printlogo


کد خبر: 203098تاریخ: 1397/9/21 00:00
اخبار

رصد و پایش دقیق آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از رصد و پایش دقیق بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌ها و سدهای استان خبر داد. دکتر امیرحسین بهداد با اعلام این خبر گفت: به‌رغم اقدامات کنترلی، متاسفانه از ابتدای سال تاکنون ما 4 کانون روستایی داشتیم که طی رصد و پایش بیماری، این کانون‌ها شناسایی شدند و در
سریع‌ترین زمان ممکن این کانون‌ها معدوم‌سازی و پاک‌سازی شدند. وی افزود: 33 تالاب و سد مورد رصد همکاران اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفته و 16 بازارچه فروش پرندگان زنده نیز تعطیل شده است. بهداد اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه و رصد و پایش اداره کل دامپزشکی استان که در مواقع بحرانی بسیار پر اهمیت است، به طور مستمر توسط این اداره کل صورت می‌گیرد اما اگر خود مرغداران مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را که دامپزشکی استان در قالب توصیه‌های پیشگیرانه به طور مرتب اطلاع‌رسانی می‌کند، رعایت نکنند، شاهد شیوع این بیماری در استان خواهیم بود.


ضرورت توجه به ظرفیت‌های گردشگری گرگان
شهردار گرگان در نشست خبری با رسانه‌های بین‌المللی در حاشیه مجمع جهانی شهرداران در گوانجوی چین، اظهار کرد: این اجلاس فرصتی را فراهم کرد تا در حاشیه آن به ارتباط بیشتر گوانجو و گرگان بپردازیم. عبدالرضا دادبود ادامه داد: خوشبختانه توسعه شهری در گوانجو بسیار قابل توجه بوده و مدیریت شهری گرگان به دنبال آن است تا بتواند با برقراری ارتباط با شهرهای مهم جهان در راستای تبادل ظرفیت‌ها و توسعه شهری بویژه در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم بزند. وی خاطرنشان کرد: در نشست با شهردار گوانجو این موضوع مطرح شد که گرگان شهری تاریخی با 2 هزار و 500 سال قدمت است و می‌توان از فرصت‌های گردشگری، دانشگاهی و سرمایه‌گذاری و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی این شهر و شهر گوانجو  برای توسعه بخش‌های هر دو شهر استفاده کرد.


Page Generated in 0/0061 sec