توان به محمدعلی رجبی دوانی، محمد حبیبی، مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، محمدحسین نیرومند و... اشاره کرد.


معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران
سیدعباس صالحی با صدور احکام جداگانه‌ای اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»،  اشرف بروجردی، مهدی اسماعیلی‌راد، علی‌اکبر اشعری، داریوش نویدگویی، اصغر سیدآبادی، مهدی فیروزان، قادر آشنا، ایوب دهقانکار، امیرمسعود شهرام‌نیا، محمدجواد مرادی‌نیا، ابراهیم حیدری، میثم نیلی و فریدون عموزاده‌خلیلی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران در دوره سی‌ودوم منصوب شدند. پیش از این محسن جوادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حکم صالحی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه منصوب شده بود. سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

چاپ سوم برای «چایت را من شیرین می‌کنم»
این اثر رمانی موفق درباره داعش و مدافعان حرم به قلم زهرا بلنددوست در بستری عاشقانه یا به تعبیری دیگر عاشقانه‌ای در هم تنیده با مسائل روز دنیاست که توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ سوم رسیده است. به گزارش «وطن امروز»، «چایت را من شیرین می‌کنم» داستان دختری است به نام سارا، ایرانی‌الاصل و مقیم آلمان با پدری که سمپات سازمان مجاهدین خلق بوده و مادری که نقطه مقابل پدر قرار دارد. سارا حین جست‌وجوی برادر، ناخواسته وارد جریانی می‌شود که با مبنای وجودی این گروه و جنایت‌هایش آشنا می‌شود و در نهایت طعم اسلام حقیقی را می‌چشد. کتابستان این اثر را برای نخستین بار در سال گذشته منتشر کرده است.


فیلم‌های جدید از امروز روی پرده می‌روند
«مارموز» به جای «آستیگمات» می‌نشیند
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش پیرو تصمیمات این کارگروه گفت: فیلم سینمایی «مارموز» اثر کمال تبریزی از روز چهارشنبه به جای فیلم «آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی در گروه باغ‌ کتاب اکران خواهد شد. گفتنی است قرارداد «آستیگمات» با این سرگروه فیکس بوده است. به گزارش تسنیم، وی افزود: فیلم سینمایی «بی‌نامی» به کارگردانی علیرضا صمدی در سرگروه ایران به جای فیلم «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی از تاریخ 21 آذرماه به چرخه اکران افزوده خواهد شد. البته هم «آستیگمات» و هم «خانم یایا» فقط شاهد تغییر در سرگروه خواهند بود، لکن در سینماهای زیرگروه به نمایش خود ادامه خواهند داد. فرجی در ادامه گفت:  انیمیشن سینمایی «امین و اکوان» از زحل رضوی از چهارشنبه 21 آذر ماه در نوبت صبح دانش‌آموزی اکران خواهد شد.


Page Generated in 0/0059 sec