printlogo


کد خبر: 203139تاریخ: 1397/9/22 00:00
اخبار

بعد از تحمل یک دوره بیماری
نخستین گلزن فوتبال ایران  در جام‌جهانی درگذشت
ایرج دانایی‌فرد، پیشکسوت فوتبال و زننده نخستین گل ایران در جام‌جهانی صبح روز چهارشنبه در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت. رئیس بیمارستان نمازی شیراز در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: وی به دلیل بیماری التهاب کبدی از تهران به بیمارستان نمازی انتقال داده شده بود اما متاسفانه صبح امروز (چهارشنبه) در این بیمارستان درگذشت. احمد حسین‌زاده ادامه داد: دانایی‌فرد 2 روز پیش نیز ایست قلبی کرده بود که با تلاش پزشکان احیا شده بود. ایرج دانایی‌فرد، پیشکسوت باشگاه استقلال و نخستین گلزن تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی بود.
زنده‌یاد ایرج دانایی‌فرد، فرزند مرحوم علی دانایی‌فرد یکی از بنیانگذاران باشگاه استقلال و نخستین مربی تاریخ این باشگاه بود. وی عضو تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بود و با زدن گل به اسکاتلند در آن رقابت‌ها نامش به‌عنوان نخستین گلزن فوتبال ایران در جام‌‌های جهانی ثبت شد.

واکنش فیفا به درگذشت دانایی‌فرد
خبر بد از ایران
صفحه رسمی فیفا در توئیتر به خبر درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران واکنش نشان داد. ایرج دانایی‌فرد، نخستین گلزن ایران در ادوار جام‌جهانی، صبح روز چهارشنبه به دلیل مشکل کبدی در
۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. فیفا در واکنش به درگذشت این پیشکسوت فوتبال ایران در صفحه رسمی خودش در توئیتر نوشت: «خبر بد از ایران؛ ایرج دانایی‌فرد، نخستین گلزن تیم‌ملی ایران در ادوار جام‌جهانی در سن ۶۷ سالگی درگذشت».

انتقاد از سادیو مانه شماره 10 بی‌لیاقت!
لیورپول به مصاف ناپولی رفت و توانست با برتری یک بر صفر و تک‌گلی که محمد صلاح به ثمر رساند، راهی دور بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان شود. با این حال، در طول بازی شاگردان کلوپ موقعیت‌های بسیاری داشتند که سادیو مانه، نقش مهمی در از دست رفتن آنها داشت. ستاره سنگالی که به هیچ‌وجه شباهتی به مانه همیشگی نداشت، بارها و بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی قدر توپ‌هایی که در اختیارش قرار گرفت را ندانست و آنها را یکی پس از دیگری از دست ‌داد. این در حالی است که ناپولی در دقیقه ۹۲، موقعیتی عالی در اختیار داشت و تنها با اتکا به درخشش آلیسون و مهار باورنکردنی موقعیت تک به تک بود که لیورپول توانست راهی دور بعد شود و در صورتی که ضربه مهاجم ناپولی به گل تبدیل می‌شد، شاگردان کلوپ در ادامه فصل، باید در لیگ اروپا حضور می‌یافتند. اما پس از بازی، انتقادات بسیاری به عملکرد ضعیف مانه در این دیدار شد. یکی از منتقدان، رود گولیت، اسطوره فوتبال هلند بود. او در مصاحبه با  Bein Sports گفت: «حدود ۱۰ یا ۱۵ دقیقه، ناپولی سوار بر بازی شد. هواداران لیورپول همه وحشت‌زده بودند. در همین حین، موقعیت‌هایی برای مانه به دست می‌آمد، موقعیت‌هایی باورنکردنی. وقتی بازی 2 بر صفر یا 3 بر صفر  شود، کار خیلی آسانتر می‌شود ولی از دست رفتن موقعیت‌ها، کار را سخت کرده بود».
مارسل دسایی نیز به تایید صحبت‌های رود گولیت پرداخت و از مانه انتقاد کرد. او گفت: «لیورپول باید تلاش بسیاری انجام می‌داد، زیرا موقعیت‌های زیادی را از دست داد. از این رو آنها ناراحت بودند ولی در مجموع عملکرد خوبی داشتند. ناپولی در نیمه دوم، توانایی این را داشت که به بازی برگردد». اما تنها این دو کارشناس نبودند که از عملکرد مانه انتقاد داشتند. یکی از هواداران لیورپول در این رابطه گفت: «مانه در دیدار امروز باید هت‌تریک می‌کرد. به نظرم روز خیلی بدی داشت». دیگر هوادار لیورپول گفت: «اگر سادیو مانه، ۵ شلیک به توپاک (رپر مشهور که به ضرب گلوله کشته شد) می‌کرد، او هنوز زنده بود». اما هوادار سوم، انتقاد تندتری نسبت به مانه داشت. او گفت: «مانه شایسته شماره ۱۰ لیورپول نیست».


Page Generated in 0/0063 sec