printlogo


کد خبر: 203100تاریخ: 1397/9/21 00:00
میزبانان تروریسم

علی مظفری: گویا حمایت کشورهای اروپایی از گروهک‌های تروریستی معاند ایران تمامی ندارد. پس از میزبانی کشورهای فرانسه، دانمارک، نروژ، آلمان، هلند و بلژیک از اعضای موثر و بلندپایه گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین و الاحوازیه و اعطای پناهندگی به آنها، این‌بار آلبانی که در تیرانا، پایتخت خود، میزبان اردوگاه منافقین موسوم به کمپ اشرف ۳ شده است، پذیرای یک هیأت عالی‌رتبه شامل 2  عضو کمیته امور خارجه و معاون کمیته امنیت و دفاع پارلمان اروپا و همچنین ۱۵۰ نفر از فعالان سیاسی حقوق بشر شده است. بنابراین بار دیگر رسما شاهد استقبال و همکاری دولت‌های اروپایی با گروهک‌های تروریستی معاند جمهوری اسلامی و تامین مالی این گروه‌ها هستیم. کشورهایی که همواره مدعی مبارزه با تروریسم بوده‌اند و اتفاقا از اعضای اصلی FATF نیز هستند.
پس از فروپاشی کمپ اشرف و لیبرتی در عراق، به عنوان پایگاه استقرار منافقین در این کشور، از سال ۲۰۱۳ تیرانا پایتخت آلبانی، کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا، میزبان بیش از 3 هزار تروریست عضو سازمان مجاهدین در یک پایگاه امن و مجهز به نام اشرف ۳ شده است. و جالب اینجاست که محل اقامت آنها تا سپتامبر ۲۰۱۷ تحت نظارت و حمایت کامل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بوده است. اما پس از این تاریخ، منافقین با حمایت کشورهای اروپایی، برخی زمین‌‌های کشاورزی را در نزدیکی شهر «مانز» تیرانا خریداری کرده و اقدام به شهرک‌سازی کردند.
مطابق گزارش UPI، اردوگاه اشرف۳ که ظرف مدت ۱۲ ماه کار عملیاتی ویژه ساخته شده، ضمن در نظر گرفتن تدابیر شدید امنیتی برای مصونیت اعضای منافقین، به صورت مداوم پذیرای روزنامه‌نگاران، وکلا، سیاستمداران و تجار از نقاط مختلف اروپاست. همچنین امکانات رفاهی، تسهیلات و بودجه سفرهای تفریحی داخلی و خارجی برای اعضای سازمان در نظر گرفته شده است. مطابق این گزارش در این شهرک تمام زیرساخت‌های لازم برای اقامت اعضای جریان نفاق از قبیل فروشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، امکانات ورزشی، بلوک‌های خوابگاه، سالن‌های کنفرانس، دفاتر و استودیوها ساخته شده‌ است.
هیات نمایندگان مجلس بلژیک پس از بازدید از این پایگاه در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۶ آذر)، طی کنفرانس خبری، در اظهاراتی مضحک اقدامات و تلاش‌های این گروهک برای براندازی جمهوری اسلامی را کاملا دموکراتیک خوانده است. این در حالی است که نتیجه اقدامات تروریستی منافقین از دهه ۶۰ تاکنون، بیش از ۱۷ هزار شهید در جمهوری اسلامی بوده و ایران را به یکی از اصلی‌ترین کشورهای قربانی تروریسم تبدیل کرده است. پس از کشتار بی‌رحمانه مردم عادی در دهه 60، جدیدترین اقدامات تروریستی آنها در سال‌های اخیر ایجاد اغتشاشات خیابانی، خرابکاری، مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس و حمله به سفارت‌های ایران در چندین کشور اروپایی بوده است. این هیات در حالی منافقین را خواهان «عدالت و آزادی» می‌خوانند که گزارش‌های معتبر بین‌المللی از وضعیت فاجعه‌بار بهره‌کشی جنسی و فضای بسته فکری در اردوگاه‌های منافقین بویژه در زمان مسعود رجوی خبر می‌دهد. چندی پیش، گزارش روزنامه «گاردین» بر اساس مستندات و روایات اعضای سابق این گروهک از رفتار مشمئزکننده سران گروهک برای بهره‌کشی جنسی از زنان، اجبار به طلاق از همسران، شکنجه، خارج کردن رحم و اجبار به آمیزش با مسعود رجوی با وساطت مریم رجوی روایت کرد. بر اساس گزارش گاردین، افرادی که تن به هم‌باشی با رجوی نمی‌دادند پس از چندی ناپدید می‌شدند. طبق این گزارش از سال ۱۹۹۰ در پایگاه اشرف، اعضا هر روز صبح موظف بودند در جلسات اعتراف هرگونه افکار و تمایلات جنسی خود را شرح دهند و هیچگاه اجازه مطالعه منابعی غیر از کتب سازمان را نداشتند.
گزارش سال ۲۰۰۹ بنیاد آمریکایی Rand نیز مطالب گاردین را تصدیق می‌کند. بر اساس این گزارش، «عشق به مسعود باید جایگزین عشق به همسر و خانواده می‌شد». طبق گزارش بنیاد رند، طلاق بخشی از انقلاب ایدئولوژیک اعضای سازمان بوده است. بر این اساس سازمانی که با اعضای چند هزار نفری خود اینگونه رفتار کرده، مشخص نیست چگونه می‌خواهد بر اساس ادعای هیأت عالی‌رتبه اروپایی، آزادی و عدالت را برای ده‌ها میلیون ایرانی رقم بزند!
  اروپا طلبکار می‌شود!
سایت اتحادیه مطبوعاتی بین‌المللی UPI در ادامه اظهارات واهی مقامات اروپایی مبنی بر تلاش وزارت اطلاعات ایران برای به قتل رساندن اعضای این گروهک، به جای ارائه توضیح و محکومیت میزبانی و حمایت اروپا از گروه‌های تروریستی، خواهان برخورد و تحریم ایران شده است(!)
این گزارش که به قلم «استروان استیونسون» هماهنگ‌کننده کمپین تغییر ایران[Iran Change] و نماینده اسکاتلند در پارلمان اروپا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ تهیه شده، جمهوری اسلامی و یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در وین را به همکاری و سازماندهی یک عملیات بمب‌گذاری علیه اعضای مجاهدین در پاریس متهم کرده و از طرفی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده فردی نزدیک به سفیر ایران در نروژ در حال برنامه‌ریزی برای ترور یکی از اعضای منافقین در دانمارک بوده است.
دیپلمات‌های ایران در حالی با این ادعای اثبات نشده در ماه‌های اخیر دستگیر شده‌اند که طبق پروتکل‌های حقوقی، دیپلمات‌ها از مصونیت برخوردارند. چندی پیش نیز شاهد احضار سفرای ایران در کشورهای اسکاندیناوی با اتهامات واهی همکاری با عاملان تروریستی علیه اعضای گروهک الاحوازیه و همچنین تحقیر دیپلمات‌های ایرانی در تعدادی دیگر از پایتخت‌های اروپایی بودیم.
انفعال دستگاه دیپلماسی
بیش از ۵ سال از حضور سازمان‌یافته و تشکیلاتی منافقین در آلبانی و یک هفته از حضور هیأت عالی‌رتبه اروپایی در کمپ اشرف۳ می‌گذرد و هنوز شاهد واکنش مقامات وزارت امور خارجه کشورمان به این اقدامات که حمایت و سازماندهی رسمی از تروریسم محسوب می‌شود نبوده‌ایم. چندین سال است فرانسه میزبان همایش سالانه منافقین با حضور جمعی از مقامات اروپایی و آمریکایی است. هلند ۳۰ سال به «محمدرضا کلاهی‌صمدی» عامل بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ که توسط اینترپل هم تحت پیگرد قرار داشته، پناهندگی اعطا کرده و در حالی که اعضای سابق سازمان منافقین نظیر مسعود خدابنده نیز نقش او را در انفجار دفتر حزب و حضور او را در هلند تایید کردند، سخنگوی دستگاه دیپلماسی از اصل ماجرا و هویت شخص اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. از سوی دیگر دانمارک هم میزبانی گروهک تروریستی الاحوازیه، مسؤول حمله تروریستی اهواز را بر عهده دارد.
این روزها همچنان شاهد انفعال دستگاه دیپلماسی هستیم که احتمالا به دلیل ملاحظات برجامی و سراب سیستم مالی SPV، چشم خود را روی حوادث مهم امنیتی در اروپا بسته و از برخورد حقوقی مناسب با کشورهای اروپایی حامی تروریسم سر باز می‌زند.


Page Generated in 0/0066 sec